دنیای اطلاعات
فرهنگی، سیاسی واجتماعی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 336
بازدید کل : 49860
تعداد مطالب : 384
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



به گزارش باشگاه خبرنگاران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته برای اولین بار به تهران سفر کرد. حواشی سفر کاترین اشتون به تهران زمانی آغاز شد که خبر دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چند تن از فعالان فتنه روی خروجی سایت‌های خبری رفت. 

 "لیندی دوست" خبرنگار "بی‌بی‌سی جهانی" در تهران با انتشار پیامی در صفحه "توئیتر" خود اولین فردی بود که خبر دیدار کاترین اشتون با برخی از فعالان فتنه از جمله نرگس محمدی را منتشر کرد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

  

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

شهدا همیشه خنده  رو بودند.

یک روز که فرماندهان ارتش، در یک قرارگاه نظامی برای طراحی یک عملیات، همه جمع شده بودند، حاج همت هم از راه رسید، امیرعقیلی، سرتیپ دوم ستاد «لشکر 30 پیاده گرگان»، حاجی را بغل کرد و کنارش نشست، امیر عقیلی به حاج همت گفت: «حاجی ! یک سوال دارم، یک دلخوری خیلی زیاد، من از شما دلخورم.»
حاج همت گفت: «خیر باشد! بفرمائید! چه دلخوری؟»
امیر عقیلی گفت: «حاجی ! شما هر وقت از کنار پاسگاه های ارتش، از کنار ما که رد می شوی، یک دست تکان می دهی و با سرعت رد می شوی. اما حاجی جان، من به قربانت بروم، شما از کنار بسیجی های خودتان که رد می شوی، هنوز یک کیلومتر مانده، چراغ می دی، بوق می زنی، آرام آرام سرعت ماشین ات را کم می کنی، بیست متر مانده به دژبانی بسیجی ها، با لبخند از ماشین پیاده می شوی،دوباره باز دستی تکان میدهی، سوار می شوی و میروی. رد میشی اصلا مارو تحویل نمی گیری حاجی، حاجی به خدا ما هم دل داریم.»
حاج همت این ها را که از امیر عقیلی شنید، دستی به سر امیر کشید و خندید و گفت: «برادر من!اصل ماجرا این است که از کنار پاسگاه های شما که رد می شوم، این دژبان های شما هر کدام چند ماه آموزش تخصصی می بینند که اگر یک ماشین از دژبانی ارتشی ها رد شد، مشکوک بشوند؛ از دور بهش علامت میدهند، آرو آروم دست تکان میدهند، اگه طرف سرعتش زیاد بشه، اول علامت خطر میدهند،بعد ایست میدهند، بعد تیر هوائی میزنند، آخر کار اگر خواست بدون توجه دژبانی رد بشود.به لاستیک ماشین تیر میزنند.
ولی این بسیجی هایی که تو میگی، من یک کیلومتر مانده بهشان مرتب چراغ میدم، سرعتم رو کم میکنم، هنوز بیست متر مانده پیاده می شوم و یک دستی تکان میدهم و دوباره می خندم و سوار می شوم و باز آرام از کنارشان رد می شوم. آخر این بسیجی ها مشکوک بشوند.اول رگبار می بندند. بعد تازه یادشان میاد که باید ایست بدهند.
یک خشاب و خالی می کنند، بابای صاحب بچه را در می آورند، بعد چند تا تیر هوائی شلیک می کنند و آخر که فاتحه طرف خوانده شد، داد می زنند ایست.»

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

مردی تخم عقابی پیدا کرد و آن را در لانه مرغی گذاشت. عقاب با بقیه جوجه ها از تخم بیرون آمد و با آن ها بزرگ شد.

در تمام زندگیش همان کارهایی را انجام داد که مرغها می کردند؛ برای پیدا کردن کرم ها و حشرات زمین را می کند و قدقد می کرد و گاهی با دست و پا زدن بسیار، کمی در هوا پرواز می کرد.

سالها گذشت و عقاب خیلی پیر شد. روزی پرنده با عظمتی را بالای سرش بر فراز آسمان ابری دید. او با شکوه تمام، با یک حرکت جزئی بالهای طلاییش برخلاف جریان شدید باد پرواز می کرد.

عقاب پیر بهت زده نگاهش کرد و پرسید: این کیست؟

همسایه اش پاسخ داد: این یک عقاب است. سلطان پرندگان. او متعلق به آسمان است و ما زمینی هستیم.

عقاب مثل یک مرغ زندگی کرد و مثل یک مرغ مرد. زیرا فکرمی کرد یک مرغ است


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

به گزارش   باشگاه خبرنگاران، "آیت الله مکارم شیرازی"، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، درباره چرایی عدم اجازه دیدار به وزیر علوم توضیحاتی را ارائه داده که به نقل از دفتر معظم له، عینا در پی می‌آید: 

بسم الله الرحمن الرحیم 
 
مطلب لازمى را مى‌خواستم تذكر دهم كه آقايان توجه داشته باشند و آن اين‌كه وزير محترم علوم روز پنج‌شنبه به قم آمد، بعضى از آقايان مصلحت ديدند و با ايشان ملاقات كردند، ولى در بعضى از جرائد معروف نوشته شده بود كه آيت الله مكارم هم با ايشان ملاقات كرده‌اند، من آن را جداً تكذيب مى‌كنم. افرادى واسطه شدند گفتم "من آمادگى ملاقات با ايشان را ندارم". گفتند: چرا؟ گفتم "عزل و نصب‌هاى زيادى توسط ايشان در دانشگاه‌ها صورت گرفته كه نه به مصلحت دانشگاه و دانشجويان عزيز ما بوده و نه به مصلحت نظام جمهورى اسلامى. لذا بسيارى از نمايندگان محترم مجلس اعتراض كرده‌اند و اخيراً شوراى محترم انقلاب فرهنگى نيز به اين عزل و نصب‌هاى بى‌رابطه اعتراض كرده‌اند". 
 
من ديدم ملاقات با ايشان تأييد آن عزل و نصب‌هاست و در پيشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذيرفتم. البته دولت محترم كارهاى خوبى انجام مى‌دهد كه ما از آن تقدير مى‌كنيم و احياناً بعضى از خطاها صادر مى‌شود كه بر ما شرعاً لازم است تذكر دهيم. 
 
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

برچسب‌ها: ریاست جمهوری یازدهم, فتنه سبز, اصلاح طلبان, دانشگاه

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

درود بر دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش حزب الله

حتماً این فیلم رو دانلود کنید. حتی اونایی که فکر می کنن، آمریکا میتونه با یک بمبش کل تأسیسات دفاعی ما رو از بین ببره!

دانلود فایل


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, قرارگاه پدافند هوایی خاتم خاتم الانبیا, ص, فیلم, پاتوق یاران

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
برفها آب شده بود و دیگر خبری از سرمای زمستان نبود. کم‌کم اهالی دهکده می‌توانستند از خانه‌هایشان بیرون بیایند،  از گرمای خورشید بهاری و سبزی و طراوت گیاهان لذت برده و در مزارع به کشت و زرع بپردازند. در آن روز، شیوانا همراه یکی از شاگردان از مزرعه عبور می‌کرد، پیرمردی را دید که نوه هایش را دور خود جمع کرده و برای آنها در مورد سرمای شدید زمستان و زندانی بودن در خانه و منتظر آفتاب نشستن صحبت می‌کند.

شیوانا لختی ایستاد و حرفهای پیرمرد را گوش کرد و سپس او را کنار کشید و گفت: “اکنون که بهار است و این بچه‌ها درحال لذت بردن از آفتاب ملایم و نسیم دلنواز بهار هستند، بهتر است روایت یخ و سرما را برای آنها نقل نکنی! خاطرات زمستان، خوب یا بد، مال زمستان است. آنها را به بهار نیاور! با این حرف تو بچه‌ها نه تنها بهار را دوست نخواهند داشت بلکه از زمستان هم بیشتر خواهند ترسید و در نتیجه زمستان سال بعد، قبل از آمدن یخبندان همه این بچه‌ها از وحشت تسلیم سرما خواهند شد. به جای صحبت از بدبختی‌های ایام سرما، به این بچه‌ها یاد بده از این زیبایی و طراوتی که هم اکنون اطرافشان است لذت ببرند. بگذار خاطره بهار در خاطر آنها ماندگار شود و برایشان آنقدر شیرین و جذاب بماند که در سردترین زمستان‌های آینده، امید به بهاری دلنواز، آنها را تسلیم نکند.”

پیرمرد اعتراض کرد و گفت: “اما زمستان سختی بود!”

شیوانا با لبخند گفت: “ولی اکنون بهار است. آن زمستان سخت حق ندارد بهار را از ما بگیرد. تو با کشیدن خاطرات زمستان به بهار، داری بهار را نیز قربانی می کنی! زمستان را در فصل خودش رها کن.”

 

 

برچسب‌ها: پاتوق یاران, سمت خدا, خاطران, زمستان, بهار

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی


تنها یک نفر را میشناسم که معقول و سنجیده با من رفتار میکند..

او خیاط من است هر بار که مرا میبیند

 از نو اندازه گیری می کند...

 و با توجه به سابقم ، قضاوت نمیکند... شما چطور ؟

برچسب‌ها: پاتوق یاران, سمت خدا, تصاویر زیبا, جملات زیبا

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

«اگر غلطی از رژيم صهيونيستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد.» این پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۲ از نظر مردم انتخاب شد.

در نظرسنجی‌ئی که از دهم تا بیست‌و‌چهارم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. مجموع حدود ۱۴هزار پیامک و ۴هزار و پانصد نظر دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ی پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و دو هستند:


ادامه مطلب
برچسب‌ها: امام خامنه‌ای

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

زمانی که اشتون در تهران به دیدار مرتبطین فتنه 88 می‌رود، یعنی اینکه، امنیت ملی ما رو نشانه رفته، به استقلال، تمامیت ارضی و حق حاکمیتی ملت ایران دهن کجی کرده!؟

ولی جالبه، در مقابل این خطای فاحش، دولت محترم تدبیر و امید، کاملاً سکوت کرده!؟ البته سران سایر قوا سخنان تندی داشته‌اند ولی بنا به سوابق فقط حرف است!؟ تهدید این قوا را بنا به سابقه این جور تعبیر می کنم که «اگر یکبار دیگر تکرار کنی! با این بار می‌شود دوبار!!؟؟» خلاصه که دولت را اینجوری بدجور کشتند!

از مزاح با مسؤلین محترم که بگذریم، یک عرض برادرانه خدمت وزیر محترم امور خارجه دارم. سال 90، رهبری  در دانشگاه افسری امام علی علیه السلام، راهبردی را مشخص کردند. فرمودند: «ما ملتى نيستيم كه بنشينيم تماشا كنيم قدرتهاى پوشالىِ مادى كه از درون كرم‌خورده و موريانه‌خورده‌اند، ملت استوار و پولادين ايران را تهديد كنند. ما در مقابل تهديد، تهديد ميكنيم.»

برادر من، سرور من، وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید، شما هم خوب یک کاری بکن! 

شما هم با محکومین امنیتی امریکا و دول غربی، جایی که سفارت خانه داری در سفارت خودمان و جایی هم که سفارت ندارید، در سفارت کشورهای دوست، مثل ونزوئلا تو آمریکا، قرار ملاقات بگذارید و چهره واقعی ضد انسانی غرب رو فاش کنید. از ایران دفاع کنید. فیلم «چ» رو دیدی؟ بایستی پاسخگوی‌ صدها هزار شهید مثل شهدای پرپر شده ماجرای پاوه باشید! شما هم مثل من جبهه نرفتی با این فرق که من حداقل بمباران تهران را درک کردم ولی شما نیویورکی بودی! حواستون باشه!؟ فرش قرمز شما، خون شهدا است! ببینید پاتونو کجا می‌ذارین!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
خلبانی که 4200 بار شهید شد
 سرهنگ خلبان شهید ابراهیم فخرایی، .
 
شهید ابراهیم فخرایی به تاریخ 15 اسفند 1365 در عملیات کربلای 5 ، بال در بال ملائک گشود. خاطره رشادت ایشان برای رهاندن یگان‌هایی از محاصره دشمن زبانزد سرداران پیشکسوت دفاع مقدس است. وی در سالهای نخستین جنگ، افتخار هم‌رکابی با شهید علی‌اکبر شیرودی را داشت.
 
 
تا همین 30 سال پیش می‌توانستی اطراف میدان سعدآباد مشهد پیدایش کنی اما حالا برای دیدنش باید بروی قطعه 26بهشت‌ زهرای تهران.

 اسم این شهید را شنیده بودی ؟؟؟؟؟؟

اگه بیشتر می خوای بدونی حتما  ادامه مطلب را بخوان.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

نمایش قدرت ایران در عمق اسرائیل

التماس نتانیاهو برای توقف موشک پرانی؛

 

جبهه مقاومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک جنگ برق آسا بار دیگر قدرتشان را در عمق خاک اسرائیل به نمایش گذاشتند. روز گذشته گردان های الاقصی شاخه نظامی جهاد اسلامی و نزدیک به ایران پس از جنایات اسرائیل و تعرض به نوار غزه در مدت زمان کمی با شلیک بیش از 130 فروند موشک به عمق اراضی اشغالی، نتانیاهو و ارتش اسرائیل را به زانو درآوردند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

زیباترین نام : زهرا (س)

 

یا زهرا (س) به راستی که جز علی(ع) کسی لایق شما نبود. 

 

دانلود حدیث بسیار زیبای کساء

(پیشنهاد میکنم اگر میتونید حتما این دعا رو دانلود کنید و گوش کنید)


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

یکی از دوستان مسافر کربلاست، گفته هرکی با ارباب بی کفن کاری داره می تونه پیغامشو به اون بسپره: بسم الله


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
     

فرمانده  پدافند هوایی ارتش  ایران : اگر قرار بود آرکیو۱۷۰ از پهپاد‌های ما در تکنولوژی برتر باشد که اسیر نمی‌شد. اگر هم از آن استفاده‌ای شده، استفاده ابزاری بوده است که از گفتنش معذوریم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
از چندين قرن قبل بر قفل در حضرت زهرا(سلام‌الله عليها)شعري به عربي نوشته شده كه متن آن چنين است: «هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم»، اما كسي نمي‌دانست كه بر پشت اين قفل در چه نوشته شده است؟امروز اين رازها پنهان آشكار شده است.
 
 
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در كنار مرقد شريف پيامبر اكرم (ص) خانهٔ حضرت زهرا (ص) قرار دارد كه در اين خانه رازهاي ناگفته فراواني پنهان است. شيعيان با حضور در حرم نبوي به زيارت اين خانه مي‌روند تا در جوار بيت ام ابيها دعا و نماز خوانده و با درس هاي تاريخ صدر اسلام بيشتر آشنا شوند.
 
گرچه خانه حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) را در مدينه منوره قفل زده‌اند، اما همان «قفل» در بسته هم اين رازها را در دل خود نگهداشته است و با خواندن شعري كه بر روي آن قفل نوشته‌اند، مي‌توان گوشه‌اي از اين رازها را دريافت.
 
به تازگي يكي از مديران كاروان‌هاي زائران ايراني به نام آقاي «محسن شهرابي» موفق شده بود كه از پشت قفل در خانه حضرت زهرا تصوير بردار كه اين تصوير رازها پشت قفل در را نيز بازگو مي‌كند. در پشت اين قفل اين مصرع «حاشاه أن يحرم الراجي مكارمه ... أو يرجع الجار منه غير محترم» حك شده است. كه ترجمه آن مي‌شود «از او(پيامبراكرم) به دور است كه محروم كند كسي را كه به كرامات و بزرگواري‌هاي او اميد بسته است.»
 
 
اين نوشته و تصوير بسياري را به تعجب واداشته است ، حتي در كتاب‌هاي تاريخي مطلبي در اين خصوص به ميان نيامده است و تنها در كتاب آقاي رسول جعفريان نوشته شده بود كه روي و پشت قفل در نوشته شده است«هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم» «او (پيامبر اكرم)حبيب خدا است كه شفاعت او مورد اميد است براي هر هول و وحشتي كه انسان به سختي در آن واقع شود.» اما اكنون مشخص شد كه مطلب پشت اين قفل با روي آن متفاوت است.
 
اين تصوير كه به تازگي به ثبت رسيده است براي نخستين بار از سوي پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري منتشر مي‌شود تا در دهه فاطمه و ايام شهادت حضرت زهراي اطهر گوشه‌اي از رازهاي نهفته در خانه آن حضرت را بيشتر بدانيم.
 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
گروهی از آزادگان جنگ تحمیلی  با بیانیه‌ی درخواست آزادی هر چه سریعتر مرزبانان اسیر ایرانی شدند پاتوق یاران ضمن تشکر از دولت ایران ودولت پاکستان تلاش برای آزادی این عزیزان  در بند میگوییم.
 
بیش از چندهفته است در محل خدمتت حاضر نیستی ولی غیبت که نمی‌خوری هیچ، بلکه روزی میلیون‌ها بار در دفتر مردانگی و شجاعت این سرزمین روبروی نام عزیزت نوشته می‌شود: حاضر! 
 
مرزداران با شرف کشورم، دست‌هایتان را بسته‌اند و در ناکجا آبادی پنهانتان کرده‌اند تا مثلا به جنگ انقلاب ما بروند و کشورمان را همرنگ جماعت گرداگردمان ناامن کنند، اما خداوند حافظ مدافعان حقیقت است اگرچه در عمق چاه به زندان باشند. 
 
سرباز وطن! حالا «پاسگاه» تو دلهای میلیون‌ها ایرانی که برای آزادیتان دعا می‌کنند. تو دیگر آن سرباز چند ماه خدمت نیستی که خانواده‌ای در انتظارت بود، حالا تو سرداری هستی که یک ملت در انتظار بازگشتت چشم به مرز دوخته است. 
 
برادر! نمی‌دانم غریبانه شب‌هایت چگونه می‌گذرد و درکابوس‌هایت هر شب چند بار صفیر رگبار گلوله می‌پیچد، نمی‌دانم بازگشت به شهر و روستای پدری، جایی که مادری پریشان لحظه‌ها را برای بازگشتت می‌شمرد چقدر محتمل است، نمی‌دانم دولتمردان بی‌آنکه باج به شغال بدهند می‌توانند تو را سالم از چنگ این جماعت جهل بیرون بیاورند یا نه، اینجا اما دل‌ها امیدوار به خداییست که یونس را از شکم ماهی و یوسف را از زندان نجات داد. برای آزدی‌ات دعا می‌کنیم برادر. 
 
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
 
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
 

برچسب‌ها: پاتوق یاران, سربازان مظلوم در بند

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
پیکر خلبان دلیر هوانیروز علی اکبر شیرودی دقایقی بعد از شهادت

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
مفاد جدیدترین گزارش های اطلاعاتی
ازیابی جدید راهبردی که ایران هسته ای به آن دست پیدا کرده نشان می دهد که آمریکایی ها تا چند سال آینده به یک دلیل مهم اطلاعاتی قادر به استفاده گزینه نظامی نخواهند بود. در این باره لازم به یادآوری است که تاکنون ارزیابی های اطلاعاتی و راهبردی نشان می دهد که آمریکا به دلایل ذیل عملا امکان استفاده از گزینه نظامی را  ندارد:

1- ضعف شدید اقتصادی، دارا بودن بیش از 15 تریلیون دلار بدهی و کسری بودجه سالیانه که حتی سبب کاهش بودجه نظامی این کشور شده است. برخی برآوردها نشان می دهد که جنگ آمریکا در افغانستان و عراق نزدیک به چهار تریلیون دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است.

2- عدم همراهی افکار عمومی در داخل و خارج از آمریکا؛ نظرسنجی های معتبر نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق جامعه آمریکایی از هر نوع جنگ نظامی حتی کوتاه و کم دامنه حمایت نمی کنند. این در حالی است که جنگ عراق و افغانستان نفرت افکار عمومی در خارج از آمریکا را نسبت به این کشور به نحو چشمگیری افزایش داده است. ایجاد جنگ جدید آنهم در شرایطی که هنوز چند سالی از جنگ های افغانستان و عراق نگذشته به شدت افکار عمومی دنیار را نسبت به آمریکا تحریک خواهد کرد.

3-  عدم اطمینان به نتیجه بخش بودن استفاده از گزینه نظامی در دستیابی به هدفگذاری ها؛ برآوردهای منتشر شده نشان می دهد که دستگاه نظامی و اقتصادی آمریکا نتیجه مطلوب از جنگ عراق و افغانستان نگرفت. در دلایل عدم استفاده از گزینه جنگ در مقابل ایران و سوریه نیز عدم اطمنیان به نتیجه بخش بودن استفاده از گزینه نظامی از جمله ارزیابی های مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا بوده است.

4-  آمریکایی ها خاصتا در باره استفاده از گزینه نظامی در مقابل برخی کشورها منجمله ایران این ارزیابی بازدارنده را دارند که از نحوه پاسخ به حمله نظامی توسط ایران اطلاع دقیقی ندارند. به اعتقاد برخی تحلیلگران در تهران این مسئله ریشه در ضعف اطلاعاتی آمریکا از ایران دارد.

دلایل دیگری را هم در این باره می توان برشمرد.

با این وجود اخیرا یک ارزیابی اطلاعاتی که در اختیار ایران هسته ای قرار گرفته است نشان می دهد که آمریکایی ها تا چند سال آینده امکان استفاده از گزینه نظامی را به شدت با تردید روی میز تصمیم گیری نهایی قرار خواهند داد.

این ارزیابی که به رمزگشایی از برخی اظهارات مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا متکی است، معتقد است آمریکایی ها معتقدند که کشورهای رقیب آنها از توان و امکانات نظامی آنها برآورد بسیار مناسب و کاملا عملیاتی جهت هرگونه مواجهه و پاسخ دهی دارند.

به طوریکه که اخیرا مسئولان آمریکایی نیز اعتراف کرده اند که بیشتر اسنادی که اسنودن به آنها دست یافته است، درباره توانمندی های نظامی آمریکا است و حدود 10 درصد از آنها برنامه های جنجال برانگیز نظارت داخلی را شامل می شود.

آنها معتقدند اینک چین و علی الخصوص روسیه برآورد دقیقی در چند ماه خیر از توانمندهای نظامی آمریکا کسب کرده است.

در همین زمینه رئیس ستاد مشترک آمریکا تأکید کرده افشاگری های «ادوارد اسنودن» میلیاردها دلار به آمریکا خسارت زده است و رفع خسارت های امنیتی ناشی از آن دو سال زمان خواهد برد.

 

مارتین دمپسی اعلام کرده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیروی ماموریت ویژه ای را در این باره به دلیل «بزرگی این چالش» تشکیل داده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

دیدار اشتون با کلاه قرمزی و دوستان
خدا رو شکر نیازی به مترجم هم نیست

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تیم ملی کشورمان با پیروزی در دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد مقابل روسیه برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در روسیه نشان می‌دهد محبوبیت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور بعد از تحولات اوکراین و برگزاری موفق مسابقات المپیک زمستانی «سوچی»، به بالاترین حد در سه سال رسیده است.

خبرگزاری فارس: محبوبیت پوتین در روسیه به بالاترین حد در ۳ سال گذشته رسید 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، نظرسنجی‌ای که به تازگی در روسیه انجام شده نشان می‌دهد تحولات اوکراین و برگزاری موفق مسابقات المپیک زمستانی در «سوچی» تأثیری مثبت در تصویر عمومی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشته و محبوبیت وی را به بالاترین حد در سه سال اخیر رسانده است.

این نظرسنجی را «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه» انجام داده و بر اساس نتایج آن، میزان مقبولیت پوتین در روسیه از 68.8درصد اکنون به 71.6درصد رسیده است.

نظرسنجی دیگری هم که این موسسه انجام داده نشان می‌دهد 52درصد از روس‌ها در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری الان برگزار شود، بار دیگر به پوتین رأی‌ می‌دهند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

رلین - ایرنا - همزمان با تحولات اوکراین و نزدیکی روز برگزاری رفراندوم در شبه جزیره کریمه با هدف الحاق به خاک روسیه و نیز افزایش تهدیدهای کشورهای اروپایی علیه مسکو، موضوع تامین گاز مورد نیاز اروپا که از روسیه تامین می شود به نگرانی جدی اروپایی ها تبدیل شده است.

 

به گزارش ایرنا، هرچند آنگلا مرکل که این روزها به سردمدار اروپا در انتقاد از مواضع مسکو در قبال تحولات اوکراین تبدیل شده، در تازه ترین اظهارات خود مسکو را به تحریم اقتصادی تهدید و خاطرنشان کرده است که روابط اتحادیه اروپا با این کشور دستخوش تغییرات خواهد شد، اما کارشناسان معتقدند با توجه به نیاز شدید اروپا به منابع انرژی نفت و گاز روسیه، تحقق این تهدیدها زیاد جدی به نظر نمی رسد.

در همین رابطه روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ با اختصاص گزارشی به این موضوع پرداخته و با اشاره به تشدید تهدیدها از سوی مقام های اروپایی علیه مسکو و مطرح شدن بحث تحریم اقتصادی روسیه از سوی اتحادیه اروپا، نوشت:بی شک روسیه مهمترین منبع تامین انرژی گاز اروپا و به ویژه آلمان است که در صورت چنین تصمیمی، باید به فکر جایگزین مطمئنی برای تامین گاز مورد نیاز خود باشند.

این مطلب می افزاید: حدود یک سوم انرژی مصرفی در آلمان اعم از گاز و نفت از روسیه تامین می شود، به طوری که به تازگی دونالد توسک نخست وزیر لهستان نیز از وابستگی آلمان به گاز روسیه به عنوان دلیل مهمی برای نرمش برلین در مقابل مسکو نام برده و تاکید کرده بود، مرکل به خاطر نیازی که به گاز روسیه دارد،در مقابل پوتین دستانش بسته است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

همزمان با آغاز عملیات ارتش سوریه جهت آزادسازی شهر یبرود، در ریف دمشق، عملیات آزادساری الحصن در حمص نیز توسط دیگر یگان‌های ارتش سوریه آغاز شد و در این‌باره گزارش شده ارتش سوریه تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه» را به کنترل درآورده است.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات آزادسازی «الحصن» در حمص/تصرف تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه عملیات مقدماتی خود برای آزاد سازی شهرک استراتژیک «الحصن» در ریف تلکلخ واقع در ریف غربی حمص را آغاز کردند.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص به خبرنگار فارس توضیح داد که ارتش سوریه عملیات انهدام مواضع گروه‌های مسلح در شهرک الحصن را آغاز کرده است.

در همین راستا منابع خبری اعلام کردند که تعدادی از عناصر مسلح در این شهرک خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند. همچنین با فراسیدن موعد آغاز عملیات ارتش سوریه در الحصن بیش از 100 نفر از اهالی این منطقه خانه‌های خود را به سمت مناطق امن ترک کردند.

همچنین گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه پس از آزاد سازی شهرک الزاره که چند روز پیش صورت گرفت، از امروز پنج شنبه پیشروی خود به سمت الحصن را آغاز کردند و هم اکنون درگیری‌هایی اطراف این شهرک در جریان است که کانون این درگیری‌ها در قلعه الحصن بوده است.

گروهی تحت عنوان «جند الشام» که از تکفیری‌های شمال لبنان به شمار می‌آیند، بر شهرک تسلط دارند و آزاد سازی این شهرک از سوی ارتش سوریه به معنای تحکیم قدرت ارتش سوریه بر مناطق هم مرز با لبنان است که یکی از مهمترین منابع ورود تروریست‌ها به سوریه به شمار می‌آید.

آخرین خبرهای میدانی رسیده از این منطقه از موفقیت ارتش سوریه در تصرف تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه» اطراف شهرک الحصن حکایت دارد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
وزیر خارجه آمریکا گفت در صورتی که برگزاری همه‌پرسی شبه جزیره کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه «مجموعه‌ای اقدامات جدی» علیه روسیه ترتیب خواهند داد.
 
خبرگزاری فارس: کری: اگر همه‌پرسی در کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا اقدامات جدی علیه روسیه ترتیب خواهند داد  

 

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی‌اش گفته تنش‌های بین واشنگتن و مسکو درباره مسائل اوکراین، «قابلیت» این را دارد که بر دیپلماسی آمریکا در برابر ایران و سوریه اثر بگذارد.

طبق گزارش رویترز وزیر خارجه آمریکا افزوده در صورتی که برگزاری همه‌پرسی شبه جزیره کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه «مجموعه‌ای اقدامات جدی» علیه روسیه ترتیب خواهند داد.

تنش در روابط مسکو ـ واشنگتن پس از برکناری یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین از قدرت و رأی پارلمان شبه جزیره کریمه به الحاق این منطقه خودمختار به خاک روسیه به سطوحی بی‌سابقه از دوران جنگ سرد رسیده است.

بحران سیاسی در اوکراین ابتدا در نوامبر 2013 و پس از آن آغاز شد که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین با هدف برقراری روابط نزدیک‌تر با روسیه از امضای توافقنامه‎ی تجاری با اتحادیه‎ی اروپا سر باز زد.

به دنبال این موضوع، ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی شدت گرفت تا پارلمان اوکراین رأی به برکناری یانوکوویچ از قدرت بدهد.

پس از این اقدام بود که تنش‌های سیاسی در شبه جزیره کریمه که حدود 60 درصد ساکنان آن را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، بالا گرفت.

پارلمان کریمه گفته است که یکشنبه هفته آینده (16 مارس) یک همه پرسی برگزار خواهد شد که در آن درباره پیوستن کریمه به روسیه یا ماندن در اوکراین تصمیم‌گیری خواهد شد.

مجلس علیای پارلمان روسیه گفته است که اگر کریمه بخواهد بخشی از آن کشور باشد، از آن حمایت خواهد کرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خود نوشت عربستان در نشست اخیر شورای همکاری از قطر خواسته است شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را تعطیل کند.

خبرگزاری فارس: عربستان از قطر خواسته الجزیره و ۲ اندیشکده را تعطیل کند 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به یکی از حاضران در نشست اخیر شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفته است که عربستان تعطیلی شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را خواستار شده است.

این منبع که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید قطر باید علاوه بر تعطیلی «الجزیره» با تعطیلی مرکز دوحه اندیشکده بروکینگز و مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی، موافقت کند.

عربستان این درخواست‌ها را چندی پس از آن مطرح کرده است که این کشور به همراه امارات و بحرین سفرای خود را به بهانه دخالت قطر در امور داخلی‌شان از دوحه فراخواندند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود نوشته است که در نشست اخیر شورای همکاری، «سعود الفصیل» وزیر خارجه عربستان سه شرط را برای قطر مطرح کرده است: «تعطیلی شبکه «الجزیره»، چراکه این شبکه عامل ایجاد فتنه است. تعطیلی اندیشکده‌های مستقر در دوحه و همچنین تحویل مجرمینی» که اکنون در قطر به سر می‌برند.

همین منبع می‌گوید وزیر خارجه قطر هم در پاسخ این درخواست‌ها را «دخالت در امور داخلی» این کشور دانسته و آن‌ها را رد کرده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ریاض دوحه را تهدید کرده که در صورت خودداری از پذیرش شروط مطرح شده، از زمین و هوا مورد محاصره قرار می‌گیرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
   
   
 

با بالا گرفتن تنش برسر بودجه میان دولت مرکزی عراق و کردهای این کشور، مسعود بارزانی تهدید کرد انتقال نفت از طریق مناطق شمالی عراق را متوقف می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، در پی افزایش تنش‌ها بر سر بودجه کل عراق میان دولت منطقه کردستان عراق و حکومت مرکزی این کشور، نمایندگان کرد حاضر در پارلمان عراق جلسه فردا (یکشنبه) پارلمان این کشور را که برای رای‌گیری بر سر بودجه تشکیل می‌شود، تحریم کردند.

 مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز تهدید کرد که از اهرم آب‌های جاری در منطقه کردستان عراق و نیز صادرات نفت از طریق مناطق تحت کنترل این اقلیم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دولت مرکزی عراق استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان از لحاظ نظامی و اقتصادی از دولت مرکزی قوی‌تر است و این امکان را دارد که با اتکا به زور بر دولت بغداد فشار بیاورد.

بیشتر رودهای شمالی عراق از منطقه کردستان این کشور سرچشمه می‌گیرند و یا عبور می‌کنند و تامین کننده آب شرب و کشاورزی مناطق پایین دست در جنوب عراق محسوب می‌شوند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :