دنیای اطلاعات
فرهنگی، سیاسی واجتماعی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 339
بازدید کل : 49863
تعداد مطالب : 384
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



 
 

دبیرکل فدراسیون فوتبال زمان بعدی اردوی تیم ملی را نهم نوامبر (19 آبان‌ماه) عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای آن اردو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نبی گفت: بین بازی تیم ایران و تایلند و اردوی بعدی بازدیدی را از کمپ تیم‌های ملی در برزیل خواهیم داشت. با یکی از این کمپ‌ها به صورت قطعی قرارداد بسته‌ایم و دو تای دیگر را بنا به پیشنهاد کی‌روش در صورت تایید مدنظر قرار می‌دهیم تا از دیگر تیم‌ها عقب نیفتیم و اگر امکان مناسب پیش آمد، با آنها نیز قرارداد ببندیم.

 

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در این روزها اظهار کرد: این اردو اولین اردوی تیم ملی پس از صعود به جام جهانی است. متاسفانه دو اردوی تیم ملی به هر دلیلی که بود برپا نشد. در این اردو بازیکنان خود را برای بازی با تیم تایلند آماده خواهند کرد.

او ادامه داد: ویژگی این اردو آن است که تعداد لژیونرها در آن بیشتر شده است و در کنار آن چند مساله هست که در دستور کار کی‌روش قرار گرفته است. اول آن که بازیکنان لژیونر را با بازیکنانی که در لیگ برتر حضور دارند، هماهنگ می‌کند. دوم مراقبت پزشکی از بازیکنان، حتی کسانی که به این بازی نمی‌رسند انجام پذیرد و سوم تمرکز کی‌روش بر روی تیم ملی قرار گیرد.

نبی افزود: هر شب حدود یک ساعت در مورد تیم ملی آنالیز صورت می‌پذیرد. با توجه به شناختی که نسبت به تایلند داریم، می‌دانیم که تیم باشگاهی این کشور در جام باشگاه‌ها عملکرد خوبی را داشت اما شرایط تیم ملی آنها فرق می‌کند و ما می‌توانیم با نتیجه خوبی این تیم را شکست دهیم.

او از هماهنگی خوب بین مدیریت، سرمربی، کادرفنی، بازیکنان و خودش خبر داد و گفت: اگر قرار بود با حاشیه‌ها سرگرم باشیم، مطمئنا تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت. تلاش می‌کنیم تا فضا را طوری برای تیم ملی مهیا کنیم که وقتی به برزیل رفتیم، نتایجی در حد لیاقت تیم ملی فوتبال ایران کسب کنیم. اما از طرف دیگر برخی دوستان انتقادات سازنده‌ای را مطرح می‌کنند که چه بهتر، ما از آنها استقبال می‌کنیم اما گاهی اوقات برخی حرف‌های ناثوابی را می‌زنند که نه با ص است نه با ث!

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما گروه قوی هستیم که حتی وزیر هم از جز جز کارهای تیم ملی اطلاع دارد. وقتی که وزیر گفتند جریاناتی علیه کارلوس کی‌روش در کار است که او را برکنار کند، ما هم به ذکر کلیات بسنده می‌کنیم.

او در مورد وضعیت شش بازیکنی که از تیم جوانان کنار گذاشته شدند نیز گفت: این برای فوتبال کشور ما خوب است اما اگر مراقبت پزشکی نداشته باشیم و پیشگیری نکنیم به فوتبالمان ضرر می‌خورد. ما یک ماه پیش ام‌آی‌آر را از این بازیکنان انجام دادیم و متوجه شدیم که تراکم استخوانی این بازیکنان در این گرید سنی نمی‌گنجد و آن را با آقای علی‌دوستی مطرح کردیم که ایشان هم تصمیم گرفتند افراد دیگری را جایگزین این بازیکنان بکنند. در حقیقت قبل از اینکه کسی بخواهد از کار ما ایراد بگیرد ما کار خود را تصحیح کردیم.

نبی درباره مسائل پیش آمده در مورد تیم ملی فوتسال و عدم واگذاری بازیکنان ملی‌پوش گیتی‌پسند گفت: این مساله را به کمیته انضباطی ارجاع داده‌ایم. گرچه خسوس گفته بود ما با همان بازیکنانی هم که در اختیار داریم می‌توانیم در جام جهانی حضور پیدا کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که تماشاگران در بازی با تایلند حضور پرشوری را در ورزشگاه آزادی داشته باشند تا با پیروزی بر این تیم عید قربان خوبی را جشن بگیرند.

نبی در پاسخ به سوالی درباره حذف نام خلیج فارس و جایگزینی خلیج عمان گفت: ما نامه‌ای را فرستاده‌ایم و شکایت خود را مطرح کرده‌ایم. ما ابتدا از بعد ورزشی به این مساله نگاه می‌کنیم و اگر زورمان نرسید با بخش‌های دیپلماسی کشور برای حل این مساله صحبت می‌کنیم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
امام حسین,پرچم,رسم
به گزارش گروه فرهنگی مشرق، فرهنگ خون‌خواهی در میان همه اقوام و ملل جهان از جمله عرب‌ها بوده است. در میان اعراب رسم بر این بوده کسی که خونش به ناحق و مظلومانه بر زمین ریخته می‌شد و انتقام آن به نحو شایسته‌ای گرفته نمی‌شد پرچم سرخی بر مزار او می‌گذاشتند. پرچم سرخ افراشته شده بر گنبد امام حسین(ع) نیز از همین باب می‌باشد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

 

"سلطان پرواز"به یاد شهید سرلشگر خلبان سید علی اقبالی دوگاهه

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

وزیر کشور تونس: برخی از زنانی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته‌اند، حامله برگشته‌اند!

عاقبت استفاده بچه هاي دولت روحاني از فيس بوك


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

به ظن غربی ها تحریم در ایران جواب داده و یکی از پیامدهای آن انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران بوده است گام بعدی فشار بر ایران را تقویت دیپلماسی هسته ای می دانند که بتواند از این طریق انشقاق و دو دستگی در بین ملت ایران را رقم بزنند و  و دولت محترم در انجام وظایف با چالش مواجه سازند و براساس تحلیل آنان چنانچه این هدف آن را تحقق یابد. زمینه برای اقدام نظامی علیه ایران فراهم می شود. بنابراین چند نکته لازم است:

1-    آمریکا دیپلماسی عمومی و هسته ای را تکمیل فشار بر ایران می دانند نه بر قرار و ارتباط منطقی که یک بازی برد- برد را برای طرفین به دنبال  داشته باشد. و از نظر ما  آمریکا  همچنان شیطان بزرگ است دست دادن با شیطان از ملاحظات ویژه ای بر خودار است

2-    دولت تدبیر و امید با درک درست حوادث منطقه راهبرد صحیح در توسعه روابط با آمریکا اتخاذ کردند و تاکنون هوشمندانه عمل کرده و عملکرد آنان که قابل تقدیر است.

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

 

بعد از تماس تلفنی که روحانی و اوباما روسای جمهور ایران و آمریکا داشتند الخبرپرس گزارش داد؛ که «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی که طرحهای وی در سوریه با تلاشهای دیپلماتیک بین المللی روسیه و ایران به بن بست رسیده، هرگز خواهان بهبود روابط میان ایران و آمریکا نیست. او این با نفوذی که بر پادشاه عربستان دارد مخالف بهبود رابطه ایران و عربستان هم هست.

 

مجله مهر: تیرماه سال 91 شبکه خبری العربیه که با هزینه های عربستان حمایت می شود اعلام کرد که پادشاه عربستان شاهزاده بندر بن سلطان را به عنوان رئیس اطلاعات عربستان منصوب کرد و مقرن بن عبدالعزیز را از سمت رئیس اطلاعات عربستان برکنار کرد. چندی بعد هدف عربستان از این جابجایی روشن شد. چندی بعد و در روزهایی که موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی می رفت تا دامن عربستان را هم بگیرد مجله «نیشن» طی مقاله ای مبسوط به نقش شاهزاده بندر پرداخت و نوشت باید شناخت بهتری از شاهزاده بندر داشت که به صورت مهمترین سیاستمدار ماکیاولی در آمده است و رهبری تلاش‌های عربستان را به عهده دارد.

"

بندر بن سلطان به عنوان مهره اصلی عربستان برای مقابله با موج بیداری اسلامی شناخته می شود


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
 

یک تحلیلگر آمریکایی گفت که افزایش تمایل جهانیان برای اهدای جایزه صلح نوبل به حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نشان می‌دهد که جهان خسته از جنگ، به دنبال صلح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک گلن، تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری پرس تی‌وی گفت: من فکر می‌کنم این شاخص خوبی است که مردم به اندازه کافی آماده ورود به فصل دیگری هستند که نه تنها زندگی خودشان، بلکه منافع دیگران و به طور کلی نوع بشر در این سیاره خاکی را نیز در نظر می‌گیرد.

او هم‌چنین به نظرسنجی آنلاین روزنامهگاردین اشاره کرد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از مخاطبان این روزنامه علاقمندند که روحانی، برنده جایزه نوبل شود.

گلن گفت که سخنرانی صلح‌طلب اخیر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل این واقعیت را ترسیم کرد که مردم در نهایت خسته از جنگ هستند و این بیماری و خستگی ناشی از جنگ در خاورمیانه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

با توجه به این نظرسنجی، روحانی به دلیل اقدامات دیپلماتیک اخیر خود از جمله درخواست برای ایجاد روابط با غرب بر مبنای احترام و درک متقابل، مورد تحسین قرار گرفته است.

روحانی، در سخنرانی خود در شصت و هشتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران‌ تهدیدی برای جهان نیست و تهران آماده مذاکره در مورد برنامه هسته‌یی خود با شفافیت کامل است.

در اولین ارتباط مستقیم بین رییسان جمهور ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در تاریخ ۲۷ سپتامبر پیش از ترک نیویورک با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگویی تلفنی داشت.

گلن گفت: این وضعیت یا بخشی از یک فرایند فکری آشکار است یا این که آن‌ها با تمام وجود به این احساس دست یافته‌اند که تا زمانی که اسراییل وجود دارد، جنگ پایان نخواهد یافت و من فکر می‌کنم که مردم به اندازه کافی آماده بازگشت به صلح و رفاه هستند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
IMG_4679.jpg فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا در صدر هیأتی، از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و کارخانجات نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس بازدید کرد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: هدف از این بازدید تعامل تجربه‌های دو کشور در بخش تجهیزات نظامی دریایی و ظرفیت‌های علمی و تحکیم روابط با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و اطلس است.

 

وی افزود: این هیأت طی روزهای قبل در تهران با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند و طی روزهای آینده از دانشگاه علوم دریایی نوشهر بازدید به عمل می‌آورند.

 

همچنین، فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا در پایان این بازید با شگفت‌آور دانستن امکانات و تجهیزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به وجود تهدیدهای مشترک دو کشور در دریا، ما خواهان گسترش روابط در زمینه‌های آموزش نیروهای دریایی و توسعه و ساخت تجهیزات دریایی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

دریادار پیتر ویلو افزود: این سفر با دعوت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تأسیس سفارت ایران در نامیبیا انجام شد.

 

بر اساس این گزارش، جمهوری نامیبیا کشوری در جنوب غربی آفریقا و با بیش از دو میلیون نفر جمعیت در کنار ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

به دنیا آمد تا دختر کسی شود... ازدواج کرد تا همدم کسی شود... بچه دار شد تا مادر کسی شود... برای همه کسی شد... اما خودش بی کس شد...

ثامن تم : حدیث عشق مادر...
 

یارب مارا به فاطمه زهرا ببخش وشعورمان را از ما مگیر...


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد ،خودبرتربین ، غیرمنطقی و عهدشکن است.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
 
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال یکی از برنامه های این وزارتخانه است، گفت: به طور قطع این دو تیم تا پایان امسال و از راه قانونی واگذار می شوند چون تیم داری در شان وزارتخانه نیست.
 

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از نشست خبری ظهر امروز شنبه سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان که با معارفه معاونان این وزارتخانه همراه بود، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز به پرسش خبرنگاران در موارد مختلف پاسخ داد.

وی به پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به فرصت زمان کم باقیمانده تا بازیهای آسیایی و با در نظر گرفتن اینکه نتایج کاروان ایران در دوره گذشته این بازیها و همچنین المپیک لندن بهترین نتیجه گیری در تاریخ ورزش کشور بود، چه برنامه ها و اقداماتی در نظر گرفته شده است، پاسخ داد.

آغاز به کار برای حضور در بازیهای آسیایی سجادی در این زمینه اظهار داشت: برای آماده سازی تیم ها اقداماتی انجام شده که البته صرفا برای بازیهای آسیایی است و خیلی هم کافی نیست. در این زمینه نیاز به بازنگری های مجدد داریم اما طی 11 روزی که کارم را در وزارتخانه آغاز کرده ام، آماده سازی برای بازیهای آسیایی یکی از محورهای اصلی فعالیت بوده است. 11 ماه تا بازیهای آسیایی 2014 باقی مانده است. میزبان این بازیها خود از مدعیان اصلی است و در بیشتر رشته ها که ورزشکاران کشورمان شانس مدال آوری در آن را دارند، مدعی کسب مدال است. با در نظر گرفتن همه این موارد، از همین هفته استارت آماده سازی برای این بازیها را زدیم و به تناوب جلسات مربوطه را هم برگزار خواهیم کرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

قرآن کريم در ميان کتابهاي آسماني و وحياني، تنها کتابي است که هم از حيث لفظ و هم از حيث معنا آن گونه که بر پيامبر اسلام - صلى الله عليه وسلم - نازل شده است، در ميان پيروان آن قرار دارد. نزول قرآن آن گونه که در آيات آن آمده به دوشیوه رخ داده است.

1-نزول کامل دریک زمان که آیات زیربه آن اشاره دارد.

الف) در شب قدر:

{ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ } (قدر 1)

"ما آن (قرآن) را در شب قدر نازل كرديم ".

ب) در شبي مبارک:

{إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ } (دخان 3)

"براستي ما آن را در شبى پر بركت نازل كرديم ما همواره انذاركننده بوده ايم!".

ج) در ماه رمضان:

{ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآَنُ } (بقره185)

"ماه رمضان آنست كه فرود آورده شد در وى قرآن ".

اين آيات بيانگر آن است که قرآن نزول دفعي داشته است؛

2- نزول تدریجی: زندگي و تاريخ اسلام گواه آن است که پس از بعثت رسول خدا - صلى الله عليه وسلم - به رسالت در چهل سالگي، به مدت بيست و سه دوران رسالت آن حضرت - صلى الله عليه وسلم - بر ايشان نازل شده است. به اين شیوه نزول نيز در قرآن اشاره شده است:

{ وَقُرْآَنًا فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَى مُكْثٍ } (اسراء،17 / 106)

"و قرآن را [جدا جدا و] بخش بخش فرو فرستاديم تا آن را با درنگ بر مردم بخوانى".

نزول تدريجي ،حفظ و تدوين آن را نيز ميطلبيد و لذا پيامبر - صلى الله عليه وسلم - در مرتبه نخست خود به حفظ کردن آن و حتي شتاب ورزيدن در اين امر:

{ لَا تُحَرِّكْ بِهِ لِسَانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ (16) إِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآَنَهُ } (قيامت 16-17)

"زبان را به [تكرار] آن مجنبان تا به شتاب آن را [به خاطر بسپارى ]. جمع آن و [آسان ساختن ] خواندنش بر [عهده ] ماست "

مبادرت ميورزيدند. در ميان مهاجران و انصار نيز گروهي از صحابه به حفظ آن ميپرداختند. سپس قرآن به صورت نوشته درآمد و از روزگار خود پيامبر - صلى الله عليه وسلم - و به دستور ايشان به نوشتن آن همت گماشته شد. کثرت قاريان و کاتبان وحي و جديت و حساسيت مسلمانان به اين کتاب آسماني باعث شد که از هر گونه تحريف مصون ماند.

گردآوري و نگارش قرآن کريم از ديرباز مورد توجه مسلمانان بوده است. گردآوري قرآن دو مرحله را پشت سر گذراند. نخست به معناي حفظ آن در سينه ها بوده است که نخستين حافظ آن شخص پيامبر اکرم - صلى الله عليه وسلم – بوده اند. بعد از ايشان حافظاني از اصحاب همچون ابوبکر، عمر، عثمان،علی، زيدبن ثابت، ابي بن کعب و ... بودند که به اين امر مبادرت ميورزيدند. ودرمرحله دوم یاران رسول الله(ص)به نوشتن آیات می پرداختند اين نوشته ها معمولاً بر روي "لخاف" (سنگ نازک يا صفحه هاي سنگي) و "عسيب" (شاخه هاي درخت خرما) و "أکتاف" (استخوانهاي پهن شتر) و "أقتاب" (تکه چوبي که بر پشت شتر ميگذاشتند و بر روي آن سوار ميشدند) و بر تکه هاي پوست بوده است.      بازهم ميتوان به  خلفای چهارگانه و زيدبن ثابت،عبدالله بن مسعودو ابي بن کعب اشاره کرد.

اين همه تلاش و مجاهدت در حفظ و نگارش قرآن ترديدي باقي نميگذارد که اين کتاب همان است که بر پيامبر - صلى الله عليه وسلم - نازل شده و به دست ما رسيده است. از طرفي مفاهيم و معاني قرآن چنان است که راه هر گونه تحريف را بسته است. کتابي که خود را محکم ومفصل معرفي مينمايد و جن و انس را از آوردن آن ناتوان ميشمارد، نبايد براي اثبات تحريف ناپذيري آن از خارج از آن کمک گرفت. علاوه بر اين خداوند نيز مصونيت آن را از هر گونه تحريف تضمين نموده است:

{ إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ } ... (حجر، 15 / 9)

"ما قرآن را نازل كرديم و ما بطور قطع نگهدار آنيم!".

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

هر کس دلش هوای حرم امام رضا (ع) رو داره... (آماده زیارت بشید بعد بشنوید) + صوت


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

رهبر انقلاب:پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران، پاسخی جدی و سخت خواهد بود.

هفتمین مراسم مشترك دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده كل قوا، در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، با حضور در محل یادمان شهدای ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت كردند. فرمانده كل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
kرمش قهرمانانه چند روز است که کانون بحث محافل سیاسی داخل وخارج شده است. رسانه دولت انگلیس ودیگر رسانه های آن ور آبی در این زمینه ساز خود را زدند. برخی داخلی ها هم تلاش کردند برداشت خاص خود را تبلیغ کنند اما نرمش قهرمانانه واقعا چیست؟
قطعا بهترین مفسر این تعبیر کسی است که آن را بکار برده است.
مقام معظم رهبری: "ما مخالف با حرکت های صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم. چه در عالم دیپلماسی چه در عالم سیاستهای داخلی. نه، بنده منتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم گذاری شد نرمش قهرمانانه."
پس آنگونه که رهبرانقلاب می فرمایند این تعبیر سخنان جدیدی نیست اما ایشان چه زمانی این تعبیر را به کار بردند؟ برای پاسخ دادن به این سئوال جستجو در سایت رهبری تنها راه منطقی و مطمئن به نظر می رسد. نتیجه جستجو نشان می دهد رهبر انقلاب همانگونه که گفتند سالها پیش یا دقیقا 17 سال قبل هم از نرمش قهرمانانه سخن گفته اند. (مقام رهبر معظم انقلاب: پرهیز از حالت دفاعی در مسائل سیاسی)
در دیدار وزیر خارجه و دیپلماتهای وقت ایران (مقام معظم رهبری: من می گویم شما تیزتر از شمشیر باشید و نرم تر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد. مثل حریر نرم باشید، در عالم دیپلماسی، دیپلماسی میدان نرمشهای قهرمانانه است. نرم باشید منتهی نرمشی که تیز است.)
رهبرانقلاب همین تعبیر قدیمی خود را در چند سخنرانی اخیر به کار گرفته اند. تا در شرایط جدید این تاکتیک پیچیده زمینه ساز بهتر اهداف انقلاب اسلامی و منافع ملی ایران شود.
تاکید ایشان بر تحلیل همه مسائل درچارچوب چالش عمیق دشمنان باانقلاب اسلامی نشان میدهد لبخندها، درخواستها ونامه نگاریهای اخیر مقامات امریکایی را نیز باید در چارچوب این چالش عمیق تعبیر و تفسیر کرد.
(مقام معظم رهبری: این کشتی گیری که دارد با حریف خود کشتی میگیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان میدهد فراموش نکند که طرفش کیست. فراموش نکند که مشغول چه کاریست. این شرط اصلی است. بفهمند که دارند چکار می کنند. بدانند که با کی مواجه اند و طرفند. آن طرف آنها آماج حمله اش کجای مسئله است؟ این را توجه داشته باشند.) شاید مثالی که رهبری در سخنان دیروز زدند بهترین راه برای درک حقیقت نرمش قهرمانانه باشد.
این روزها که قهرمانان کشتی میهن ضمن برخی نرمش های فنی با هوشیاری پشت حریفان را به خاک می مالند این مثال هوشمندانه معنا و مفهوم عمیق تری می یابد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
kرمش قهرمانانه چند روز است که کانون بحث محافل سیاسی داخل وخارج شده است. رسانه دولت انگلیس ودیگر رسانه های آن ور آبی در این زمینه ساز خود را زدند. برخی داخلی ها هم تلاش کردند برداشت خاص خود را تبلیغ کنند اما نرمش قهرمانانه واقعا چیست؟
قطعا بهترین مفسر این تعبیر کسی است که آن را بکار برده است.
مقام معظم رهبری: "ما مخالف با حرکت های صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم. چه در عالم دیپلماسی چه در عالم سیاستهای داخلی. نه، بنده منتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم گذاری شد نرمش قهرمانانه."
پس آنگونه که رهبرانقلاب می فرمایند این تعبیر سخنان جدیدی نیست اما ایشان چه زمانی این تعبیر را به کار بردند؟ برای پاسخ دادن به این سئوال جستجو در سایت رهبری تنها راه منطقی و مطمئن به نظر می رسد. نتیجه جستجو نشان می دهد رهبر انقلاب همانگونه که گفتند سالها پیش یا دقیقا 17 سال قبل هم از نرمش قهرمانانه سخن گفته اند. (مقام رهبر معظم انقلاب: پرهیز از حالت دفاعی در مسائل سیاسی)
در دیدار وزیر خارجه و دیپلماتهای وقت ایران (مقام معظم رهبری: من می گویم شما تیزتر از شمشیر باشید و نرم تر از حریر و سخت تر از سنگ و پولاد. مثل حریر نرم باشید، در عالم دیپلماسی، دیپلماسی میدان نرمشهای قهرمانانه است. نرم باشید منتهی نرمشی که تیز است.)
رهبرانقلاب همین تعبیر قدیمی خود را در چند سخنرانی اخیر به کار گرفته اند. تا در شرایط جدید این تاکتیک پیچیده زمینه ساز بهتر اهداف انقلاب اسلامی و منافع ملی ایران شود.
تاکید ایشان بر تحلیل همه مسائل درچارچوب چالش عمیق دشمنان باانقلاب اسلامی نشان میدهد لبخندها، درخواستها ونامه نگاریهای اخیر مقامات امریکایی را نیز باید در چارچوب این چالش عمیق تعبیر و تفسیر کرد.
(مقام معظم رهبری: این کشتی گیری که دارد با حریف خود کشتی میگیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان میدهد فراموش نکند که طرفش کیست. فراموش نکند که مشغول چه کاریست. این شرط اصلی است. بفهمند که دارند چکار می کنند. بدانند که با کی مواجه اند و طرفند. آن طرف آنها آماج حمله اش کجای مسئله است؟ این را توجه داشته باشند.) شاید مثالی که رهبری در سخنان دیروز زدند بهترین راه برای درک حقیقت نرمش قهرمانانه باشد.
این روزها که قهرمانان کشتی میهن ضمن برخی نرمش های فنی با هوشیاری پشت حریفان را به خاک می مالند این مثال هوشمندانه معنا و مفهوم عمیق تری می یابد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
فرمانده نیروی‌زمینی ارتش در ایام دفاع‌ مقدس از برخی تحلیل‌ها درباره نقش ارتش در جنگ تحمیلی انتقاد کرد.

 

امیر سرلشکر محمدحسن حسنی‌سعدی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در جمع دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش (دافوس) به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن بررسی اوضاع کشور در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: اگر ضدانقلاب می‌توانست در کردستان موفق عمل کند، هیچ‌گاه جنگ تحمیلی شروع نمی‌شد چرا که هدف اصلی دشمن نابودی انقلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود.

 

فرمانده نیروی زمینی در ایام دفاع مقدس گفت: با شروع جنگ، دو سوم ارتش در کردستان بود و این در حالی است که ارتش عراق با تجهیزات کامل خود را برای جنگ با ایران آماده کرده بود اما همین نیروهای ارتش توانستند ظرف یک هفته دشمن را زمین‌گیر کنند.

 

سعدی خاطر نشان کرد: روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ساعت حدود یک بود که در دانشگاه افسری پس از نماز به همراه شهید نامجو به سمت ستاد می‌رفتیم که صدای عجیب غرش هواپیما‌ها و سپس انفجار به گوش رسید و بعد متوجه شدیم هواپیماهای عراق، فرودگاه مهرآباد تهران را هدف قرار گرفته‌اند.وی ادامه داد: فورا شهید نامجو دستور داد تا دانشجویان دانشگاه افسری برای رفتن به جبهه آماده شوند که این امر سابقه نداشت و بعد‌ها نیز در طول تاریخ تکرار نخواهد شد.

 

سعدی ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما در خصوص تحلیل و بررسی عملیات‌های دفاع مقدس گفت: همین اخیرا بود که در صدا و سیما برنامه‌ای پخش شد و در آن گفتند در سال اول جنگ ارتش چهار عملیات کلاسیک ناموفق انجام داد که جا دارد من از آنها بپرسم که منظور آنها از کلاسیک چیست؟ آیا آنها می‌خواهند ارتش را تضعیف کنند؟

 

وی ادامه داد: ارتش در آن زمان باید برای جلوگیری از پیشرفت ماشین جنگی عراق، با آنها درگیر می‌شد تا احساس آرامش نکند و مجبور بود این تک‌های محدود را انجام دهد. اما این عملیات آن طور که اینها می‌گویند ناموفق نبود.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به چهار عملیات موفق ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس گفت: آیا مگر این چهار عملیات به صورت کلاسیک انجام نشدند؟ چطور آن چهار عملیات سال اول ناموفق بودند، اما این عملیات‌ها موفق است؟

 

سعدی ادامه داد: بعد از سال اول جنگ بود که وحدت مقدسی میان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی برقرار شد که به واسطه این پیوند الهی نیرو‌ها توانستند به صورت منسجم‌تر در جبهه‌ها عمل کنند.

 

وی گفت: ‌ارتش در زمان صلح وظیفه جذب نیرو و آموزش آنها را برعهده دارد تا به عنوان نیروی احتیاط در مواقع لازم به کار گرفته شوند اما هیچ ارتشی در دنیا نمی‌تواند تنها با تکیه بر ساختار موجود به مقابله با دشمن بپردازد بلکه باید همواره در صدد توسعه و افزایش یگان‌های خود باشد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: طبیعی بود که با شروع جنگ ما نیروهای زیادی را از دست می‌دادیم و مجبور بودیم که از این یگان‌های احتیاط به دو صورت فردی یا در قالب تشکیل یگان‌ها استفاده کنیم.

 

سعدی خاطرنشان کرد: البته باید در مقام تحلیل و بررسی، ما وضعیت را در‌‌ همان محدوده سال‌های جنگ بسنجیم. آن زمان ارتش ما به هیچ عنوان قابل قیاس با ارتش عراق و از این وضعیت با ثبات امروز نیز برخوردار نبود.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ارتش در جنگ واقعا فداکاری‌های زیادی از خود نشان داد گفت: برای مثال اگر نیروی هوایی یا پدافند ارتش نبود ما نمی‌توانستیم با بسیاری از عملیات‌ها به صورت موفق عمل کنیم اما متاسفانه الان کمتر از این مسایل یاد می‌شود.

 

 

در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حتی یک روز هم بدون مهمات نماندیم

 

سعدی با اشاره به پشتیبانی مناسب از نیروهای رزمنده در دفاع مقدس گفت: ما در طول هشت سال حتی یک‌بار هم بدون مهمات و پشتیبانی نماندیم و باید تاکید کنم که در این میان سربازان ارتش کمتر از نیروهای مردمی فداکاری نکردند و حتی گاهی بهتر از آنها نیز عمل کردند.

 

 

فکر نمی‌کردیم روزی باید چنین حرف‌هایی بزنیم

 

سعدی با اشاره به ضعف ارتش در اطلاع‌رسانی و مستندسازی مسایل دفاع مقدس گفت: ما بنا بر آموزش‌های نظامی که دیده بودیم هیچ‌گاه از اقدامات و جلسات خود فیلم و عکس تهیه نمی‌کردیم و اجازه نمی‌دادیم کسی وارد جلسات سری ما شود چرا که فکرش را هم نمی‌کردیم روزی در چنین شرایطی باید چنین حرف‌هایی بزنیم.وی با بیان اینکه البته ما طبق آموزه‌های خود به درستی عمل کرده بودیم، گفت: برخی که انتقاد یا تبلیغات می‌کنند باید مسایل را در زمان خود تحلیل کنند.

 

 

به هاشمی گفتم اجازه دهید نیرو‌ها عقب‌نشینی کنند

 

فرمانده نیروی زمینی در ایام دفاع مقدس همچنین به مسایل روزهای آخر جنگ اشاره کرد و گفت: من در مریوان بودم که اعلام شد عراق مجددا به مناطقی از جنوب حمله کرده، به سرعت خود را به آنجا رساندم و پس از آن، دو مرتبه به غرب برگشتم چرا که معتقد بودم عراق پس از آن به مناطق غرب حمله خواهد کرد.

 

سعدی ادامه داد: نزد آقای هاشمی‌رفسنجانی رفتم و گفتم اگر اجازه بدهید نیرو‌ها عقب بیایند و در مواضع محکم‌تری مستقر شوند تا تلفات کمتری بدهیم اما آقای هاشمی گفت روز یکشنبه جلسه نهایی برای تصمیم‌گیری در خصوص پایان جنگ داریم و شما نباید این کار را بکنید، به هر صورت باید به مقاومت خود ادامه دهید.

 

وی افزود: فردای آن روز اعلام شد که ایران قطعنامه را پذیرفته اما پس از آن صدام مجددا حمله کرد و نشان داد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، حال چطور می‌توانستیم پس از فتح خرمشهر به او اعتماد کنیم. این فرمانده ایام دفاع مقدس ضمن تقدیر از عملکرد سپاه و نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی گفت: آنها به خوبی عمل کردند اما باید نقش ارتش را هم به درستی بررسی و به افکار عمومی معرفی کنیم.

 

 

دشمن در سال‌های اخیر چند بار قصد حمله به ایران را داشت

 

سعدی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر آمادگی روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید خاطر نشان کرد: اگر خدای ناکرده مجددا جنگی شکل بگیرد، نیروهای ما بسیار منسجم‌تر از گذشته عمل خواهند کرد و همین آمادگی است که باعث شد در طول هفت‌، هشت سال گذشته قدرت‌های بزرگ چندین بار تصمیم به حمله بگیرند اما نتوانستند نیت خود را عملی کنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
امیر آراسته:

امیر ناصر آراسته

جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا گفت: بیان نقش ارتش در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی به عنوان یکی از پر افتخارترین دوران‌های این نیرو یکی از وظایف پیشکسوتان است.
 

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در مراسم هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه رفتار ما بزرگترین تبلیغ برای ارتش است، گفت: دست به سوی کسی دراز نکردن، صبوری و تحمل شنیدن کلام دیگران از وی‍ژگی‌های ارتشی‌های غیور است و از این رو، بیان صادقانه نقش ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی به عنوان پر افتخارترین سند این نیرو، باید از سوی پیشکسوتان دفاع مقدس، برای نسل جدید بیان شود.

وی بیان خدمات ارتش در سال‌های دفاع مقدس خصوصا  ابتدای جنگ تحمیلی را ضروری خواند و با اشاره به برخی از اظهارنظرها که نقش ارتش در سال‌های دفاع مقدس را نادیده می‌گیرند، اظهار داشت: ما نباید در صدد تلافی باشیم و بایدکارهای خودمان را بیان کنیم و دنبال پاسخ دهی به دیگران نباشیم.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا برپایی کلاس‌های هیات معارف جنگ برای تمامی پرسنل کادر و وظیفه را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند تاثیراتی زیاد در  تصحیح نگاه جوانان به نقش ارتش در آن دوران داشته باشد.

لازم به ذکر است در این هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس  ارتش به بیان نقطه نظرات  خود در خصوص چگونگی بیان خاطرات دوران جنگ تحمیلی، در هفته دفاع مقدس پرداختند که محورهای آن به شرح زیر است: حضور در نمازهای جمعه، مدارس و دانشگاه‌ها جهت تبین نقش ارتش در سال‌های ابتدای جنگ تحمیلی و پایان آن، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت انتقال خاطرات دوران دفاع مقدس، تلاش برای دوری از مبالغه‌گویی در بیان واقعیات دفاع مقدس، رایزنی با وزارت آموزش و پروش برای گنجاندن موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و نقش نیروهای مسلح در کتب درسی، بیان موفقیت‌ها و ناکامی‌های  رزمندگان در دوران دفاع مقدس،  حضور پیشکسوتان ارتش در مناطق عملیاتی و بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس در استان‌های جنوب و غرب کشور، توجه به  مسایل کمتر مطرح شده در خصوص دوران دفاع مقدس.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه برخی قصد سو استفاده از واژه نرمش قهرمانانه را دارند، گفت: امروز بحث اتمام حجت است یعنی وقتی دشمن و رقیب به مذاکره تمایل نشان می‌دهد، عقل می‌گوید شما اتمام حجت کنید و در چارچوب اصول و مبانی که دارید با دشمن و رقیب در حرکت دیپلماسی مسائل را به میان بگذارید.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
استاد حوزه و دانشگاه نرمش قهرمانانه را درآمیختن اقتدار و انعطاف‌پذیری عنوان کرد و گفت: امروز ما دست برتر را داریم و باید دشمن را به بازی بگیریم.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با فارس درباره اقتضائات و ملزومات نرمش قهرمانانه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دشمن ما را به بازی بگیرد بلکه این ما هستیم که امروز دست برتر را داریم و باید دشمن را به بازی بگیریم.
پناهیان افزود: دشمن چون در موضع ضعف قرار دارد حتما تحت تاثیر سیاست‌های مقتدرانه ما قرار خواهد گرفت و زمانی که رهبری نرمش قهرمانانه را مطرح می‌کند یعنی اقتدار و انعطاف‌پذیری را در هم بیامیزیم و در آمیختن این اقتدار و انعطاف‌پذیری است که اگر جایی موجب کوتاه آمدن باشد موجب ذلت نخواهد شد و اگر جایی موجب ایستادن باشد حتما باعث می‌شود که دشمنان ما کوتاه بیایند.
این استاد حوزه و دانشگاه درباره جریان‌شناسی تاریخی نرمش قهرمانانه که برخی آن را با قضایای صدر اسلام همچون صلح امام حسن یا صلح حدیبیه مرتبط می‌دانند تصریح کرد: شرایط ما با فضای تاریخی آن زمان متفاوت است چرا که در آن زمان اسلام در اوج غربت قرار داشت اما ما در حال حاضر نسبت به صدر اسلام قدرتمندانه‌تر و عزتمندانه‌تر می‌توانیم با دشمن برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه اگر صلح مثل جنگ ضرورت پیدا کند یک امر واجب و معقول است خاطرنشان کرد: ما باید یادمان باشد که هیچ وقت خود را با غربتی که در صدر اسلام داشتیم مقایسه نکنیم؛ ما امروز خیلی قوی‌تر هستیم و باید از امکانات موجود بیشترین استفاده

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
سال 66 برای اعزام به ستاد مربوطه رفتم ولی از سنم ایراد گرفتند،‌ گفتم: من نیروی ایمان و عشق دارم و شما آن را نمی‌بینید، می‌خواهم همسنگر "حسین فهمیده" باشم تا روز قیامت....
سال 66 برای اعزام به ستاد مربوطه رفتم ولی از سنم ایراد گرفتند،‌ گفتم: من نیروی ایمان و عشق دارم و شما آن را نمی بینید. می خواهم همسنگر "حسین فهمیده" باشم تا روز قیامت یقه ما بچه‌های سیزده ساله را نگیرد.
خلاصه با زبان ریختن و پارتی بازی رفتم جبهه، موقع عملیات كه شد و می‌خواستند نیروها را از "دزفول" به غرب ببرند دوباره سن و سال اسباب درد سرمان شد.
به مسئول پنجاه ساله‌ای كه می‌گفت شما نمی‌خواهد بیایید، گفتم: شما اگر مهمان منزلتان بیاید گل پژمرده را جلویش می‌گذارید یا غنچه تازه شكفته و شاداب را. (فهمید چه می‌خواهم بگویم) گفت: حالا دیگر ما پژمرده شده‌ایم! امان از زبان شما بسیجی‌ها و دیگر چیزی نگفت.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

- اخضز ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه در جديدترين سخنانش اظهار داشت كه وي از چهار سال قبل مي دانست كه امريكا قصد حمله به سوريه را دارد. يعني تصميم حمله به اين كشور مدتها قبل از شروع درگيري هاي مدني در سوريه وتبديل آن به درگيري هاي مسلحانه گرفته شده بود.

از سويي ديگر جان كري وزير امور خارجه آمريكا نيز عنوان داشت كه حتي اگر ائتلاف كنندگان با امريكا در حمله با سوريه با اين كشور همراهي نكنند اين كشور به تنهايي وبدون در نظر گرفتن قوانين بين المللي به سوريه حمله خواهد كرد. بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز قبل از اتمام بازرسي شان سوريه را ترك نموده وقرار است كه گزارششان را در اختيار شوراي امينت سارزمان ملل قرار دهند.

اسراييل نيز اعلام تموده كه گنبد آهنينش (قبه الحديديه) را فعال نموده و به حمله هاي موشكي احتمالي از جانب هر كشور و يا گروههاي مقاومت منطقه با شدت پاسخ خواهد داد.

چينش اين خبرها در كنار هم اين سوال را به ذهن متبادر مي كند كه چرا امريكا از چهارسال قبل تصميم به حمله به سوريه را در سر داشته است


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

هنوز آمریکا و دوستان غربی اش این واقعیت را نپذیرفته اند که برخلاف جنگ های قبلی اعراب و اسرائیل، محور مقاومت که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، در همه نبردها با این رژیم از جمله نبردهای 33،22و8 روزه به پیروزی رسیده و نبرد با سوریه نیز از این اصل جدا نیست.

خبرگزاری فارس: حمله نظامی به سوریه، آخرین اشتباه آمریکا

* مصطفی ملکوتیان

جنگ در سوریه زمانی آغاز شد که دولت های غربی و ارتجاع عرب از نتایج گسترش بیداری اسلامی در منطقه احساس ترس نموده و سعی کردند با براه انداختن یک جنگ هدایت شده  سوریه را از جمع حامیان مقاومت خارج نموده  و سپس برای حذف سایر دولتها یا سازمانهای حامی مقاومت توطئه نمایند.آنها در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردند حتی دولت سوریه را از اتحادیه عرب اخراج و تعدادی از این دولتها با سوریه قطع رابطه نمودند.

مقاومت دولت و ملت سوریه در مقابل توطئه برنامه ریزی شده و هدایت شده غربی ها و ارتجاع عرب و ارسال تروریستهای تکفیری از دهها کشور به سوریه که از محورهای اصلی مقاومت ضدصهیونیستی است، باعث شکست های پی در پی تروریستها که عمدتا در دو گروه «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» جمع شده اند گردیده و حامیان آنها را به این نتیجه رسانده است که تمامی تلاش ها و برنامه ریزی هایشان بیفایده بوده و اعلام خبر بزرگ پیروزی دولت و ملت سوریه بر تروریستها نزدیک است؛ خبری که به سرعت شرایط سیاسی منطقه را به نفع جبهه ضدصهیونیستی و مقاومت تغییر خواهد داد و وضعی غیرقابل برگشت رقم خواهد زد و ضعف روز افزون آمریکا و دوستانش را در اذهان جهانیان ماندگار خواهد کرد.حتی تا این مرحله نیز دولتهای حامی تروریستها از نتایج شکست در سوریه در امان نبوده واز جمله امیر قطر که از هیچ کوششی در حمایت از تروریستها در سوریه دریغ نمیکرد شرایط را غیر قابل تحمل یافته و جایش را به ولیعهدش داده و رجب طیب اردوغان در ترکیه با مشکلات و مصیبت مواجه شده است.

تلاش غربی ها در مقابل محور مقاومت از طریق اعلام داستان هائی دروغ مانند استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیائی نخواهد توانست اوضاع را به نفع آنها تغییر دهد.اگر تهدید آنها به نبرد مستقیم با سوریه عملی شود،بزودی دچار پشیمانی خواهند شد، زیرا به سرعت امنیت رژیم صهیونیستی که  پاشنه آشیل آنها و به معنی امنیت خود آنهاست تهدید خواهد شد.

در حقیقت، هنوز آمریکا و دوستان غربی اش این واقعیت را نپذیرفته اند که برخلاف جنگ های قبلی اعراب و اسرائیل – که در آنها رژیم صهیونیستی با کمک های حجیم تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا دست به تجاوز به کشورهای عربی زده و موفق می شد خواسته های خود را به آنان تحمیل کند- محور مقاومت که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، در همه نبردها با این رژیم از جمله نبردهای 33،22و8 روزه به پیروزی رسیده و نبرد با سوریه نیز از این اصل جدا نیست.

آنها باید اکنون به واقعیت دردناک دیگری که عبارت است از اعلام خبر پیروزی سوریه تسلیم شوند، زیرا نپذیرفتن این واقعیت ممکن است اشتباهی دیگر یعنی ورود مستقیم به یک سلسله جنگ های بزرگ منطقه ای را برایشان رقم بزندکه غرب و دوستانش را برای همیشه از این منطقه راهبردی بیرون خواهد ریخت و این امر سرآغاز تغییرات بزرگتردر نظام جهانی خواهد بود.

در آن زمان شرایط جهانی برای ایجاد تغییر در نهادهای سیاسی تحت کنترل آمریکا از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز فراهم خواهد شد و غربیان دیگر قادر نخواهند بود از طریق اعمال حق تبعیض آمیز وتو سلطه بر ملت های تحت ستم را تداوم بخشند.

واضح است که تلاش غربی ها در مقابل محور مقاومت از طریق اعلام داستان هائی دروغ مانند استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیائی نخواهد توانست اوضاع را به نفع آنها تغییر دهد.اگر تهدید آنها به نبرد مستقیم با سوریه عملی شود،بزودی دچار پشیمانی خواهند شد، زیرا به سرعت امنیت رژیم صهیونیستی که  پاشنه آشیل آنها و به معنی امنیت خود آنهاست تهدید خواهد شد.

غرب امروزه بدلیل رفتارهای سلطه گرانه گذشته خود در شبکه ای از بحران های فکری ، سیاسی و اقتصادی گرفتار آمده و توانائی و حتی حوصله درگیری های بزرگ و طولانی را ندارد و اگر به اشتباه وارد چنین درگیری ها یی شود به چیزی جز ذلت بیشتر و شکست های بزرگتر نخواهد رسید.

آنها نمی توانند شکست تروریستهای مورد حمایت خود در سوریه را با جنگ مستقیم خود با سوریه به یک پیروزی تبدیل کنند.اگر میتوانستند حدود دو سال برای این کار صبر نمی کردند.تنها راهی که تصور پیروزی داشتند، ایجاد جنگ تروریستی در سوریه و براه انداختن جنگهای مذهبی در منطقه بود.بنابراین امروزه شکست تروریستهای سوریه به کابوس آمریکا و متحدانش تبدیل شده و آنان بدون شک تاوان توطئه علیه ملت و دولت سوریه و محور مقاومت را از طریق از دست دادن دوستان و مراکز سلطه منطقه ای و جهانی شان خواهند پرداخت.

غرب امروزه بدلیل رفتارهای سلطه گرانه گذشته خود در شبکه ای از بحران های فکری ، سیاسی و اقتصادی گرفتار آمده و توانائی و حتی حوصله درگیری های بزرگ و طولانی را ندارد و اگر به اشتباه وارد چنین درگیری ها یی شود – درگیریهایی که برعکس نیروهای جبهه غرب  در جبهه مقابل از نیروهایی باحرارت و دارای اهداف آرمانی متعالی  برخوردار است- به چیزی جز ذلت بیشتر و شکست های بزرگتر نخواهد رسید.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
ن

هر ایرانی غیرتمندی ناخوآگاه از این عکس لذت می‌برد. انشالله تا چندسال دیگر فرمانده ارتش آمریکا به همین شکل برای یکی از فرماندهان ما پا بکوبد!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
وزیر سابق و رئیس جریان توحید عربی لبنان:
 
وزیر سابق و رئیس جریان توحید عربی لبنان از برخی جزئیات واکنش سوریه به تجاوز احتمالی آمریکا پرده برداشت.
به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "وئام وهاب" در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: واکنش سوریه به تجاوز آمریکا به مرزهای دور کشیده خواهد شد، و فقط شامل رژیم صهیونیستی نمی‌شود بلکه ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در صورت حمله به سوریه، هدف قرار خواهند گرفت.
 
وی احتمال وقوع جنگ و یا آغاز نشدن آن را 50 درصد دانست و تأکید کرد: محور مقاومت در واکنش سوریه به تجاوز احتمالی آمریکا شرکت خواهد کرد، و منطقه به جهنم تبدیل خواهد شد.
 
وئام وهاب پیش بینی کرد: حمله به سوریه در صورت وقوع آن، آخرین جنگ درمنطقه خواهد بود و در آن یک میلیون نفر کشته می‌شوند.
 
وئام وهاب تصریح کرد: و این فقط در حد حرف نیست بلکه واقعیت است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

آیا بدحجاب ها زیباتر هستند؟

قبل از خواندن متن توجه داشته باشیم که:با دیدن این عکس  و خواندن این مطالب سریع نگوییم اینها انگل هستند؛سریع نسخه فی البداهه نپیچیم که باید با اینها برخورد شود؛سریع به دنبال روشهای فیزیکی بی فایده و انسان عقده ای کن نباشیم

آسیب اجتماعی بد حجابی

آسیب اجتماعی بد حجابی

؛ هر سالی که می گذرد، بدحجابی‌ها شکل و شمایل جدیدتری به خود می‌گیرند، تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم. مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده و بیشتر شبیه شنلی شده که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.ولی راه چیست؟ به نظر می رسد برای پدیده حجاب باید به این سوالات جواب روشن، دقیق و عینی (یعنی علم واقع گرایانه) داد. سوالاتی از قبیل سوالات زیر:

اول باید علت ایجاد این پدیده شناسایی شود. همچنین باید مشخص شود که این پدیده انحراف است یا نه. بعد باید دید که چرا این افراد آن را می پسندند؟ چرا نباید این روش را بپسندند؟ تفاوت این افراد با کسانی که خود حجاب اختیاری دارند چیست؟ چگونه این شکاف را می شود پر کرد؟


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

قهرمان ها تاریخ را ساخته اند و ترسوها در پی نوشتن کتاب های تاریخ می مانند. قهرمانی در هیچ یک از صفحات تاریخ به معنای خشک سری و یک دندگی نبوده است. قهرمانانی بوده اند که در کوره نرمش ها و انعطافات ساخته و پرداخته شده اند اما نرمش آنها نیز قهرمانانه و شجاعانه بوده است به گونه ای که هیچ کس نمی تواند آنها را ترسو خطاب نماید. حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) بزرگترین قهرمان تاریخ است که در جریان صلح حدیبیه اگر چه از جانب برخی اصحاب به دلیل برخی نرمش ها و انعطافات در صلح نامه نظیر قبول درخواست سهیل‌بن عمرو مذاکره کننده از طرف مشرکین مبنی بر حذف «بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم» از ابتدای صلح‌نامه و نوشتن «باسمک‌اللهم» به‌جای آن، و نیز حذف عنوان رسول‌اللّه بعد از نام آن حضرت و نوشتن «محمدبن عبداللّه» به‌جای آن اما سرانجام این نرمش قهرمانانه به تایید پروردگار رسید و خداوند متعال در راه بازگشت مسلمانان از حدیبیه سوره فتح را بر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نازل کرد. در این سوره پروردگار رحمان و رحیم صلح حدیبیه را «فتح مبین» نامید و با اعلام رضایت از بیعت‌کنندگان، وعده پیروزیها و غنیمتهای فراوان به مسلمانان داده بود.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

سامانه های نصب شده روی پهپادهای ایرانی این قابلیت را در اختیار آنها قرار می دهد که بدون دریافت هیچگونه اطلاعات هدایتی از ایستگاه زمینی تا مسافتی که سوخت موجود اجازه می دهد توسط GPS روی مسیر از پیش تعیین شده حرکت کرده و پس از بازگشت در محدوده قابل تعریف قبلی شروع به گرفتن اطلاعات کند.

پهپادها و حفاظت آنها از مرزها

پهپادها و حفاظت آنها از مرزها

  کنترل مرزها در برابر تجاوزات خارجی، نفوذ بیگانگان و سایر عوامل مخرب از جمله مسائلی است که از ابتدای تشکیل کشورها و تمدن ها مورد نظر بوده و همیشه عملیاتی سخت و هزینه بر به حساب می آمده است. در دهه های اخیر با اختراع وسایل پرنده بحث کنترل از آسمان، در حوزه تامین امنیت مرزها به یک پدیده ثابت در عمده کشورهای جهان از جمله ایران بدل شده است.

.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :