دنیای اطلاعات
فرهنگی، سیاسی واجتماعی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 344
بازدید کل : 49868
تعداد مطالب : 384
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



 

yum7...-2.jpg

نخست‌وزیر عراق با متهم کردن عربستان به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، تاکید کرد: تعیین آینده اسد به نظر مردم و آرای آنها بستگی دارد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوری مالکی، نخست‌وزیرعراق در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: دو سال پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، شبه‌نظامیان موسوم به "شورای بیداری" باید برای مقابله با القاعده که خطر و تهدیدی بزرگ برای عراق محسوب می‌شوند، بار دیگر سلاح به دست بگیرند و وارد صحنه شوند.

 وی گفت: اعضای قبایل عراقی و شورای بیداری زمانی که نیروهای آمریکایی نتوانستند در سال 2006 و 2007 با القاعده مقابله کنند به نیروهای خارجی پیوستند و در حال حاضر هر فردی از قبایل سنی عراق که در کنار ارتش به مقابله با القاعده بپردازد عضو شبه‌نظامیان شورای بیداری محسوب می‌شود و به طور منظم اجرت دریافت خواهد کرد و از سوی دولت بغداد نیروی امنیتی تلقی خواهد شد و از تمامی منافع و مزایای یک عضو نیروی امنیتی عراق برخوردار می‌شود.

 در حالی که القاعده در شهرهای فلوجه و رمادی درگیری‌های شدیدی را ایجاد کرده است. شانس المالکی برای به دست گرفتن قدرت برای سومین بار پس از انتخابات پارلمانی در ماه آوریل سال جاری میلادی بستگی به توانایی‌اش در مقابله با القاعده و برقراری ثبات و امنیت در عراق دارد.

 مالکی در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز گفت: هیچ محدودیتی برای به خدمت گرفتن، مسلح کردن و تجهیز شبه‌نظامیان "شورای بیداری" وجود ندارد و میزان دستمزد این افراد نسبت به چند ماه گذشته به 500 هزار دینار (معادل 430 دلار) افزایش می‌یابد. البته میزان دستمزد شبه‌نظامیان قبایل سنی‌ عراق مشکل نیست چرا که هزینه‌های آنها خارج از بودجه دولتی تامین می‌شود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست.

خبرگزاری فارس: حقایق منتشرنشده از محافظ اول و داماد سیدحسن نصرالله+تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست.

«حجت الاسلام شیخ راغب حرب» و «حجت الاسلام سید عباس موسوی» دو رهبر پیشین حزب‌الله بودند که هر دو به شهادت رسیدند و اینک «حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرالله» ـ که خود را یکی از سربازان مقام معظم رهبری می‏داند ـ زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد.

دلیل حساسیت ویژه نصرالله این است که: اولاً "رهبر مقتدرترین حزب لبنان" است؛ ثانیاً "یک شیعه مذهب بوده و خاری در چشم سلفیون است"؛ ثالثاً "تنها شخصیت محبوب عرب است که در مقابل قدرت‌های مستکبر جهانی ایستاده و تنها پیروزی عرب‌ها بر رژیم جعلی اسرائیل را به دست آورده است".

این تهدیدات غیر قابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است.

 

 

سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به سر می‎برد و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. اما این شخصیت محبوب جهان اسلام که سخنران مراسم دهه محرم ضاحیه در جنوب بیروت بود، در شب دهم و نیز روز عاشورا شخصاً در بین عزاداران حاضر شد و از نزدیک به سخنرانی پرداخت.

حضور دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا و کیف همراه محافظ وی توجه ویژه کاربران شبکه های اجتماعی و بیشتر پایگاه‌های خبری را به دنبال داشت. کنجکاوی رسانه‌ها نتیجه بخش بود و در خبرها اعلام شد که کیف دست محافظ در واقع یک سپر تاشو ضدگلوله و بسیار پیشرفته است که در برابر هرنوع گلوله ای مقاومت دارد.

 

 

اما این بار حقایقی منتشر نشده از شخص اول محافظان سید حسن نصرالله منتشر شد. این اطلاعات اگرچه کوتاه هستند ولی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری ابنا منتشر شده است:

«ابوعلی جواد» داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین 19 فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد بطوری‌که به وی لقب "سپر سید" داده‌اند.

ابوعلی حاضر است جان خود بدهد تا سیدحسن نصرالله آسیبی نبیند. سید نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن، دبیرکل حزب‌الله به وی اعتماد کامل دارد.

محافظ اول سیدحسن نصرالله اصلا نمی‌خندد. خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است.

وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

11markaz.jpg

یک خاخام مرگ شارون را نشانه ظهور دجال دانست که دشمنان یهود را نابود می‌کند.

 به گزارش ایسنا، ابنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: در واکنش به مرگ شارون که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، «یتسحاق کیدوری» خاخام گفت، این مرگ یکی از نشانه‌های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس «اسفار عهد قدیم» از ظلم نجات می‌دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد.

 یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع به نقل از معاریو، یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است.

 خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح(ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می شود، تا جاییکه یک سوم مردم روی زمین باقی می مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می شوند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
یک پایگاه مطالعاتی روسی پیش‌بینی کرد که 7 شهر در جهان تا پیش از سال 2100 میلادی نابود شده و از نفشه جغرافیایی محو خواهند شد.
 
خبرگزاری فارس: 7 شهری که تا پیش از سال 2100 از بین می‌روند

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری فارس، یک پایگاه مطالعاتی روسی پیش‌بینی کرد که 7 شهر در جهان تا پیش از سال 2100 میلادی نابود شده و از نفشه جغرافیایی محو خواهند شد. این شهرها عبارتند از:

1- سان فرانسیسکو آمریکا، در اثر زلزله

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

انتساب نمازی علاوه بر هوشیاری مقامات اماراتی در چینش یک مهره معتبر بر سر میز مصالحه آینده با مدیران ایرانی نشان از قدرت گرفتن مجدد نمازی‌ها در صنعت نفت ایران دارد؛ آیا دوباره باید منتظر سر برآوردن پرونده‌هایی چون کرسنت باشیم؟

خبرگزاری فارس: هزار توی مافیای نفتی

 

 

 

  علی سبزواری امروز سه شنبه 24/10/92 طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: انتشار اخبار پیرامون یک پرونده فساد نفتی هر چند در ایران با محدودیت‌هایی همراه است اما در روز‌های گذشته به خبر مهم مشهورترین رسانه‌های جهان تبدیل شد؛ از ناپدید‌شدن عباس یزدان‌پناه‌یزدی، مالک شرکت کاغذی هورتون در لندن و کارگزار آقازاده‌ای به نام جونیور در زمان امضای قراردادهای نفتی مهمی چون استات‌اویل و کرسنت و توتال گرفته تا اینکه سیامک نمازی(1) دلال مشهور نفتی ایرانی به سمت مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت کرسنت پترولیوم دوبی منصوب شده است.

خانواده نمازی در دوره سازندگی و اصلاحات میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان در ایران بودند. شرکت‌های وابسته به آنها از جمله آتیه بهار در بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی آن زمان کشور به نحوی حضور داشتند. قول مشهور غیرمستندی وجود دارد که آتیه بهار توسط شرکت نفتی شل اداره می‌شود اما حقیقتا در ترویج این شایعه اغراق شده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

رئیس جمهور با بیان اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران، توافق ژنو یعنی پذیرش جهان در برابر فناوری صلح آمیزی که در سایه تلاش و ایثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ایم و توافق ژنو یعنی شکستن سد تحریم که به ناروا بر ملت صلح دوست ایران تحمیل شده بود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در سخنرانی خود در اجتماع مردم اهواز در مصلای این شهر گفت: مردم عزیز خوزستان، همه زنان و مردان این سرزمین مقاوم، سلام بر شما مردم، سلام بر عشایر عرب و لر و بختیاری، سلام بر دزفول و شوشتر و سراسر استان خوزستان، سلام بر جای جای این سرزمین پاک؛ در آغاز مایلم به خاطر تاخیر در ورود به اهواز عزیز به دلیل مشکل مه گرفتگی و مشکل پروازی که می خواهم از شما عذرخواهی کنم که از صبح اول وقت تا الان در مصلی در خیابان ها در فرودگاه اجتماع کرده بودید؛ درود من بر همه شما مردم خونگرم و وفادار.

رئیس جمهور اضافه کرد: از من سوال کردند که چرا اولین دیدار مردمی از خوزستان؟ من از این سوال متعجبم؛ خوزستان نه به دلیل استان مرزی بودنش؛ نه به این دلیل که استان زرخیز است؛ نه به دلیل معادنش، سرزمین حاصلخیزش و راه های استارتژیکش بلکه به خاطر مردم غیورش.

روحانی تصریح کرد: استان خوزستان یعنی مردم مقاومی که هشت سال در برابر جهان ایستادند و پیروز شدند.

وی تصریح کرد: جای جای این استان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است؛ من دراین سفر دلم می خواست به همه جاهایی که سرزمین جهاد و شهادت بود، از بستانش، سوسنگردش، حمیدیه اش، هورش، حسینیه اش، شلمچه اش، طریق القدسش، فتح المبینش، بیت المقدسش، خیبرش، بدرش، والفجرش، کربلای 4 و 5، رمضانش و همه عملیات سرنوشت سازش؛ ای کاش می شد همه این تربت های پاک را زیارت می کردم و سر تواضع را در برابر رزمندگان عزیز یک بار دیگر فرود می آوردم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

 
 

بعد از اینکه محمد حسنین هیکل اندیشمند برجسته مصری اعلام کرد جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است، روزنامه‌های بحرینی و اماراتی هجمه سنگین تبلیغاتی را علیه وی به راه انداخته‌اند.

خبرگزاری فارس: هجمه رسانه‌های عربی علیه هیکل بعد از حمایت وی از «مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه»

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صورت المنامة، موضع گیری محمد حسنین هیکل مبنی بر ایرانی بودن سه جزیره «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابو موسی» موجی از حمله در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین و امارات علیه وی به راه افتاد.

این روزنامه‌ها حسنین هیکل را به خرفتی دوران پیری متهم کرده اند.

روزنامه منطقه ای « الخلیج ا ل ع ر ب ی»و روزنامه های بحرینی وابسته به آل خلیفه و همچنین روزنامه اماراتی «الاتحاد الاماراتیة» حمله شدیدی علیه این نویسنده برجسته مصری ترتیب دیده اند.

هیکل در گفت‌و‌گو با شبکه «سی بی سی» گفت: «من در اوایل دوران جمال عبد الناصر در گفت‌وگوها در مورد جزایر سه گانه حضور داشتم، آن زمان کشورهای عربی در تلاش بودند تا استقلال خود را به دست بیاورند» وی با استناد به این مطلب ادامه داد: «عرب‌ها در آن زمان در مورد جزایر سه گانه ایران زیاده روی کردند.»

کشور امارات متحده با حمایت برخی کشورهای عربی، ادعای حاکمیت بر جزایر سه گانه را دارد و از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا دراین مورد به پای میز مذاکره بنشیند. اما مسئولین کشورمان همواره گفت و گو در مورد خاک سرزمینی را غیرممکن دانسته اند.

این نویسنده مطرح عرب، از زاویه دیگری نیز به این موضوع می پردازد و می گوید: « چطور کشورهای عربی جرأت مطرح کردن موضوع جزایر سه گانه به مدت 10 سال در زمان شاه ایران را نداشتند اما به محض وقوع انقلاب اسلامی در ایران این موضوع را در بوق کرده و همچنان به این مسئله اختلافی دامن می‌زنند؟»

 

حسنین هیکل در ادامه این گفت و گو می گوید:« ملک فیصل پادشاه آن زمان عربستان این گفت‌وگو ها را رهبری می‌کرد و کشورهای عربی قبول کردند که بحرین یک کشور عربی باشد ــ با وجود این که 70 درصد جمعیت آن شیعه بود ــ در مقابل عرب‌ها از ادعای تملک این جزایر دست بکشند.»

 

هیکل افزود: «حکام عرب به حاکمیت اقلیت سنی بر اکثریت شیعه در بحرین وجه قانونی دادند تا آن را به عنوان یک دولت عربی به رسمیت بشناسند و  به جای اصرار بر این که جزایر سه گانه متعلق به امارات است باید توازن قوا را در منطقه بپذیریم.»

کشور بحرین در دست اقلیتی قرار دارد که هیچ جایگاه و منزلیتی برای جمعیت 70 درصدی شیعیان قائل نیست و تمامی جایگاههای حکومت را در انحصار خود قرار داده است.

پیشتر خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در پاسخ به این سخنان هیکل گفته بود: «اگر هیکل مدرکی برای ادعاهای خود دارد رو کند و اگر مدرکی ندارد سکوت کند.»

این نویسنده برجسته مصری پیش از این در مصاحبه با تلویزیون «سی بی اس» در تاریخ یک تیر 92 ایران را قدرتی در منطقه به شمار آورد که باید برای آن حساب جداگانه‌ای باز کرد

حسنین هیکل، نویسنده و اندیشمند بزرگ مصری متولد 1923 سال ها دوست نزدیک و مشاور جمال عبدالناصر، رئیس جمهور فقید مصر، بوده است که سهم به سزایی در روشنگری معاصر دنیای عرب دارد. «ریاض الصیداوی» نویسنده تونسی در کتابی تحت عنوان «هیکل یا پرونده سری خاطرات عرب - 1993» به بررسی شخصیت فرهنگی و تأثیر گذاری «حسنین هیکل» پرداخته است. در همین رابطه یک استاد دانشگاه دمشق در مورد هیکل می گوید: «اگر در بین عرب‌ 10 تن آدم فهیم وجود داشته باشد یکی از آنها هیکل است».

این اندیشمند مصری بارها به ایران سفر کرده و  به هنگام ملی شدن صنعت نفت در ایران حضور داشت. وی دیداری نیز با حضرت امام خمینی (ره) داشته است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

فرقه تروریستی مجاهدین خلق به صورت علنی از گروه های تروریستی وابسته به القاعده موسوم به داعش حمایت می کند . نگاهی گذرا به سایت های این فرقه نشان می دهد که عوامل مجاهدین خلق به شدن خواهان سوق یافتن تحولات به نفع گروه های تندرویی است که به اصطلاح خواهان برقراری حکومت اسلامی مد نظرشان در عراق و شام هستند. سایت ها و رسانه های فرقه مجاهدین خلق هرگونه اقدام دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق در بازپس گیری فلوجه و الرمادی را سرزنش کرده و شدیداً به باد انتقاد می گیرند. حمایت فرقه مجاهدین خلق از داعش محدود به تحولات عراق نیست. بیش تر حتی رسانه های غربی از حضور اعضا این فرقه در کنار جنگجویان تروریستی داعش در سوریه علیه بشاراسد خبر داده اند.

اما چرا منافقین تا این اندازه از داعش حمایت می کنند؟ به عبارتی چه سری در حمایت مطلق عوامل فرقه مجاهدین خلق از گروه تندرو وابسته به القاعده وجود دارد؟

در پاسخ به این سئوال باید به دو مؤلفه مهم توجه کرد. مؤلفه نخست شیوه و عملکرد داعش است. این امر بیش از هر چیزی برای مجاهدین خلق جذابیت دارد و داعش نشان داده که یک گروه تروریستی و خشونت طلب تمام عیاری است. آنها به بدترین و بی رحم ترین شکل ممکن به خشونت دست می زنند . این شیوه و الگوی خشن داعش یادآور حمله فرقه مجاهدین خلق به برخی مردم شهرهای مرزی ایران به نفع صدام حسین ملعون است. این فرقه به شدت علاقمند چنین الگوی رفتار توحش آمیز هستند.

مؤلفه دوم به شباهت این دو در برداشت های تحجرآمیز و عقب افتاده است که از اسلام ارائه می کنند. داعش راوی برداشتی از اسلام است که جامعه را به سمت قهقرا پیش می برد. این دیدگاه به دیدگاه طالبانی معروف است. فرقه مجاهدین خلق نیز مانند این گروه منحرف دارای افکار جزمی و انحرافی ایدئولوژیکی هستند که باعث مطلق نگری آن شده است. البته دلایل سیاسی نیز در حمایت فرقه مجاهدین خلق از داعش تأثیرگذارند اما مشخصاً افکار و اندیشه های عقب افتاده و روش های تروریستی از مهم ترین ویژگی های مشترک داعش و فرقه مجاهدین خلق است.

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
در نمایشگاه CES 2013 از یک گوشی ساده رونمایی شد که حاوی باتری قلمی است و می‌تواند در حالت آماده باش تا 15 سال شارژ نگه دارد.
به نقل از گرداب - شرکت XPAL Power گوشی تلفن‌ همراهی با نام SpareOne Plus معرفی کرد که از باتری AA پشتیبانی می‌کند و به دلیل ضخامت کم بدنه، شکل باتری روی بخش رویی گوشی برجسته و قابل دیدن است.

تلفن همراهی که 15 سال شارژ نگه می‌دارد

این گوشی ویژه زمان‌های اضطراری طراحی و تولید شده و بدون سیم‌کارت قادر است با شماره‌های ضروری مثل اوژانس، آتشنشانی و پلیس تماس بگیرد.

این گوشی همچنین از GPS پشتیبانی می‌کند و در مواقع ضروری می‌توان برای یافتن مکان‌ها از آن بهره برد.

تلفن همراهی که 15 سال شارژ نگه می‌دارد

اگرچه باتری گوشی در حال آماده‌باش قادر است 15 سال شارژ نگه دارد، اما برای مکالمه فقط می‌توان 10 ساعت از آن استفاده کرد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
در نمایشگاه CES 2013 از یک گوشی ساده رونمایی شد که حاوی باتری قلمی است و می‌تواند در حالت آماده باش تا 15 سال شارژ نگه دارد.
به نقل از گرداب - شرکت XPAL Power گوشی تلفن‌ همراهی با نام SpareOne Plus معرفی کرد که از باتری AA پشتیبانی می‌کند و به دلیل ضخامت کم بدنه، شکل باتری روی بخش رویی گوشی برجسته و قابل دیدن است.

تلفن همراهی که 15 سال شارژ نگه می‌دارد

این گوشی ویژه زمان‌های اضطراری طراحی و تولید شده و بدون سیم‌کارت قادر است با شماره‌های ضروری مثل اوژانس، آتشنشانی و پلیس تماس بگیرد.

این گوشی همچنین از GPS پشتیبانی می‌کند و در مواقع ضروری می‌توان برای یافتن مکان‌ها از آن بهره برد.

تلفن همراهی که 15 سال شارژ نگه می‌دارد

اگرچه باتری گوشی در حال آماده‌باش قادر است 15 سال شارژ نگه دارد، اما برای مکالمه فقط می‌توان 10 ساعت از آن استفاده کرد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

افسران - شهید عباس بابایی

تصویری زیبا از مقام رهبری در کنار مردان بزرگ ارتش 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
خانه مداحان در واکنش به ماجرای درگیری یکی از مداحان در بیانه‌ای اعلام کرد: آنچه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد نشانه گرفتن هیئتهای عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزشهایی که سالهاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود .
 

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولائِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا
از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند.
(سوره مبارکه اسراء آیه ۳۶)

رخت سیاه پوشی عزای سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را پس از دوماه اشک ریختن بر «قتیل العبرات» از تن به درآورده بودیم که به یک باره ، همه آن چه برایش بر سروسینه می زدیم ، با انتشار یک خبر و شایعه های پیرامونش به بدترین شکل ممکن چالش کشیده شد .

و مگر نه این است که این انقلاب و آن عزاداری های محرم و صفر ، امتداد همان خون مقدسی است که برای زنده نگه داشتن دین پیامبر(ص) بر زمین ریخته شد ؟ پیامبری که برانگیخته شد تا اخلاق محمدی(ص) را به کمال برساند و امت اش را از بداخلاقی ها و کج فهمی ها برهاند.

حالا چند روزی می شود که انتشار یک خبر ، دستمایه هجوم همه جانبه به همان ارزش هایی شده که عزاداری ها ، سینه زنی ها و هیئت ها برای زنده نگه داشتنش برپا می شود.

«حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله الحسین(ع) خوب می شناسند . سال هاست که با روضه های او بر مصیبت های اهل بیت(ع) اشک ریخته اند و با دم های سینه زنی اش شور گرفته اند و به سینه زده اند . با نوای محزون مناجات هایش ، دست ها را رو به آسمان برده اند و «العفو» گویان ، شب های روشن قدر را به صبح رسانده اند و با نغمه های مولودی خوانی اش ، هم کلام فرشتگان به آل الله تهنیت گفته اند.

صدای گرم «حاج محمود» ، از خانواده ای برآمده که عطر شهادت ، سال ها در آن پیچیده و یاد پدر و برادر شهیدش «حاج نقی کریمی» و «ابوالفضل کریمی» همچنان در ذهن ها جاری ست.

اما حالا تیرهای شایعه و طعنه و تهمت است که روز به روز ، سطر به سطر و سایت به سایت ، شلیک می شود؛ بی آن که کسی از اصل ماجرا آگاه باشد . اما کافی است نگاهی کوچک به دامن زنندگان این ماجرا بیندازیم تا مشخص شود این تیرها بی جهت شلیک نشده اند.

آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد ، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست . ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود.

رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده ، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.

در این که اگر خطایی رخ داده موضوع باید در مراجع رسمی قضایی رسیدگی شود هیچ شکی نیست اما تردیدها جایی رخ می نماید که بدون تشکیل دادگاه ، بررسی کافی و روشن شدن حقایق ، این ماجرا را بهانه هجمه به ارزش های عاشورایی و دستگاه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می کنند. آیا به بهانه ماجرایی که هنوز جزئیات و علتش در مراجع قضایی بررسی و اعلام نشده ، باید بساط ذکر و ذاکر و مصیبت بر اهل بیت (ع) را برچید ؟ مگر نه این است که آموزه های دینی بزرگان ما فاصله حق و باطل را به اندازه 4 انگشت میان گوش و چشم دانسته اند و آبروی مومن را برتر از کعبه شمرده اند ؟

پر واضح است که آتش افروزان این فرصت را غنیمت شمرده اند که به بهانه آن ، پایه های محکم عشق و شور حسینی(ع) را در دل مردم بلرزانند و چه خام خیال اند آنان که این رویا را در سر می پرورانند . چرا که «ان لقتل الحسین(ع)، حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» و این گرمای عشق هرگز سرد نخواهد شد.
والسلام علی من اتبع الهدی
خانه مداحان


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

برخی از تصاویر مربوط به جنایات صبرا و شتیلا:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

«آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی که به «قصاب صبرا و شتیلا» معروف بود، بعد از کمایی 8 ساله، در سن ۸۵ سالگی به درک واصل شد.

خبرگزاری فارس: «آریل شارون» قصاب «صبرا و شتیلا» مُرد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «آریل شارون» نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی بعد از آنکه در چند روز گذشته با افت شدید علایم حیاتی روبرو شد، دقایقی قبل در مرکز درمانی «شبا» در سن 85 سالگی به دوزخ شتافت.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز لحظاتی پیش خبر مرگ اریل شارون را تائید کرد.

شارون از سال 2006 و در حالی که نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی و رهبری حزب تازه‌تأسیس «کادیما» را بر عهده داشت، بعد از دو سکته مغزی به کما رفت و از آن زمان با صرف هزینه‌های فراوان زندگی نباتی داشت.

اواسط این هفته وضعیت شارون رو به وخامت گذاشت و پنج‌شنبه پزشکان اعلام کردند وضعیت وی «بسیار وخیم» است و در ساعات پایانی عمر خود به سر می‌برد.

شارون که از نوجوانی با عضویت در «هاگانا» فعالیت علیه فلسطینی‌ها را آغاز کرده بود، یکی از بدنام‌ترین حاکمان اسرائیلی به شمار می آید. کشتار «صبرا و شتیلا» که در سال 1982 و در زمان تصدی وزارت جنگ توسط وی در جنوب لبنان رخ داد، از جمله سیاه‌ترین نقاط کارنامه سیاسی و نظامی او به شمار می‌آید. در این کشتار که تحت حمایت نیروهای اسرائیلی انجام شد، صدها غیرنظامی فلسطینی به دست «فالانژ»‌ها کشته شدند. همین حادثه بود که لقب «قصاب صبرا و شتیلا» را برای او به ارمغان آورد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
  
حاج محمدرضا طاهری دیشب روایت جدیدی از ماجرای محمود کریمی را بازگو کرد. روایتی که شاید نکته های جدیدی درباره پرونده این مداح معروف دربرداشته باشد.
 
 مجله مهر: «سه مرتبه برایشان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.» این روایت «حاج محمدرضا طاهری» از ماجرای تیراندازی جنجالی در اتوبان بابایی تهران است. ماجرایی که یک طرف آن، دوست و همکار قدیمی طاهری یعنی «حاج محمود کریمی» بوده است.

طاهری که دیشب  بعد از پایان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) چند دقیقه ای درباره ماجرای تیراندازی جنجالی سخن می گفت، البته دوباره اظهارات منتسب به خودش در بعضی رسانه ها را هم تکذیب کرد. اظهاراتی که در بخشی از گزارش 17 دی ماه روزنامه «آرمان» با عنوان«نظر 14 مداح درباره تیراندازی در بزرگراه» آمده بود.

آن گزارش، این جمله ها را به طاهری منتسب کرده بود:«اخبار ضد و نقيض بوده. برادر آقاي كريمي ماجرا را طور ديگري شرح دادند و سايت‌ها هم از قول سردار رادان مجوز حمل سلاح او را قانوني اعلام كردند. سلاح داشتن يا نداشتن من مساله‌اي نيست كه در سايت‌ها اعلام كنم. از ابتداي انقلاب ما مجوز داشتيم اما بحث نوع استفاده مهم است. در حال حاضر سلاح دارم.»

طاهری که یک بار این سخنان منتسب به خودش را تکذیب کرده بود، دیشب دوباره بر تکذیب این نقل قول و «دروغ» بودن آن تاکید کرد و نکته های دیگری هم درباره ماجرای تیراندازی در اتوبان بابایی گفت. نکاتی جدید که شاید ماجرا را وارد فاز تازه ای کند.

گزیده حرف های دیشب محمدرضا طاهری را به نقل از سایت «عقیق» بخوانید:

  • این توطئه پیچیده ای است که الان در دادگاه مسیرش جلو می رود.
  • سه مرتبه در مسیر برگشت از دماوند که ایشان با خانواده هم بودند برای شان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.
  • آنهایی که پای منبر ایشان یک قطره اشک ریختند اگر بیایند این روزها حرفهای دشمنان را بزنند خیلی نامردی است.
  • می خواهند اذهان عمومی را از در خانه امام حسین دور کنند و محمود کریمی هم نوکر با اخلاص امام حسین است.
  • من شب یلدا در مسیر کربلا بودم ولی شنیدم که صحبتهای ایشان در برنامه شب یلدا مثل تیر در قلب دشمنان بوده است.
  • از قول خود من مطلبی دروغ را منتشر کرده اند که ما هم تکذیب کردیم، اما به حضرت عباس اگر من آن حرف را زده باشند.
  • دفعات قبل نوبت حاج آقا منصور و حاج سعید بود حالا نوبت حاج محمود و شاید فردا نوبت...اما کور خوانده اند که بخواهند ما را از مسیر ائمه و در خانه  امام حسین جدا کنند.
  • مطمئن باشند که اعتقاد مردم ما نسبت به دستگاه امام حسین قوی تر می شود.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

سازمان جاسوسی جمهوری فدرال روسیه در اسناد ارائه‌شده به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده است مرکز اصلی هدایت عملیات تروریستی اخیر در ولگوگراد کشور عربستان سعودی بوده است.

خبرگزاری فارس: روسیه: عربستان مرکز هدایت گروه تروریستی «بیوه‌های سیاه‌‌پوش» است

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان جاسوسی و ضد جاسوسی جمهوری فدرال روسیه (F S B) پیرامون عقبه عملیات‌های تروریستی گروه «بیوه‌های سیاه پوش» در ولگوگراد به اسناد و مدارک مستند و مهمی دست پیدا کرده است.

این سازمان در روند گزارش دهی خود به پوتین رئیس جمهوری این کشور در تاریخ هشتم ژانویه سال جاری، اسنادی ارائه کرده که عمده آنها حکایت از خطوط ارتباطی چند لایه اینترنتی و سرپل‌های فیزیکی در کشورهای انگلیس، امارات، لبنان و ترکیه داشته است.

در این گزارش مرکز اصلی هدایت عملیات اخیر عربستان سعودی اعلام می شود.

این گزارش محرمانه نیز در مورد نحوه حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های لجستیکی سعودی از گروه فوق‌الذکر مطالب دقیقی ارائه کرده است.

بخش عمده این اطلاعات دقیق با بهره‌گیری از منابع انسانی نفوذی سازمان امنیتی جمهوری فدرال روسیه در گروه‌های وابسته به سعودی جمع‌آوری شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هشدار داد به اقدام القاعده در انفجارهای ولگوگراد به زودی پاسخ می‌دهیم، عوامل انفجارهای ولگاگراد تاوان سختی خواهند پرداخت.

هشدار روسیه زمانی مطرح می‌شود که دیدار بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعاتی و رئیس شورای امنیت ملی عربستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نتیجه‌ای در بر نداشت ضمن اینکه بندر بن سلطان پیش از این روسیه را تهدید کرده بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 پروفسور نیکلاس اونف بنیانگذار نظریه اجتماعی(سازه انگاری) روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری مهر تصویب تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا را محتمل دانست.

 

پروفسور "نیکلاس اونف" در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش شمار سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران و مخالفت کاخ سفید با این اقدام کنگره گفت: از نقطه نظر یک تئوریست و ناظری که به خوبی از این اقدام مطلع است حدس می زنم که این پیش نویس در سنا تصویب شود.

مؤلف "جهانی که ما می سازیم" در ادامه تصریح کرد: زیرا برخی از سناتورها با اندیشه اینکه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد به آن رای می دهند و اگر اوباما با مصوبه سنا مخالفت کند، آنگاه قانونگذاران نیازمند کسب حمایت بیشتر برای تصویب دوباره تحریم ها خواهند بود و این در حالی است که سیاست های فعلی آمریکا در مورد ایران بدون تغییر خواهند ماند.

بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در ادامه عنوان داشت: از آنجا که این گفته یک دانشمند است نباید آن را زیاد جدی گرفت.

نیکلاس اونف بنیانگذار نظریه اجتماعی روابط بین‌الملل (سازه‌انگاری) است. وی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه بین المللی فلوریدا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکاست. از او آثار و کتابهای بی‌شماری در حوزه روابط بین‌الملل به چاپ رسیده است. جهانی که ما می‌سازیم، روابط بین‌الملل در جهان برساخته، عامل زبانی و سیاست در جهان برساخته از جمله آثار او به شمار می‌روند.

به گزارش مهر، در همین رابطه "جی کارنی"سخنگوی کاخ سفید (مسئول مطبوعاتی کاخ سفید) نیز روز گذشته اعلام کرد که هنوز امیدواریم و فکر می کنم به دلیل تبعاتی که این تحریم ها بر روی مذاکرات در حال انجام داشته و امکان حل مسالمت آمیز آن را از بین می برد، کنگره از تصویب تحریم های جدید خودداری کند.

 کارنی در اظهارت خود گفت: هنوز امیدواریم و فکر می کنم به دلیل تبعاتی که این تحریم ها بر روی مذاکرات در حال انجام داشته و امکان حل مسالمت آمیز آن را از بین می برد، کنگره از تصویب تحریم های جدید خودداری کند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

به نظر می‌رسد دومینوی آشتی ملی در سوریه آغاز شده است چرا که پس از آغاز آن در «برزه» ریف دمشق با گذر از چندین منطقه هم‌اکنون به «حرستا» رسیده است.

خبرگزاری فارس: دومینوی آشتی ملی در سوریه؛ پس از برزه مناطق دیگر برای مصالحه آماده می‌شوند

 

 

به گزارش  خبرگزاری فارس، روند آشتی‌های ملی در مناطق مختلف ریف دمشق با موفقیت بسیاری مواجه شده است، به گونه‌ای که پس از تحقق این مهم در 2 منطقه «برزه» و «برزه البلد» و تسلیم شدن عناصر مسلح و بر زمین گذاشتن سلاح‌های خود، شماری از آنها به صفوف ارتش سوریه برای مبارزه با القاعده در کشور پیوسته‌اند.

در واقع پس از 2 منطقه «المعضمیه» و برزه هم اکنون نگاه‌ها متوجه منطقه «الزبدانی» در غرب دمشق است و خبرهای به دست آمده از سوی منابع آگاه تاکید می‌کند که شماری از عناصر مسلح این منطقه موافقت خود با بر زمین گذاشتن سلاح و تسلیم شدن را در قبال ارائه تضمین‌های جانی اعلام کرده‌اند.

منابع آگاه میدانی در این خصوص می‌گویند که عناصر مسلح پس از مشاهده آنچه در برزه رخ داد و گروه‌های مسلح این منطقه خود را تسلیم ارتش سوریه کردند، ترجیح دادند که با بر زمین گذاشتن سلاح بار دیگر به دامان وطن باز گردند.

این منابع در ادامه افزودند: از سوی دیگر تضمین‌های ارائه شده از سوی ارتش سوریه موجب شد تا عناصر مسلح منطقه برزه ضمن تحویل سلاح‌های سبک و سنگین خود، تونل‌هایی را هم که مورد استفاده قرار می‌دادند، تحویل ارتش دهند که 3 تونل آنها بسیار مهم و استراتژیک بود.

یکی از این عناصر مسلح که خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با وی گفت‌وگو کرده است، در این‌باره توضیح داد که آنچه هم اکنون رخ می‌دهد، باید مدت‌ها پیش رخ می‌داد، اما وجود گروه‌های وابسته به القاعده و تروریست‌های خارجی مانع از این امر می‌شد.

وی تاکید کرد: شماری از عناصر مسلحی که خود را تسلیم ارتش سوریه کردند، هم اکنون در صفوف ارتش در حال مبارزه علیه القاعده هستند.

این فرد مسلح که به دلایل امنیتی نخواست هویتش افشا شود، ادامه داد: همکاری عناصر نادم و ارتش سوریه موجب می‌شود تا در ابتدا منطقه برزه و سپس کشور به وضعیت سابق و پیش از بحران آن باز گردد و هم اکنون ارتش با همکاری این افراد به تامین امنیت راه‌ها و از بین بردن موانع و انهدام تونل‌ها مشغول است.

پس از برزه، نوبت به منطقه المعضمیه رسید که این آشتی ملی در آن برقرار شد و هم اکنون تلاش‌ها برای برقراری آن در مناطق «القابون» و «الزبدانی» متمرکز است، اما مهمتر از این 2 منطقه، منطقه «حرستا» است که پیشرفت‌هایی هم در این خصوص حاصل شده، اما تنها مانع موجود وجود شمار زیای از عناصر جبهه النصره است که هرگونه توافق را رد می‌کنند، اما تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی در این منطقه ادامه خواهد یافت.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

 معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: روز چهارشنبه 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایقهای آنها نیستند در خصوص صدمات احتمالی اظهار داشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

در حاشیه لو رفتن فاکتور یک میلیونی قلیان برای تیم ملی امید!/ کارتون: رضا باقری
 
در حاشیه لو رفتن فاکتور یک میلیونی قلیان برای تیم ملی امید!

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

یک منبع نزدیک به مخالفان خارج نشین سوریه اعلام کرد که در جریان نبردهای جاری بین گروههای مسلح با یکدیگر در مناطق مختلف سوریه، نزدیک به 500 نفر کشته شدند.

خبرگزاری فارس: خودزنی تروریست ها در سوریه/500  کشته در نبرد گروههای مسلح با یکدیگر

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان خارج نشین گفت که نزدیک به 500 نفر از یک هفته پیش در جریان نبردهای جاری بین گروههای مسلح مخالف (جبهه اسلامی) و گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) کشته شده اند.

گروههای مسلح در سوریه از جمله ائتلاف گروههای مسلح موسوم به جبهه اسلامی و گروه داعش از چندی پیش بر سر قدرت و مناطق نفوذ خود به نبردهای سنگین با یکدیگر در سوریه پرداخته اند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمن رئیس گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان خارج نشین گفت: 240 نفر از این کشته ها، از اعضای گروههای مسلح مخالف (جبهه اسلامی) و 157 نفر دیگر از اعضای گروه داعش هستند. در درگیری این دو گروه، 85 غیرنظامی نیز جان خود را از دست داده اند.

از سوریه همچنین خبر می رسد که ارتش سوریه موفق شده است پیشروی محسوسی در محله القابون در شهر دمشق کرده و با افراد مسلح در این منطقه به شدت درگیر شده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

 

 
وزیر امور خارجه پیشین انگلیس امروز جمعه در گفتگو با یک رسانه غربی، به دشمنی دیرینه کشورش و آمریکا با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد. 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، "جک استراو" در مصاحبه با بی بی سی گفت : آمریکا و انگلیس در گذشته دشمنانی بدذات علیه ایران بودند.

وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در این اعتراف گفت : روابط سرد میان آمریکا و انگلیس با ایران تاریخی بسیار طولانی دارد. اگر شما ایرانی باشید یک ایرانی معمولی می توانید این نکته را مورد بخشش قرار دهید که برای چند دهه آمریکا و انگلیس را به عنوان دشمنانی بد ذات قلمداد می کردید، در حقیقت ما (آمریکا و انگلیس) اینگونه بودیم. 

استراو در بیان دشمنی های انگلیس و آمریکا علیه ایران به مواردی همچون حمایت از کودتا علیه دولت مصدق، حمایت از رژیم شاه و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و حمایت از رژیم دیکتاتوری صدام در جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران اشاره کرد. 

استراو که ظرف روزهای گذشته به همراه سه نماینده دیگر پارلمان انگلیس به ایران سفر کرده، از نحوه استقبال طرف ایرانی از هیئت پارلمانی بریتانیا تعریف و تمجید کرد. 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم در مورد مذاکرات هسته‌ای و امتیازات داده شده و گرفته شده دغدغه دارند، گفت: آمریکا جز دشمنی با ایران کاری ندارد.

خبرگزاری فارس: هشدار به عربستان به خاطر وحشت افکنی در میان مسلمین/ شیطان بزرگ در مذاکرات هسته‌ای هم شیطان بزرگ است

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه پایتخت و در ابتدای سخنانش به قیام مردم در 19 دی اشاره کرد و اظهار داشت: روز 19 دی روز قیام مردم قم به واسطه اهانت به امام (ره) بود، این مردم انقلابی به جوش آمدند و به خیابان‌ها ریختند، عده‌ای هم شهید شدند و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم بیانات مفصلی ایراد کردند و بالاخره فرمودند وعده خدا قطعی است، اگر مؤمنین ایمان نافذ و بصیرت و مقاومت داشته باشند، قطعاً پیروزند.

وی همچنین با اشاره به 17 دی روز کشف حجاب، افزود:‌ مردم دوران پهلوی پدر و پسر را فراموش نمی‌کنند، چه جنایاتی کردند، چه روزهای سختی بر ملت گذشت، 17 دی روز کشف حجاب بود، حجاب را برداشتند در صورتی که حجاب یکی از اصول اساسی بود، از این رو به اسلام ضربه زدند و این ضربه از سوی پهلوی پدر اعمال شد، صحنه‌های آن روز از یادم نمی‌رود، پاسبان پهلوی به زنان حمله می‌کرد، چادرها را برمی‌داشت و پاره می‌کرد، به یاد دارم در بازارچه به زنی حمله کردند و آن زن دستش را روی سرش گذاشت و در کوچه‌ای پنهان شد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

عاون وزیر خارجه ایران در پایان دو روز مذاکره با معاون کاترین اشتون گفت: نتیجه بررسی‌ها در مذاکرات دو روز گذشته درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل شده و متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.

   
 

Mona Hoobehfekr (13 of 36)-1.jpg

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 پس از پایان مذاکرات دو روزه با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در دو روز مذاکره فشرده با خانم اشمید در ژنو راه‌حل مسائل باقی‌مانده درباره نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی ایران و 1+5 مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفت.

او تاکید کرد نتیجه مذاکرات به پایتخت‌ها منتقل خواهد شد و مقامات ایران و 1+5 درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: اختلافات فنی و سیاسی حل شد اما این موضوع منوط به تایید راه‌حل در پایتخت‌هاست.

عراقچی، مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌یی ایران و معاون وزیر خارجه کشورمان از روز پنج‌شنبه چهار دور مذاکره با هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون و نماینده 1+5 داشت.

در ادامه مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرای توافق ژنو میان هیات‌های کارشناسی دو طرف که در وین و ژنو در یک ماه گذشته برگزار شد، مذاکرات در سطح معاونان ظریف و اشتون در ژنو در روزهای 19 و 20 دی‌ماه برگزار شد.

 

این مذاکرات عصر پنج‌شنبه در حالی در ژنو آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مسیر سفر به مسکو توقفی کوتاه در ژنو داشت و در ملاقاتی سه جانبه با عراقچی و اشمید با توجه به دستور کار مذاکرات که موضوع نهایی ساختن ساز و کار اجرای توافق ژنو است مذاکره کرد.

 

هم‌چنین شرمن در حاشیه این مذاکرات با همتای ایرانی خود نیز دیداری دو جانبه داشت.

 

از آغاز مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 در دولت یازدهم، ایران و آمریکا دیدارها و تماس‌های متعددی را به طور مستقیم با یکدیگر درباره مساله هسته‌یی داشته‌اند. هم‌چنین با توجه به این که آمریکا کشور محوری در گروه 1+5 محسوب می‌شود و بسیاری از اقدامات و سیاست‌های این گروه تحت تاثیر این کشور قرار دارد و به علاوه بخش مهمی از تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا و تشویق آن انجام گرفته، مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا با حضور نماینده 1+5 تاکنون صورت گرفته است.

 

پیش از این حمید بعیدی‌نژاد، رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات کارشناسی با 1+5، تاریخ پیشنهادی برای آغاز اجرای توافق ژنو را که تاکنون میان دو طرف به تفاهم رسیده است20 ژانویه (30 دی) اعلام کرده بود. در عین حال این تاریخ هنوز قطعی نشده است و قرار بود یکی از نتایج مذاکرات دو روز گذشته عراقچی و اشمید تعیین تاریخ قطعی اجرای توافق باشد که به گفته عراقچی مقامات کشورهای ایران و 1+5 در پایتخت‌ها درباره آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

ایران و 1+5 سعی داشتند در این مذاکرات 3 موارد اختلافی را حل و فصل کنند.

هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 به سرپرستی عراقچی امشب ژنو را به مقصد تهران ترک می‌کند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
حاج محمدرضا طاهری دیشب روایت جدیدی از ماجرای محمود کریمی را بازگو کرد. روایتی که شاید نکته های جدیدی درباره پرونده این مداح معروف دربرداشته باشد.
 
 مجله مهر: «سه مرتبه برایشان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.» این روایت «حاج محمدرضا طاهری» از ماجرای تیراندازی جنجالی در اتوبان بابایی تهران است. ماجرایی که یک طرف آن، دوست و همکار قدیمی طاهری یعنی «حاج محمود کریمی» بوده است.

طاهری که دیشب  بعد از پایان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) چند دقیقه ای درباره ماجرای تیراندازی جنجالی سخن می گفت، البته دوباره اظهارات منتسب به خودش در بعضی رسانه ها را هم تکذیب کرد. اظهاراتی که در بخشی از گزارش 17 دی ماه روزنامه «آرمان» با عنوان«نظر 14 مداح درباره تیراندازی در بزرگراه» آمده بود.

آن گزارش، این جمله ها را به طاهری منتسب کرده بود:«اخبار ضد و نقيض بوده. برادر آقاي كريمي ماجرا را طور ديگري شرح دادند و سايت‌ها هم از قول سردار رادان مجوز حمل سلاح او را قانوني اعلام كردند. سلاح داشتن يا نداشتن من مساله‌اي نيست كه در سايت‌ها اعلام كنم. از ابتداي انقلاب ما مجوز داشتيم اما بحث نوع استفاده مهم است. در حال حاضر سلاح دارم.»

طاهری که یک بار این سخنان منتسب به خودش را تکذیب کرده بود، دیشب دوباره بر تکذیب این نقل قول و «دروغ» بودن آن تاکید کرد و نکته های دیگری هم درباره ماجرای تیراندازی در اتوبان بابایی گفت. نکاتی جدید که شاید ماجرا را وارد فاز تازه ای کند.

گزیده حرف های دیشب محمدرضا طاهری را به نقل از سایت «عقیق» بخوانید:

  • این توطئه پیچیده ای است که الان در دادگاه مسیرش جلو می رود.
  • سه مرتبه در مسیر برگشت از دماوند که ایشان با خانواده هم بودند برای شان مزاحمت ایجاد می کنند و به مرحله خطر مرگ می رسانند. انگار این داستان از قبل تعیین شده بوده است.
  • آنهایی که پای منبر ایشان یک قطره اشک ریختند اگر بیایند این روزها حرفهای دشمنان را بزنند خیلی نامردی است.
  • می خواهند اذهان عمومی را از در خانه امام حسین دور کنند و محمود کریمی هم نوکر با اخلاص امام حسین است.
  • من شب یلدا در مسیر کربلا بودم ولی شنیدم که صحبتهای ایشان در برنامه شب یلدا مثل تیر در قلب دشمنان بوده است.
  • از قول خود من مطلبی دروغ را منتشر کرده اند که ما هم تکذیب کردیم، اما به حضرت عباس اگر من آن حرف را زده باشند.
  • دفعات قبل نوبت حاج آقا منصور و حاج سعید بود حالا نوبت حاج محمود و شاید فردا نوبت...اما کور خوانده اند که بخواهند ما را از مسیر ائمه و در خانه  امام حسین جدا کنند.
  • مطمئن باشند که اعتقاد مردم ما نسبت به دستگاه امام حسین قوی تر می شود.
 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد که اگر عده‌ای خاص از اعضای کنگره خواهان جنگ هستند بهتر است این مطلب را به اطلاع مردم آمریکا برسانند. 
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  هافینگتون پست، "برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان این موضوع در ادامه گفت : اگر برخی از اعضای کنگره می خواهند که ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند، باید در برابر مردم آمریکا این سخن را بگویند.

به گفته میهان، طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت جویانه دولت برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت طرح پیشنهادی سناتورها جامعه جهانی را دچار تفرقه کرده و باعث می شود ایران نیز موضع سخت تری بگیرد و مذاکرات احتمالا پایان یابد.

برنادت میهان همچنین گفت که اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می دهد.

میهان در ادامه تاکید کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا،‌خود را متعهد به آزمون کامل دیپلماسی در قبال برنامه ایران می‌داند و معتقد است که قبل از اتخاذ گزینه های دیگر باید دید که آیا دیپلماسی می تواند به یک راه‌ حل جامع بینجامد یا نه.

این اظهارات میهان در واکنش به انتشار خبرهایی در مورد افزایش تعداد سناتورهای حامی اعمال تحریم های جدید علیه ایران ایراد می شود. به گزارش مهر، کاخ سفید نیز به شدت درباره تصویب این تحریم ها هشدارد داده و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده که حتی اگر این تحریم ها نرم نیز باشند بازهم سبب از بین رفتن توافق ژنو خواهند شد.

علاوه بر جان کری، "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده، نیز هشدار داده که در صورت تصویب این تحریم ها، آن را وتو خواهد کرد. کمیته بانکداری سنا که مسئول پیگیری تحریم های آمریکا علیه کشورهای مختلف است اعلام کرده که این تحریم های جدید در این کمیته به تصویب نمی رسد و سناتورهایی که خواهان تصویب آن هستند باید مسیر دیگری را برای رسیدن به خواسته خود طی کنند.

به گفته سناتور "تیم جانسون" رئیس کمیته بانکداری سنا، اظهارات جان کری در مورد تاثیر منفی این تحریم ها بر توافقنامه ژنو درست است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

یاد و خاطره شهید منصور  ستاری فرمانده دانشمند  و دلاور و مردمی نیروی هوایی ارتش گرامی باد.

 

بخشی از سخنان شهید ستاری :

"اعتقاد دارم که اگر «منم»، «منم» در کار باشد، کار خدایی نیست و این طوری کار پیش نمی‌رود. خدای ناکرده اگر روزی انقلاب ما از مردم جدا شود، کارش تمام است. حداقل دیگر انقلاب امام (ره) نیست. اینکه هر چیز را امام (ره) در مردم می‌دید، برای این بود که خودش به مردم تعلق داشت و مردم را از خود جدا نمی‌دانست."

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

برهر چی ظالم لعنت


 


عکس را ذخیره کنید تا با سایز بزرگتر ببینید.

 

 

تکفیری ها  ..روز دختر را ... این گونه ...جشن می گیرند…

کاش... خبر دروغ باشد ... که جلوی او...  سر بریده اند... مادر و پدرش را... 

در حديثي از رسول اكرم(ص)مي خوانيم:

« مَنْ اَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِاُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛

 

كسي كه [ شب را] صبح كند و نسبت به سرنوشت مسلمانان [ بي تفاوت بوده و] اهتمام به خرج ندهد، مسلمان نيست.

 

 

 

 

وَ ما لَكُمْ لاتُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا اَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْية الظَّالِمِ اَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً »

 

؛ «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكاني كه (به دست ستمگران) تضعيف شده اند، پيكار نمي كنيد همان افراد (ستمديده اي) كه مي گويند : خدايا ! ما را از اين شهر كه اهل آن، ستمگرند، بيرون ببر و براي ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و براي ما از طرف خود، يار و ياوري تعيين فرما!»

 

 

 

 

امیرالمومنین علي (ع) نيز مي فرمايد:

 

« اَحسَنِ العَدلِ نصرة المظلوم؛ بهترين عدالت ياري مظلوم است،


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
امام رضا (عَلَیهِ السَّلام) می‌فرمایند: كسى كه توان جبران گناهانش را ندارد، زیاد بر حضرت محمّد (صَلَواتُ الله و سَلامُه عَلَیه) و اهل بیتش (عَلَیهمُ السَّلام) صلوات و درود فرستد، كه همانا گناهانش اگر حقّ الناس نباشد محو و نابود گردد.

برای مشاهده عکس در اندازه اصلی، روی عکس کلیک کنید

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین و غیرمنطقی و عهدشکن است.
برای مشاهده عکس در اندازه اصلی، روی عکس کلیک کنید

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

فرمانده عملیات نیروی دریایی سریلانکا از زیرسطحی یونس بازدید کرد و گفت: با حضور ناوگروه ارتش ایران، ما بعد از مدت‌های طولانی پذیرای یک زیردریایی در بندر کلمبو بودیم.

فرمانده عملیات نیروی دریایی سریلانکا از ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بندرکلمبوی این کشور پهلو گرفته، بازدید کرد و در این دیدار، گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به طرف سریلانکایی معرفی شد.

فرمانده عملیات نیروی دریایی سریلانکا پس از دیدار از زیردریایی یونس گفت: ما بعد از مدت های طولانی پذیرای یک زیردریایی در بندر کلمبو بودیم و این فرصت نادری برای دیدار از چنین زیردریایی بود.

شایان ذکر است ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی کیلوکلاس یونس و یک فروند بالگرد، در جریان ماموریت خود در خاوردور، بعد از بندر بمبئ، از سه روز قبل در بندر کلمبو کشور سریلانکا پهلو گرفته است


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با فرارسیدن سال نو مسیحی؛ با خانواده سرباز شهید زوریک مرادی، اولین شهید مسیحی نیروی زمینی ارتش که در روزهای نخستین جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ دیدار کرد.

 

  


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 زلـف شـب را به سراپـای سحـر می ریــزم     تا خود صبح به راه تو قمر میریزم

ساحل چشم من از شوق به دریا زده است!   چشم بسته به سرش،موج تماشا زده است!

جمعه را سرمه کشیدیم ،مگر برگردی!  با همان سیصد و فرسنگ نفر برگردی!

زندگی نیست ،ممات است تو را کم دارد!    دیدنت ارزش آواره شدن هم دارد!

تا ظهورت چقدر فاصله داریم آقا                      آه از جمعه ی بی تو گله داریم آقا...   رفته بودی که بیایی چقدر طول کشید          خدمتت عرض نکردیم ... سحر طول کشید


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
از سال‌ها پیش بنیاد‌ها و مؤسسات متعددی توسط سرویس‏‌های جاسوسی و دیگر نهادهای حکومتی کشورهای غربی به ‏ویژه آمریکا به ‌وجود آمده‌اند که طبق یک تقسیم کار سازمانی و متمرکز مأموریت‏‌های مختلفی را با هدف مشترک در اجرای پروژه کودتای مخملی در ایران به‏ عهده گرفته‏‌اند.
بررسی دقیق و تطبیقی علل و عوامل فتنه، واقعیت‎هایی را روشن ‎ساخت و نشان داد، جریان فتنه با بهره‌گیری از الگوی رفتاری کودتای مخملی، در صدد براندازی نرم ‎از طریق یک حرکت سازمان یافته بود.



"جان پالفری"

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

آلمان و انگليس مشتريان جديد "گوچي"

لي پوش فوتبال کشورمان پس از اينکه خواهان جدايي از تيم استانداردليژ بلژيک شد مشتريان زيادي پيدا کرد.
رضا قوچان‌نژاد ملقب به "گوچي" که با توجه به نيمکت نشيني‌هاي اخيرش در تيم استانداردليژ بلژيک، خواهان جدايي از اين تيم شده است از تيم هايي نظير؛ بايرلورکوزن، شالکه 04 و اف سي کلن آلمان پيشنهادهاي مناسبي دريافت کرده است و البته تيم چارلتون اتلتيک انگلستان نيز خواهان به خدمت گرفتن اين مهاجم ايراني است.
 
گفتني است گوچي 26 ساله نقش بسزايي در صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2014 داشت و البته اين مهاجم ملي پوش کشورمان قصد دارد هرچه سريعتر تيم جديد خود را انتخاب کند و با آمادگي کامل در جام جهاني 2014 برزيل حضور پيدا کند.
آلمان و انگليس مشتريان جديد

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

مراسم ترحیم مادر "ظریف"وزیر امور خارجه ایران

مراسم سومین روز درگذشت مرحومه عفت کاشانی مادر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه با حضور اعضای هیات دولت، شخصیت های کشوری و لشگری، احزاب و اقشار مختلف مردم در مسجد نور تهران برگزار شد.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
یک مقام عالی رتبه ارتش روسیه از آماده بودن طرح حمله نظامی کشورش به پایتخت های عربستان سعودی و قطر خبرداد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :