دنیای اطلاعات
فرهنگی، سیاسی واجتماعی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 341
بازدید کل : 49865
تعداد مطالب : 384
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



همایش سپهبد شهیدعلی صیاد شیرازی و هوانیروز در دوران دفاع مقدس برگزارشد

تهران – همایش سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و هوانیروز در دوران دفاع مقدس، شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از فرماندهان لشگری و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این همایش باهدف بررسی فرماندهی و مدیریت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در به کارگیری قابلیت های هوانیروز در میادین نبرد برگزار شده است. بر اساس این گزارش ، ثمره این مدیریت کارآمد خلق صدها خاطره زیبا وجذاب با کارکنان هوانیروز بوده که بخش وسیعی از آن هنوز ناگفته باقی مانده است. در مراسم امشب از کتاب «هوانیروز؛ نگاهی به گذشته، حال و آینده» نوشته امیر سرتیپ هوشنگ یاری، «نسیم رهایی» و یک کتاب دیگر در زمینه هوانیروز، رونمایی شد. در این همایش فرمانده نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ، امیر آراسته معاون هماهنگ کننده این نیرو، مسولان هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان، پیشکسوتان، خانواده های معظم شهدا و جانبازاران هوانیروز حضور داشتند.سیام(3)**1058/1647

 

انتهای پیام /*


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

اضافه خدمت سربازان فراری بخشیده می شود

ایلام- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: اضافه خدمت سربازانی که تا پایان سال 86 از خدمت سربازی فرار کرده اند در صورت مراجعه برای ادامه خدمت بخشیده می شود. سرهنگ ˈرضا یاسمیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر پایه ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا و درخواست سازمان قضایی نیروهای مسلح این دسته از سربازان در صورت مراجعه برای ادامه خدمت از تعقیب و مجازات قضایی معاف می شوند.وی ادامه داد: سربازانی که تا پایان سال 86 از خدمت سربازی فرار کرده اند و تاکنون برای ادامه خدمت مراجعه نکرده اند مشمول این مصوبه خواهند شد.وی اظهار کرد: سربازان فراری در صورتی که تا پایان ماه شهریور جاری خود را برای انجام بقیه خدمت معرفی کنند از تعقیب و مجازات معاف می شوند.یاسمی با تاکید بر استفاده مشمولان این قانون برای ادامه خدمت سربازی افزود: کسانی که بر خلاف این مصوبه از بازگشت به خدمت خودداری کند با آنان به عنوان سرباز فراری برخورد خواهد شد. ک/


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

مخدری جدید به نام "گل"

» سرویس: استان ها - همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کاهش 14 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، دکتر "علی احسان صالح" اظهار کرد: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان روند نزولی را طی می‌کند و این نوید دهنده عملکرد صحیح دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.

 

وی افزود: آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان نیز در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش 22 درصدی داشته است.

 

صالح تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر، یک نوع بیماری است که بر اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص معتاد به وجود می‌آید و در طی آن در اثر مصرف مواد مخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج شده و فعالیت قسمت‌هایی از بدن به صورت آشکار یا پنهان دچار اختلال، کم کاری و یا عدم فعالیت می‌شود.

 

مدیر‌کل پزشکی قانونی همدان همچنین از شیوع ماده مخدر جدیدی به نام "گل" در بین جوانان خبر و به خانواده‌ها هشدار داد: جوانان این ماده را به هنگام تفریحات مصرف می‌کنند که در سرشاخه‌های گیاه شاهدانه موجود بوده و عواقب جدی به همراه دارد.

 

وی افزود: این ماده که در کشورهای اروپایی به نام "ماری‌جوانا" شناخته می‌شود اثرات قوی‌تری نسبت به حشیش داشته و مصرف مداوم آن موجب اعتیاد روانی فرد می‌شود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی همدان، سرخوشی، اضطراب، حملات همراه با وحشت‌زدگی، خنده‌های بی‌مورد، خشکی دهان، ضربان قلب بالا، فراموشکاری، سندرم بی‌انگیزگی و اشتهای سیری‌ناپذیر را از علائم مصرف "ماری‌جوانا" دانست و اضافه کرد: جوانان و نوجوانان با این تفکر که مصرف "ماری‌جوانا" خطر اعتیاد را ندارد به مصرف آن روی می‌آورند این در حالیست که به اعتقاد اکثر محققان حوزه اعتیاد، مصرف حشیش و ماری‌جوانا دروازه ورود به مصرف مواد مخدر و روانگردان‌های خطرناک‌تر است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

المپیک زمستانی سوچی / بانوی اسکی‌باز ایرانی هفتاد و سوم شد

» سرویس: ورزشي - ورزش بانوان

اسکی‌باز ایران در المپیک زمستانی 2014 در ماده صحرانوردی 10 کیلومتر کلاسیک هفتاد و سوم شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرزانه رضا‌سلطانی اولین نماینده ایران در المپیک زمستانی 2014 سوچی در اسکی صحرانوردی 10 کیلومتر کلاسیک بانوان در جایگاه هفتاد و سوم ایستاد.

 

در این بخش که 76 اسکی باز شرکت کرده بودند، یک اسکی‌باز رقابت را آغاز نکرد و در نهایت سلطانی با مدت زمان 42 دقیقه و 31 ثانیه و 3 صدم ثانیه در بین 75 ورزشکار در جایگاه هفتاد و سوم قرار گرفت.

 

در اسکی کلاسیک صحرانوردی 10 کیلومتر بانوان، جاستینا کوالشیک از لهستان با مدت زمان 28 دقیقه و 17 ثانیه و 8 صدم ثانیه مدال طلا گرفت، شارلوت کالا از سوئد با مدت زمان 28 دقیقه و 36 ثانیه و 2 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت و تیریز یوها با مدت زمان 28 دقیقه و 46 ثانیه و یک صدم ثانیه از نروژ گردن آویز برنز را به گردن انداخت


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=a53248dd-9f2e-44a3-90e1-0a40d299b136

دشمنان نظام جمهوری اسلامی به هزینه‌های سنگین گزینه نظامی واقف‌اند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در ارومیه ‌گفت: امروز مردم ایران امده آند که با امام، رهبر و مقتدای خویش تجدید میثاق کنندرئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ‌گفت: دشمنان دائم از گزینه نظامی روی میز حرف می‌زنند، گرچه اعتقاد ما امروز این است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به هزینه‌های سنگین گزینه نظامی به خوبی واقف‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راهپیمایی با شکوه یوم الله 22 بهمن در جمع مردم ارومیه، اظهار کرد: امروز مردم ایران امده آند که با امام، رهبر و مقتدای خویش تجدید میثاق کنند، امروز این ملت آمده‌اند تا با اهداف بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد کنند و با حضورشان از شهدای جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنند.

وی افزود: ملت همیشه در صحنه ایران امروز آمده اند تا در مقابل یاوه گویی های استکبار جهانی، پاسخ محکمی را با حضور دشمن شکنشان بدهند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

عباسیان با همکاری ابومسلم خراسانی و سپاه او، مروان دوم، آخرین حاکم اموی را به قتل رسانده و حکومت امویان را سرنگون کردند و با ظلم ستمگری بیش ار نیم‌قرن بر مردم حکومت کردند.

خبرگزاری فارس: آغاز خلافت مؤسس و خون‌ریز‌ترین خلیفه عباسی

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رسول جعفریان در کتاب «از پیدایش اسلام تا ایران اسلامى» در مورد سفاح نخستین خلیفه عباسی نقل می‌کند: نخستین خلیفه عباسى، ابو العباس سفاح بود. سفاح به معناى کسى است که خون فراوان مى‏ریزد.

 وى در نخستین خطبه‏اش از عمل به کتاب خدا و سنت رسول سخن گفت و افزود که پس از پیامبر (ص) تنها دو امام به حق حکومت کرده‏اند: یکى امام على (ع) و دوم خود او.

 سفاح براى اطمینان بر حفظ حکومت، تمامى بلاد مهم را به اعضاى خانواده‏اش واگذار کرد : عبد الله بن على در شام، صالح بن على در مصر و فلسطین، عبد الصمد بن على بر جزیره، داود بن على در حجاز، عیسى بن على در فارس، و سلیمان بن على در بصره و..

 *سفاح هر اموی که می‌شناخت را به قتل رساند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

این هم جواب ملت بزرگ ایران به یاوه گویی های باراک اوباما ، کری و اون شرمن احمق.

جواب شما فقط این دو بیت شعر بس:

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم         در ره عشق سزاوارتر از صد مردیم

هر زمان بوی خمینی به سر افتد ما را        دور سید علی خامنه ای می گردیم  


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

رئیس‌جمهور با صدور پیامی از حضور چمشگیر آحاد ملت مؤمن، انقلابی، شجاع و با بصیرت ایران در راهپیمایی حماسی یادمان یوم‌الله 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به ملت ایران به شرح زیر است:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

به نام خدا

روایت دکتر سورنا ستاری از شهید سرلشکر منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی

 

در یکی از روزهای سرد پاییزی به گفت‌وگو با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری پرداختیم تا زوایای جدیدی از ابعاد شخصیتی شهید سرلشکر منصور ستاری برایمان مشخص شود. دکتر سورنا ستاری چهره‌ای شناخته شده در محافل علمی است. وی که پیش از این، به عنوان استاد دانشگاه صنعتی شریف، رییس ستاد سوخت و... انجام وظیفه می‌کرد، در حال حاضر سکان هدایت معاونتی را بر عهده گرفته است که جهت دهی علمی کشور را بر عهده دارد. حرکت در مسیر اقتدار علمی با بهره‌گیری از توان نخبگان.

بدون تردید معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، نقش مهمی در پیشرفت علمی و در نهایت توسعه همه جانبه کشور ایفا خواهد کرد. 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

صبح امروز در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود و یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی و ... همگی جزء ابزارهایی است که در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی و صدا و سیماست. رادیو و به‌ویژه تلویزیون به دلیل اینکه مخاطب بسیار بالایی دارد بیشتر مورد توجه افرادی قرارگرفته که به دنبال تجارت و ارائه خدمات هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دانا، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است که صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.

هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است و آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.

هر چند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می‌گوید که‌ در رسانه‏‌های‏ گروهی‏ (رادیو و تلویزیون‏) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود اما قرار هم نیست تبلیغاتی که برای جامعه مضر است پخش شود.

سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.

«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.

آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

سیدعباس عراقچی اعلام کرد که ایران در پاسخ به اقدامات آمریکا در رابطه با تحریم برخی افراد و شرکت‌هایی که با کشورمان معاملات اقتصادی انجام می‌دادند، اقداماتی تمهید کرده است و آن را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 5+1 اظهار کرد: اقدامات آمریکایی‌ها در تحریم چند فرد و شرکت که با ایران معاملات اقتصادی داشته‌اند، خلاف نص توافق ژنو نیست اما خلاف روحیه همکاری، حسن نیت و تفاهمی است که در این توافقنامه آمده است. در آستانه دور جدید مذاکرات نمی‌توانیم این اقدام را حمل بر حسن نیت و مبتنی بر روحیه همکاری ارزیابی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دور قبل، وقتی این تحریم‌ها را دنبال کردند، چند روز مذاکرات کارشناسی را تعلیق کردیم تا این که آن‌ها اطمینان دادند که تحریم‌های جدیدی را در دستور کار قرار نخواهند داد. این بار هم اقداماتی تمهید شده که در پاسخ به این اقدام آن‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره برخی اظهارات مقام‌های آمریکایی علیه تهران، با بیان این که هدف توافق ژنو عادی‌سازی روابط ایران و غرب یا آمریکا نیست، گفت: خصومت میان ما سر جای خود است. توافق ژنو تنها سعی می‌کند یکی از موضوعات مورد اختلاف میان ما و غرب و آمریکا را مدیریت کند اما دشمنی و مشکلات ما با آمریکا سر جای خودش است. آمریکا از دید ما همان شیطان بزرگ است و چیزی تغییر نکرده است.

عراقچی تصریح کرد: بسیاری از مواضع مقام‌های آمریکایی از جمله وزیر خارجه و همچنین خانم وندی شرمن حاکی از ضعف آن‌ها است زیرا آن‌ها باید با توجه به امتیازاتی که به ایران دادند، پاسخگوی افکار عمومی خود و دوستانشان در منطقه باشند. این که می‌گویند، می‌خواستند پیچ و مهره‌ای از فعالیت هسته‌ای ایران باقی نماند اما نتوانستند، سند افتخار مردم ایران است.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر شرمن گفت: خانم شرمن در کنگره در پاسخ به نمایندگان از موضع ضعف موضوعاتی مطرح می‌کند که بعضا حالت گستاخی را داشته است و توأم با عباراتی بود که غیرقابل‌پذیرش است. ما به آن‌ها می‌گوییم که آزموده‌های غلط خود را تکرار نکنند. آن‌ها در مذاکرات قبلی هم تجربه کرده‌اند که ما تحت فشار مذاکره نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما دستور عمل تعیین کند. خانم شرمن فراموش نکند که آمریکا فقط یک عضو تیم مذاکراتی است. قطعا اجازه نمی‌دهیم آن‌ها برای ما دستور عمل تعیین کنند و هیچ گونه فشار و تحمیلی در مذاکرات وجود داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره مذاکره در خصوص موشک‌های بالستیک در مذاکرات 5+1 گفت: موضوع مذاکرات ما فقط هسته‌ای است و به هیچ وجه وارد موضوع دیگری نخواهیم شد. از خانم شرمن پرسید شده که در توافق گام اول چرا وارد برنامه مربوط به موشک‌های بالستیک نشده‌اید که ایشان پاسخ داده است نمی‌شود همه چیز را در گام اول توافق کرد؛ در حالی که باید گفته می‌شد ایران اجازه ورود به این موضوع را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: به ایشان و هر کسی در 5+1 که چنین تصوری دارد، قاطعانه می‌گویم موضوعاتی که مربوط به مسائل دفاعی ماست، به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. همان‌طور که در مذاکرات قبلی اجازه ندادیم، به هیچ وجه در گام‌ نهایی هم اجازه نخواهیم داد. مسائل دفاعی ایران قابل مذاکره و قابل سازش نیست و مسلما از خطوط قرمز ما در مذاکرات خواهد بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: در پی اتفاقات اخیر در حوزه محدودیت در اجرای رزمایش نظامی و جلوگیری از ورود هیات کره شمالی به ایران مقرر شد ریاست مجلس شورای اسلامی این موضوعات را پیگیری کند و در صورت صحت آن ،موضع مجلس را به صورت صریح بیان کند.
 

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: اتفاقاتی که اخیراً در حوزه برگزاری رزمایش نظامی و جلوگیری از ورود هیات کره شمالی به ایران افتاد این تحلیل را برای برخی نمایندگان به وجود آورد که مسئولان آمریکایی این اقدامات را ناشی از هشدارهای خود می دانند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مسجد شورای اسلامی اظهار داشت: این اقدامات نشان از نوعی مداخله خارجی در مسایل داخلی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به جلسه تعدادی از نمایندگان با علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از ریاست مجلس خواستند در صورت صحت این موضوعات، موضع مجلس شورای اسلامی در قبال این اقدامات را صریحا اعلام کنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعزام ناو ایرانی (نیروی دریایی ارتش) به اقیانوس اطلس، علت این اقدام ایران را کاهش تحریم ها خواند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آلگمانیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعزام ناو ایرانی به آبهای اقیانوس اطلس گفت: علت افزایش موضع تهاجمی تر ایران در مسائل بین المللی نتیجه توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 است.

وی این اظهارات را در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود بیان نمود.

نتانیاهو در این سخنان گفت: کاهش تحریم های ایران نه تنها موجب اعتدال ایران در اتخاذ مواضع تهاجمی نشده است بلکه نتیجه عکس داشته است.

وی در این جلسه بار دیگر با تکرار اتهامات بی اساس خود و با هدف فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل همچنین اعزام ناو ایران به آبهای اقیانوس اطلس در نزدیکی مرزهای آبی آمریکا را در راستای انتقادها و حملات شدید مقامات ایرانی از آمریکا دانست.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
ما به آمریکایی‌ها بدبینیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد ،خودبرتربین ، غیرمنطقی و عهدشکن است.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
عکس/ مقام معظم رهبری در کنار پدر  <-PostCategory->   
 

به گزارش ایسنا، نامه‌نیوز این عکس را بازنشر کرده است:


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

تف بر قبر پدر هر چی وهابی آشغاله

جنازه این دختر مسیحی در حالی پیدا شد که وی به شکلی غیرانسانی به ستونی در شهر بسته شده بود و در زیر پای وی کاغذی پیدا شد که روی آن نوشته بود «تف بر او»!

ای عرب های بی غیرت، کاش اندازه این دختران سوریه تعصب و غیرت داشتید.

 درود خدا بر شیرزنان و دختران  دلیر و پاک سوریه.

حتماً این کودکان هم تروریست بودند که این طور وحشیانه اونها رو کشتین.

 

لشکر شیطان در سوریه (تف بر رویتان باد)

ای کاش می توانستم واقعیات سوریه را به شما نشان دهم که ببینید نهایت پستی این وهابی های کثیف تا به چه حد است ولی صد حیف که تحمل دیدنشان را نداری


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
**وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایالات متحده: «ما دلیلی برای باقی ماندن فردو و رآکتور آب سنگین نمی‌بینیم»؛ «ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تأثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است». -وندی شرمن هم کم سواده؛ مطمئنم بیسواد حتی فارسی نمی‌تونه حرف بزنه و هم از یه جای خاص (دولت آمریکا) تغذیه میشه؛ اینقد مزخرفاتش رو ریشیر نکنید حرف رئیس جمهور درسته. - فکر می‌کنم صحبت‌های وندی شرمن از ترسیم قحطی و صف غذا در تهران صرفاً برای حفظ ذهنیت مردم آمریکا در مورد ایران است و به قول دوستان غافل یا خیلی خوشبین مصرف داخلی دارد!
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 در عصر کنونی دستیابی به اقتدار ملی از مهم‌ترین کارویژه‌های دولت‌ها محسوب می‌شود. دولت‌ها بر اساس راهبرد‌ها و شاخص‌های کلان استراتژیک منبع اقتدار خود را بر اساس دو مدل و الگوی رفتاری «درون‌زا» و «برون‌زا» گزینش می‌کنند و سپس در پایه‌ریزی ارکان اقتدار خود مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مطلب، در صدد هستیم آسیب‌های بهره‌گیری الگوی اقتدار برون‌زا را با انباشت تجربه‌ی چند سال گذشته ازبرخی کشورهای مختلف بیان نماییم.
 
الف) چارچوب نظری:
 
1. اقتدار
 
هر واحد سیاسی مستقل در فضای پرتنش حاکم بر تعاملات، مناسبات و منازعات نظام بین‌المللی در صدد است متناسب با قابلیت‌های مادی و غیر مادی موجود، دامنه و برد اثرگذاری قدرت خود را ارتقا دهد تا منافع ملی این واحد سیاسی در آینده فراوری متناسب با اهداف استراتژیک موجود در اسناد بالادستی و چشم‌اندازهای کلان ترسیمی سیاست‌گذاران تضمین گردد؛ آنچه تداوم و استمرار قدرت را در بازه‌ها و گستره‌های زمانی مختلف محقق می‌کند، دستیابی به اقتدار است.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

گفتگویی را که در ادامه می خوانید بخشی از مکالمه وایبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مخروطی شکل رژیم صهیونیستی با جان کری وزیر فرتوت امور خارجه آمریکاست که توسط بروبچه های هکر ما شنود شده است و البته به دلیل خبردار شدن نتانیاهو از این ماجرا مکالمه ناتمام ماند. اما تا همین قسمت آن هم ارزش خواندن را دارد.

- سلام جان! خوبی؟ می تونم چند لحظه وقتت رو بگیرم؟

- سلام مبِن! اینجا چیکار می کنی؟! جلسه دارم اما خیلی کوتاه ایرادی نداره!

- دیروز برای دویست و سی و چهارمین بار بحث گزینه نظامی علیه ایران رو مطرح کردی. پس کی ایشالا؟

- داریم تلاش خودمون رو می کنیم. به زودی ایشالا!

- یعنی هنوز آمادگیش رو ندارید؟

- چرا انقدر عجله می کنی؟ مگه جیش داری؟ ما آمادگیش رو داریم اما هنوز برامون دشمنی ایران مسجل نشده!

- یعنی چی؟! یعنی ایران از افغانستان و عراق کمتر با شما دشمنی کرده؟! عراق بیچاره که مدتها رفیقمون بود باهاش اون کار رو کردید، افغانستان هم که دست همین اراذل خودمون بود بهش امون ندادید! ایران که کم مونده خشتک ما رو نشونه بره!

- من الان باید برم یه اجلاس جهانی سخنرانی کنم علیه ایران. بذار بعدا راجع بهش حرف می زنیم!

- بابا یه کم جرات داشته باشید جان! نمیدونم شما چرا چند وقته سر حرفاتون زائیدید؟! قبلا تا کسی رو تهدید می کردید بلافاصله بهش حمله می کردید...

- بنیامین جان! زائیدن ما نتیجه (...) روسای قبلی ماست! همین کارها رو کردن که ما الان مجبوریم به تهدید اکتفا کنیم دیگه! ما با این همه بدهی مالی و چندتا سرباز تن لشِ فراری که یه هفته هم نمی تونن از زن و بچه شون دور بمونن که نمی تونیم با ایران کل کل کنیم!

- خب چرا رو هیکل من حساب باز نمیکنی!

- هیکل تو رو برای لشگرکشی به کهکشان های دیگه لازم داریم! خودتو الکی خرج نکن شل مغز!

- حالا شما که فعلا توان و عرضه حمله نظامی رو ندارید تا کی میخواید خودتون رو با این همه تکرار تهدید ضایع کنید؟! حداقل انقدر گوزینه نظامی گوزینه نظامی راه نندازید!

- خب تهدید نکنیم چیکار کنیم؟! تهدید می کنیم بیشتر شاخ میشن! تهدید نکنیم که شاخشون رو فرو هم می کنن!

- جان! این صدای سرفه ی تو بود؟!

- نه! من حالم خوبه!

- مطمئنی؟ کسی پیشته؟!

- نه بابا! باز خیالاتی شدی؟

- خیالات کدومه پیر خرفت! فکر کنم دارن ما رو شنود می کنن! فعلا بای!

- کلاً بای!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :