دنیای اطلاعات
فرهنگی، سیاسی واجتماعی

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 49872
تعداد مطالب : 384
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ج . ا . ا پاسخ به دشمن در کمتر از یک دقیقه

حملات هوایی چه موشکی و چه هواپیمایی، سرعت بسیار بالا و دقیقی دارد؛ مثلاً از شروع یک نقطه مرزی تا یک نقطه حساس، پدافند هوایی از تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اقدام به موقع و جابجایی برای غافلگیرنشدن و منهدم‌نشدن باید در کمتر از 15 دقیقه عمل کند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  10 شهریور، روز پدافند هوایی است. پنج سال پیش در چنین روزی بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا، قرارگاه پدافند هوایی ایجاد و به طور مستقل وظیفه خطیر تامین امنیت هوایی کشور را برعهده گرفت. نگاهی به جنگ های اخیر در دنیا نشان می دهد، حملات هوایی سنگین، گسترده و سریع یکی از اصلی ترین تاکتیک های نبرد در آنها بوده است. در چنین وضعیتی، اهمیت و مخاطرات مسئولیت این قرارگاه بیش از پیش به چشم می آید.
حکایت امروز ما و امنیت، حکایت ماهی و آب است. چنان در آن غرقیم که گاهی به چشممان هم نمی آید اما این امنیت مرهون فداکاری رزمندگانی است که در سراسر این سرزمین پهناور، در بیابان های سوزان، قله های رفیع، دریاهای ژرف و سواحل بیکران، چشم بر هم نمی گذارند و دست از ماشه برنمی دارند تا ایران، همچون کشتی امنی باشد در دریای طوفان زده خاورمیانه.
به مناسبت این روز، خبرنگار کیهان، مهمان امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) شد تا هم خدا قوتی بگوید و هم از مجاهدت‌های این دلیرمردان همیشه‌بیدار بشنود.
امیر اسماعیلی فرمانده جوانی است که در سال 89 و در سن 39 سالگی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دومین فرمانده این قرارگاه منصوب شد. خوش اخلاق و در عین حال مصمم به نظر می آید. در گوشه و کنار دفتر کارش ماکت های پدافندی به چشم می خورند و البته یک پهباد واقعی که به گفته امیر، رادارگریز هم هست. عکاس از زوایای مختلف، تند و تند کلیک می‌کند و امیر می‌گوید؛ نظامی ها نباید لبخند بزنند؟! بعد خودش زودتر از بقیه می‌خندد.
امیر! دوست دارم اول یک سؤال عملیاتی بپرسم! اگر همین الان یک تهدید بالفعلی کشور ما را تهدید کند و مثلاً بگوییم از همین زمان این تهدید شروع می شود تا وقتی شما مطلع شوید و برای مقابله و دفاع در مقابل آن تهدید وارد عمل شوید چه زمانی طول می کشد؟ پاسخ سؤال شما را ابتدا با طرح یک سؤال شروع می کنم. اگر همین الان به خبرنگار شما بگویند که در یک نقطه از شهر تهران که شما فاصله زمانی تان حداقل یک ساعت با آن جا هست اما ارزش این خبر برای شما این است که بتوانید تا نیم ساعت آینده آن را برسانید، آیا برایش تدبیری اتخاذ کرده اید؟

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
روزنامه يورو تايمز از صدور دستور حمله روسيه به عربستان از سوي ولاديمير پوتين در صورت حمله احتمالي غرب به سوريه خبر داد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه يوروتايمز گزارش داد: "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور روسيه به نيروهاي مسلح اين كشور دستور حمله به عربستان را در صورت حمله غرب به سوريه صادر مي‌كند.
 
اين روزنامه در ادامه به نقل از منابع نزديك به كاخ كرملين نوشت:"پوتين پس از ديدار اخير خود با "بندر بن سلطان" رئيس سرويس اطلاعاتي عربستان از اظهارات "بندر" درخصوص اينكه اگر روسيه شكست سوريه را نپذيرد عنان تروريست هاي چچني را براي ايجاد هرج و مرج و اقدام تروريستي در المپيك زمستاني روسيه در سال 2014 رها خواهد كرد خشمگين شده است.
 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: كشف و ضبط يك ميليون قلم داروي تقلبي و قاچاق در تهران

 

<!.. shoroa_matn> فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از كشف و ضبط يك ميليون قلم داروي تقلبي و قاچاق در شهر تهران خبر داد. به گزارش ايسنا، سردار حسين ساجدي‌نيا - فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ روز پنجشنبه در حاشيه طرح جمع‌آوري توزيع‌كنندگان داروهاي تقلبي و قاچاق گفت: بر اساس عملياتي كه پليس آگاهي تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته انجام داده است، بيش از 80 نفر از توزيع كنندگان داروهاي تقلبي دستگير و يك ميليون داروي تقلبي و قاچاق كشف و ضبط شده است. وي با بين اينكه اين طرح در سه ناحيه تهران انجام شده است، افزود: طرح جمع‌آوري توليدكنندگان داروهاي تقلبي و قاچاق در سه ناحيه ناصر خسرو، محدوده داروخانه 13 آبان و منطقه جنوب تهران انجام شده است.
سردار ساجدي‌نيا با بيان اينكه عمده داروهاي قاچاق كشف شده داروهاي تقلبي هستند، افزود: اين داروها عمدتا از كشورهايي وارد مي‌شوند كه از مواد غيراستاندارد و تقلبي در داروهاي خودشان استفاده مي‌كنند. رئيس پليس تهران بزرگ با اشاره به ابعاد ديگر اين طرح اظهار كرد: بحث ديگري كه در اين طرح عملياتي شد جمع‌آوري داروهاي تقلبي توليد داخل است كه عمدتا تاريخ گذشته و با ليبل‌هاي تقلبي توسط توزيع كنندگان غير قانوني توزيع مي‌شود. وي با اشاره به مديريت نادرست در توزيع دارو تصريح كرد: بخشي از اين داروهاي كشف شده به درخواست جمهوري اسلامي ايران توليد شده‌اند و اميدواريم وزارت بهداشت و درمان كشور با نظارت دقيق در بهبود وضعيت توزيع دارو بكوشد. ساجدي‌نيا در پاسخ به اين سوال كه داروخانه رسمي تا به حال مجرم شناخته شده است؟ افزود: تاكنون داروخانه مشخصي در اين خصوص شناسايي نشده است اما متاسفانه برخي از داروهاي تقلبي كشف شده در داروخانه‌هاي كشور نيز وجود دارد و به درخواست جمهوري اسلامي ايران توليد شده‌اند. وي افزود: اين طرح در شهر تهران ادامه خواهد داشت و مردم بدانند پليس قاطعانه با اين موضوعات برخورد خواهد كرد.

 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) اعلام كرد رونمايي از رادار "پسيو آرايه‌فازي" با قابليت كشف هواپيماهاي پنهان‌كار

 

<!.. shoroa_matn> فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) از رونمايي رادار "پسيو آرايه‌فازي" با قابليت كشف هواپيماهاي پنهان‌كار خبر داد. امير فرزاد اسماعيلي در حاشيه مراسم تجديد پيمان با آرمان‌هاي امام راحل(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته نويد توليد راداري را داديم كه خوب ببيند اما ديده نشود.
وي افزود: اين رادار كه "پسيو آرايه‌فازي" نام دارد و از نظر تكنيك و تاكتيك منحصربه‌فرد است، به مرحله ظهور و بروز رسيده است. به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء تاكيد كرد: اين رادار در هفته دفاع مقدس و روز 10 شهريور (روز پدافند هوايي) رونمايي مي‌شود و در زماني كه مكان‌يابي آن انجام شود مستقر خواهد شد؛ همچنين توليد آن در دست اقدام است. امير اسماعيلي در خصوص توان قرارگاه پدافند هوايي براي شناسايي هواپيماهاي پنهان‌كار گفت: با سامانه‌هاي موجود و تجميع سامانه‌هاي شنود الكترونيكي نيز توان شناسايي هواپيماهاي پنهان كار را داشته و داريم كه نمونه آن شناسايي هواپيماي يو - 2 بوده است. وي خاطرنشان كرد: راداري كه قرار است رونمايي شود به تنهايي قادر است كار شناسايي اين هواپيماها را انجام دهد. فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء در پايان در خصوص انتشار خبري مبني بر وجود باند پروازي پهپاد در جزيره قشم گفت: براي اولين بار است كه اين خبر را مي‌شنوم؛ البته سيستم‌هاي پدافندي، پهپادي و دفاعي ما در تمام سطح كشور گسترش يافته و پدافند هوايي هميشه آمادگي صد در صد دارد.

 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

 

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما معتقد است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شده است که استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی را مجازات کند.

 
خبرگزاری فارس: آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه تنها ماند/ اوباما: منافع ما در خطر است
 

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، کاخ سفید اعلام کرد که اوباما بر این باور است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شد کسانی را که از سلاح هایی شیمیایی استفاده کردند، مجازات کند.

بر اساس این گزارش، اوباما گفت که کشورهایی که با به کار گیری سلاح‌های شیمیایی منشور و تعهدات [بین‌المللی] را نقض می کنند، مجازات خواهند شد و رئیس جمهور آمریکا بر اساس منافع واشنگتن تصمیم خود را درباره سوریه مشخص خواهد کرد.

واکنش کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که مجلس عوام انگلیس پیشنهاد دولت برای دخالت نظامی در سوریه را رد کرد.

این در حالی است که یک مسئول کاخ سفید به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: واشنگتن در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد، به تنهایی برای اجرای حمله به سوریه گام برخواهد داشت.

فلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد.

هاموند با اشاره به عدم مشارکت لندن در جنگ احتمالی علیه سوریه، تاکید کرد که آمریکا از این امر احساس ناامیدی خواهد کرد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

بغضی که ۳۵ سال در گلوی آمریکا، صهیونیسم، انگلیس، سردمداران مرتجع عرب و تمام پیروان اسلام آمریکایی داشت خفه‌شان می‌کرد، امروز سر باز کرده و دارند تلافی ۳۵ سال ناکامی و شکست را سر مدافعان اسلام ناب محمدی(ص) در می‌آورند.

خبرگزاری فارس: انتقام از فرزندان خمینی(ره) بعد از ۳۵ سال
 

حمید داودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه نوشت: زمان جنگ، یک عده که در شهر و در مساجد، جاخوش کرده بودند و یا در صفوف اول نماز جمعه تهران فریاد می‌زدند: «جنگ جنگ تا پیروزی»، یک بار هم عملاً در جنگ شرکت نکردند! چرا که می‌گفتند: «خب بسیجی‌ها و ارتشی‌ها هستند دیگه؛ وظیفه اوناست که از مرزهای کشور دفاع کنند.»

سن و سالشان زیر 16 سال نبود؛ وضع روحی و جسمی شان هم عالی بود؛ هیچ دلیل و بهانه‌ای برای جبهه نرفتن نداشتند.

ولی نرفتند.

و امروز، همانان مدعی بسیاری شده‌اند!

و چه بسا روز عاشورا و در صحنه کربلا، نه فقط 72 تن، که بسیاری مثلاً حزب اللهی وجود داشتند و حاضر بودند، ولی فقط تماشاچی بودند؛ شاید آنها همان هنگام که شاهد شهادت اباعبدالله الحسین (ع) یا سوختن خیمه‌ها و آوارگی و اسارت اهل حرم بودند، زیر لب با خود می‌گفتند: «خب وظیفه آنهایی است که در میدان نبرد حضور دارند، دفاع کنند ...» و به سادگی از کنار خیلی چیزها گذشتند.

جالبه وقتی تابستان سال 1385 جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان شد، خیلی از بچه‌ها داغ کردند که بروند لبنان؛ چند سال بعد وقتی جنگ 22 روزه اسرائیل علیه غزه برپا شد، در میادین اصلی شهر چادرهای جمع آوری کمک و تبلیغات برپا شد.

عده‌ای دانشجو که حتی سربازی نرفته بودند و پاسپورت هم نداشتند! راه افتادند رفتند لب مرز که مثلاً از آنجا بروند ترکیه، بعد سوریه، بعد لبنان و مثلا از آنجا بروند غزه! برای جنگیدن علیه اسرائیل.

عده‌ای هم در فرودگاه مهرآباد تهران تجمع کردند و از مسئولان مملکتی درخواست کردند تا ترتیب اعزام آنان به غزه را بدهند!

و امروز ...

وهابیون و سلفیون وحشی، خانه‌های مسلمانان، مسیحیان و بخصوص شیعیان را در سوریه بر سر اهالی‌اش ویران می‌کنند، به نوامیس مسلمین تجاوز می‌کنند، نوجوانان و مردان را به جرم عدم همکاری وحشیانه سر می‌برند، در کوچه و خیابان گروه گروه مسلمانان را اعدام می‌کنند، قلب کشته ها را از سینه درآورده و همچون هند جگرخوار می‌بلعند!

بمب شیمیایی علیه زن و بچه‌ها استفاده می‌کنند، مرقد صحابی گرامی پیامبر (ص)، حجربن عدی را ویران کرده و نبش قبر می‌کنند، حرم دختر 3 ساله اباعبدالله الحسین (ع) رقیه (س) را هدف بمب و خمپاره قرار می‌دهند، حرم عمه سادات حضرت زینب (س) را محاصره کرده و برای ویرانی و نبش قبر آن تهدید می‌کنند و ...

آن وقت نه کسی تجمع می‌کند، نه کسی کاروان راه می‌اندازد، نه کسی شعار می‌دهد، حتی در بازگشت از نماز جمعه در خیابان طالقانی تا میدان فلسطین!

سلفیون از سراسر دنیا هواداران خود را جمع کرده‌اند، پلیدهای مصری، تونسی و ... به نام «جهاد النکاح» با افتخار زنان و دختران خود را در اختیار جنگجویان سلفی در سوریه قرار می‌دهند.

و ما ...!

تمام جنایاتی که این پلیدها می‌آفرینند، فقط و فقط: «انتقام از فرزندان خمینی است و بس!»

بغضی که 35 سال در گلوی آمریکا، صهیونیسم، انگلیس، سردمداران مرتجع عرب و همه پیروان اسلام آمریکایی داشت خفه‌شان می‌کرد، امروز سر باز کرده و دارند تلافی 35 سال ناکامی و شکست را سر مدافعان اسلام ناب محمدی (ص) درمی‌آورند.

و این جنگ مرز ندارد.

سوریه و لبنان و فلسطین و حتی ایران نمی‌شناسد!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی نسبت به هرگونه اقدام به عملیات نظامی در سوریه هشدار داد و گفت که تبعات خطرناکی برای منطقه به همراه دارد که تنها محدود به سوریه نخواهد بود.
خبرگزاری فارس: هشدار به عملیات نظامی در سوریه / «آژانس» سیاسی نشود/ احمدشهید منصف نیست
 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران، هفته دولت را به کارگزاران دولت و اعضای هیئت دولت تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرمی داشت.

*احمد شهید گزارشگر منصفی نیست/زمینه‌ای برای سفرش وجود ندارد

وی پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره ارسال دو نامه از سوی احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل به روحانی و درخواست وی برای سفر به ایران، با بیان اینکه این دو نامه واصل و به دفتر آقای روحانی ارسال شده است، گفت: متاسفانه آقای احمد شهید را گزارشگر منصفی نمی‌دانیم. ایشان در گزارش‌های گذشته خود جانب انصاف را رعایت نکرد و بیشتر در نقش یک اپوزیسیون ظاهر شد و اقداماتی را فراتر از وظایفش به عنوان گزارشگر صورت داد.

عراقچی اضافه کرد: برای ما قابل فهم و پذیرش نیست که احمد شهید خارج از وظایفش با افرادی ملاقات کرده و در جاهایی مصاحبه داد و در مجامعی وارد شد که مربوط به وظایفش نبود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تا زمانی که این روند غیر منصفانه متوقف نشود، زمینه‌ای برای سفر احمد شهید به ایران وجود ندارد.

* کمک آمریکا به صدام در حمله شیمیایی خبر جدیدی نبود

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره مطلب منتشر شده در فارین پالسی مبنی بر کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به صدام برای حمله شیمیایی به ایران خاطرنشان کرد: اسنادی که منتشر شد برای ما خبر جدیدی نبود، ما از کمک‌های گسترده آمریکا و کشورهای غربی به صدام در طول جنگ تحمیلی اطلاع داشتیم و مدارک زیادی در این زمینه از جمله در بحث حملات شیمیایی وجود دارد و حتی بعضی از شرکت‌های اروپایی در پی پیگیری‌های انجام شده به همین خاطر به دادگاه احضار و محکوم شدند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره "تصمیم اوباما در 48 ساعت آینده"  <-CategoryName->   
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از واشنگتن مدعی شد: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در ساعات آتی تصمیم حمله به سوریه را به طور نهایی اتخاذ می کند.

بنابراین گزارش، حمله آمریکا به سوریه تا حدی زیادی نمادین خواهد بود، بر توازن قوا در جنگ داخل سوریه تاثیر مستقیم نمی گذارد.

این شبکه صهیونیستی با اشاره به ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه با حمایت ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اردن از حمله به سوریه مدعی شد: تصمیم حمله به سوریه حداکثر تا 48 ساعت دیگر گرفته می شود.

در همین راستا ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم اکنون در اردن حضور دارد و نشستهایی را با همتایان عرب خود برگزار کرده است. اوباما نیز این تصمیم را پس از مذاکرات جدی با روسای جمهور فرانسه و انگلیس عملی کرده است.

این در حالی است که امروز "کارلا دل پونته" عضو ارشد کمیته تحقیق سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تاکید کرد: گفته های بازماندگان قربانیان حمله شیمیایی به منطقه الغوطه به طور حتم نشان می دهد که گروههای مسلح از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند و دولت سوریه هیچ جنایتی مرتکب نشده است.

مخالفان سوری در حالی ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرده اند که تصاویر ماهواره ای ثبت شده از سوی روسیه نشان می دهد، بمبهای حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت سیطره تروریستها به منطقه الغوطه اصابت کرده و در این مسئله یک کشور عربی به همراه یکی از گروههای مسلح نقش مستقیم داشته است. ارائه اسناد این اقدام تروریستها توسط روسیه به اعضای شورای امنیت در نشست اخیر آنها باعث سکوت و تغییر موضع اولیه آنها شده بود.


+ نوشته شده در سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,
 
ساعت 15:39 توسط کامران وزیری | نظر بدهيد
 
     
  ۴ ناو آمریکایی در مقابل ۱۶ کشتی جنگی روسیه در مدیترانه  <-CategoryName->   
 

حضور 16 کشتی جنگی روسیه در مدیترانه می تواند مانعی برای ماجراجویی احتمالی آمریکا علیه سوریه باشد.

خبرگزاری فارس: ۴ ناو آمریکایی در مقابل ۱۶ کشتی جنگی روسیه در مدیترانه
 

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش جنگ لفظی آمریکا علیه سوریه، شبکه المیادین در گزارشی به وضعیت نیروهای نظامی موجود در دریای مدیترانه پرداخت.

بنا بر این گزارش، آمریکا در منطقه مدیترانه 3 ناو جنگی را مستقر کرده است و ناو جنگی «هامان» هم که قرار بود در هفته گذشته به پایگاه خود بازگردد، دستور باقی ماندن در مدیترانه برای هرگونه عملیات احتمالی را دریافت کرده است.

از سوی دیگر نیروی دریایی سلطنتی انگلیس نیز ناو جنگی «HMS» که توان حمل بالگرد را دارد، به مدیترانه اعزام کرده است.

در مقابل روسیه 16 کشتی جنگی خود را در مدیترانه مستقر کرده و سه زیردریایی این کشور نیز در این منطقه حضور دارند.

هرچند سوریه از ناوگان دریایی قابل توجهی برای مقابله با نیروهای غربی برخوردار نیست ولی توان موشکی این کشور می‌تواند تهدیدی جدی برای کشتی‌های جنگی آمریکایی باشد.

روسیه موشک‌های اسکندر را که دارای دقت بالایی هستند، در اختیار سوریه قرار داده است که می تواند از ساحل اهداف دریایی را رهگیری کنند.

آمریکا و متحدانش در روزهای اخیر با متهم کردن سوریه تلاش دارند تا زمینه دخالت نظامی در این کشور را فراهم کنند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در پيامي به بشار اسد همتاي سوري خود حمايت همه جانبه اين كشور از سوريه را اعلام كرد.

خبرگزاري "دام پرس" سوريه به نقل از منابع آگاه اعلام كرد: نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه با انتقال پيامي به رهبري سوريه اظهار داشته روسيه اجازه سقوط هيچ گونه موشك ويا بمبي را در سرزمين سوريه در صورت تجاوز خارجي به اين كشور نخواهد داد و در يك صف واحد با سوريه مي‌ايستد.

روسيه درباره عواقب فاجعه بار هرگونه اقدام نظامي برضد سوريه هشدار داد.

مسکو همچنين از واشنگتن خواست در مسئله سوريه محتاط باشد و به قوانين بين المللي احترام بگذارد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

نماز عبادی سیاسی اجتماعی اخلاقی دینی امام حسین (علیه السلام) 

 

نماز و اتحاد قلبها

 

 

نماز و ایستادگی

 



ادامه مطلب 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 
می‌گویند سلطان قابوس،پادشاه عمان حکومت و قدرتش  را مدیون ایرانی هایی می داند که در روزهای سخت کمکش کردند و به همین خاطر همیشه این کشور روابط خوبی با ایران داشته است. پادشاه ۷۲ ساله عمان اکنون اولین مهمان خارجی حسن روحانی،رئيس جمهور جدید ایران است؛مهمانی که ۳۷ سال پیش از همسر خود کامیلا که دخترعمویش بود جدا شد و پس از آن هم ازدواج نکرده است.
 
مجله مهر: قابوس بن سعيد آل سعيد‎ یا همان سلطان قابوس همیشه تلاش کرده است که یک میانجی میان غرب و ایران باشد. او روابط خوبی با آمریکا و انگلیس دارد و از سوی دیگر هم در تمامی سالهای گذشته تلاش داشته که رابطه نزدیک با ایران را داشته باشد. او که در ۱۸ نوامبر سال ۱۹۴۰ در صلاله به دنیا آمده در سال ۱۹۷۰ پدر خود سلطان سعید بن تیمور آل بوسعید را از قدرت برکنار کرد و حکومت را در اختیار گرفت. ایران دوران پهلوی پس از آمریکا و انگلیس نخستین کشور منطقه بود که حکومت سلطان قابوس  را به رسمیت شناخت. 
 
 
 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
داوری : منتظر دعوت کی‌روش هستم/ هیچ‌وقت برای یک تیم ایرانی بازی نمی‌کنم  <-CategoryName->   
 
 

دروازه‌بان تیم فوتبال برانشوایگ گفت: از اینکه اردوی تیم ملی لغو شد ناراحتم اما منتظر دعوت کی‌روش هستم.

خبرگزاری فارس: منتظر دعوت کی‌روش هستم/ هیچ‌وقت برای یک تیم ایرانی بازی نمی‌کنم
 

محمد زارعی- دانیال داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایطش در لیگ آلمان و حضور در تیم ملی ایران صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

فارس: در سه بازی گذشته نتوانستید نتایج لازم را کسب کنید آیا از عملکرد خودت راضی هستی؟

اگر خودتان دیده باشید در هیچ کدام از این شکست‌ها تاثیر نداشتم و عملکرد من در رسانه‌ها و هفته‌نامه کیکر که یکی از معتبر‌ترین رسانه‌ها در آلمان است بازتاب خوبی داشته است. هفته‌نامه کیکر در دیدار مقابل دورتموند نمره یک و دیدار مقابل فرانکفورت نمره سه که متوسط است را داد.

فارس: آینده خود را در ادامه مسابقات چگونه می‌بینی؟

در برانشوایگ و در دیدار اول تیم توانایی خودم را نشان دادم. خدا را شکر سرمربی از عملکردم راضی بود و در رسانه‌ها از من تعریف کرده است.

فارس: مثل اینکه سرمربی تیم شما اعلام کرده بود قصد استفاده از سیستم چرخشی در پست دروازه‌بانی را دارد؟

سرمربی تیم به من و ماریان پتکوویچ قول داد که از هردویمان بازی بگیرد چرا که هر دو در یک سطح هستیم اما خدا را شکر در فرصتی که به دست آوردم عملکرد خوبی داشتم و در آینده نیز به احتمال فراوان من درون دروازه قرار خواهم گرفت.

فارس: برای حضور در تیم ملی ایران به تیم ملی می‌آیی؟

مشتاقانه منتظر هستم تا کارلوس کی‌روش دعوتم کند و در اردوهای تیم ملی شرکت کنم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

 

فضا برای حمله آمریکا به سوریه مناسب نیست.گذشته از این،از یک سو حمله به سوریه و خطراتی که این حمله برای کل منطقه در بردارد و از سویی امنیت اسرائیل متغیرهایی است که آمریکایی‌ها نمی توانند به راحتی از آن گذر کنند و دست به حمله زنند.
 

خبرگزاری فارس: آیا آمریکا به سوریه حمله می کند؟*گفتگو با محمد علی سبحانی

انجام حمله شیمیایی مهیب در سوریه در اطراف دمشق که دست کم 1300 نفر را کشت پرونده سوریه را وارد مرحله تازه ای کرد و توجه بیشتر رسانه ای، سیاسی و نظامی غرب را به سوریه فراهم کرد. در این حال از یک سو اردن اعلام کرد در چند روز آینده نشستی با حضور سران ارتش های و برخی کشورها از جمله فرمانده ارتش آمریکا و فرماندهان ارتش های عربستان سعودی، قطر، ترکیه، انگلیس، فرانسه، آلمان ، ایتالیا و کانادا برای بحث و بررسی امنیت منطقه و تاثیرات بحران سوریه در اردن برگزار خواهد کرد و از سویی نیز خبرها و گزارش هایی از استقرار نیروهای دریایی و همچنین کشتی‌های جنگی مسلح به موشک‌های کروز آمریکا در نزدیکی سوریه و همچنین آمادگی آمریکا برای اقدام نظامی علیه دولت سوریه خبر میدهد. همین امر بهانه ای شد تا به گفتگویی با محمد علی سبحانی سفیر پیشین ایران و کارشناس امور امریکا بپردازیم:

وزیر دفاع آمریکا اخیرا از استقرار نیروهای دریایی و همچنین کشتی‌های جنگی مسلح به موشک‌های کروز آمریکا در نزدیکی سوریه خبر داد.  در شرایط کنونی آیا بستر سازی سیاسی و نظامی چون استقرار نیروهای و تجهیزات نظامی امریکا در دریا و خشکی( کشورهایی چون اردن) ارتباطی با حمله به سوریه دارد؟

من بر این نظر نیستم که امکان حمله به سوریه وجود ندارد، اما معتقدم که با توجه به شرایط پیچیده ای که در منطقه و سوریه  ایجاد شده است و هر اتفاقی در آن تاثیر منطقه ای و بین المللی قابل توجه می گذارد. امکان آن کم شده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

 

   
 

رهبر معظم انقلاب ضمن تبیین هفت شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی فرمودند: دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه است.

 
خبرگزاری فارس: تبیین هفت شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی/دخالت احتمالی آمریکا در سوریه یک فاجعه است
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم، با قدردانی از هماهنگی دولت و مجلس برای آغاز بکار سریع دولت جدید، آقای روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند و با تبیین شاخص های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون زای کشور تأکید کردند: اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.

ایشان همچنین تهدید امریکا به دخالت در سوریه را، فاجعه ای قطعی برای منطقه خواندند و تأکید کردند: هرگونه دخالت و جنگ طلبی یقیناً به ضرر آتش افروزان خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک هفته دولت به همه مسئولان، مدیران و کارکنان خدوم قوه مجریه خاطرنشان کردند: هفته دولت با نام دو شهید فرزانه رجایی و باهنر زینت یافته است و اقدام همه دولتها در سرلوحه قرار دادن نام و اهداف این دو شهید، حرکتی پرمعنا است.

ایشان با تحسین سرعت عمل و پیگیری رئیس جمهور برای معرفی فوری وزیران به مجلس شورای اسلامی افزودند: رأی خوب مجلس به وزیران پیشنهادی نیز زمینه ساز آغاز بکار سریع دولت جدید بود که این مسئله نشان دهنده هماهنگی ارزشمند دو قوه و حساسیت قابل تقدیر رئیس جمهور و مجلس برای شروع سریع فعالیتهای دولت بود.

رهبر انقلاب با ابراز امیدواری برای بروز عینی نقاط قوت دولت یازدهم و استمرار و افزایش امیدهای مردم افزودند: وجود آقای روحانی با «سوابق روشن مبارزاتی و انقلابی و مواضع خوب و درست در سه دهه اخیر»، بدون تردید از نقاط قوت دولت جدید است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
 
مسابقه ی دوی گوسفند ها در اسکاتلند پس از برگزاری اولین دوره به مسابقه ای محبوب تبدیل شده است . اکنون نیز دوره دوم این مسابقه برگزار شده است .
 
تصاویر جالب و باحال این مسابقه را ببینید.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 
دایی: نفت با توپ مُرده به گل رسید/مساوی عادلانه‌تر بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نفت روی یک توپ مُرده به گل رسید و پیروز شد.

خبرگزاری فارس: دایی: نفت با توپ مُرده به گل رسید/مساوی عادلانه‌تر بود
 

به گزارش خبرگزاری فارس علی دایی پس از شکست تیمش مقابل نفت در نشست خبری اظهار داشت: به نظرم به هیچ عنوان خوب بازی نکردیم و امروز بازی پرفشاری داشتیم. در هر دو نیمه یک بازی متعادل را شاهد بودیم و هر دو تیم کار سختی در برابر یکدیگر داشتند اما بر اثر یک توپ مرده حریف به گل رسید.

دایی در ادامه افزود: به اعتقاد من مساوی عادلانه‌تر بود ولی نفت تهران مزد باهوشی خود را گرفت و سه امتیاز را کسب کرد.

سرمربی پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: ما باید بیشتر از اینها کار کنیم و امروز دو سه مهره خوب خود را نداشتیم. تیم ما هم به هیچ عنوان خوب کار نکرد و در یک بازی متعادل سه امتیاز را از دست داد.

وی در پاسخ به این سوال که زمین بازی چطور بود گفت: من در زمین نبودم که راجع به زمین حرف بزنم اما هیچ‌کدام از تیم‌ها نسبت به هم برتری نداشتند و نفت فقط از زیرکی خود استفاده کرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی

اگر خانواده را به منزله یک خیمه تصور کنیم، ستون این خیمه چه کسی است جز «زن »؟ اگر ستون را از بین ببرند، خیمه‌ای دیگر وجود نخواهد داشت، اینجاست که جنگ نرم با محوریت زن صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: وقتی شکست‌خوردگان به مصاف زنان می‌روند

: مغز و قلب 2 عضو مهم بدن برای ادامه حیات انسان است؛ اگر مغز شخصی از کار بیفتد می‌گویند طرف مرگ مغزی شده است؛ در این صورت می‌توان سایر اعضای آن فرد مانند قلب و کلیه را اهدا کرد چون هنوز زنده‌اند؛ اما اگر قلب شخصی از کار افتاد، مغز و سایر اندام‌های بدن وی از کار می‌افتد و مرگش را به دنبال دارد.

بر طبق نظریه «Heart Land» اگر برای کره زمین هم مغز و قلبی تصور کنیم، مغز جهان همانند بدن انسان برای ادامه حیات خودش باید قلب جهان را در اختیار داشته باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

سلام باراک جان

 

خوبی داداش؟

داداش شنیدم هواپیماتو خواستی؟

راسته؟

عزیز اینکه دیگه گریه نداره..

پا زمین کوبیدن نداره..

بیا بگیرش.. بیاه!

فقط داداش یه مطلبی..

اگر میشه تحویل در تهران باشه.. یا اصن همون طبس!

با کامیون و  C-130 هم قبول نیست..

باید با چندتا RQ-170  دیگه بیاید ورش دارید ببرید..

به جان عزیزت اگر چشم داشتی داشته باشیم.. اصن مال دنیا که ارزش این حرفارو نداره.. داره؟

فقط ما نگران امنیت این عزیز هستیم آخه بچه ها خیلی باهاش خو گرفتن.. تازه براش اسمم گذاشتن.. یادم نمیاد دقیقا.. بچه ها اسم اسب حضرت عباس چی بود؟

راستشو بخوای میخوایم ببینیم این یکی هارو میتونیم بدون صدمه عین آدم بشونیم رو زمین یا نه.. همین جان تو. بعدش همشونو پس میدیم..

اصن میخوای برای اینکه زیاد زحمتت نشه شما بیارید.. برگردوندش با خود ما.. دیگه قلقش دست بچه ها اومده!

نه! ای بابا من چقدر خنگم.. بچه ها میگن شما همون رو کابل بلندشون کنید ما خودمون میاریمشون!! دیگه بچه هدایت و ارشادشون قوی شده!

این همه توصیه به امر به معروف و نهی از منکر بالاخره جواب داد..

اصن به جان عزیزت لب تر کنی به جا کابل میاریم نیویورک تحویل میدیم.. کم مصرفم هستن. تا اونجا با یه باک میان شنیدم..

یا داداش این دیگه خیلی تکراری شده.. میگم اگه ورژن جدیدتری در دست ساخت دارید وایسیم با اونا بیاید ببریدش.. یه دست گرمی هم واس بچه های ماست.. هم فاله هم تماشا!! هان؟ چیه نظرت؟

اه! خاک بر سر خسیست! نخواستیم بابا! مال خودت.. خیال کردی نوبرشو آوردی؟ خودمون 200 تا از اینا داریم.. عیییین مال شما! تازه دادیم عکس آقا و حاج قاسمم روش کشیدن!

یه دقه صبر کن... اصن از کجا معلوم که شما از ما کپی نکرده باشید؟!!

حالا بی شوخی یه طرح دیگه هم هست:

 

 

ما اینو میاریم لب مرز تحویل میدیم..

 

 

بالاخره ما مسلمونیم مال حروم از گلومون پایین نمیره..

اصن از قدیم گفتن مال بد بیخ ریش صاحبشه! این بادبادک شما زیادی دود میکنه واس هوای آلوده ما خوب نیس..

ما اینو تحویل میدیم اما..

در عوض..

1-اموال بلوکه شده ما

2-اموالی که فراری های ایرانی با خودشون بردن به پیوست خود فراری ها!

3-به جای دانشمندایی که ازمون زدید ، دانشمند توی همون حوزه با همون سطح سواد و اخلاص!

ور میدارید میارید تا معامله منصفانه باشه دیگه..

خدایی قبول نداری منصفانه اس؟ هست دیگه..

خلاصه انتخاب با خودته.. توی تصمیم گیری عجله نکن!

دوستدار تو..

بچه زرنگ ایران!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه سید الشهدا (ع) به نقل از تسنیم سرتیپ فرزاد اسماعیلی ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد امام حسن مجتبی(ع) پدافند ارتش شمالشرق کشور اظهار کرد: از زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد با دستور امام راحل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز به آن اضافه شد و پازل قدرت ارتش تکمیل شد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش بیان کرد: نیروهای قرارگاه پدافند هوایی در مناطق سخت و صعب‌العبور مشغول به خدمت هستند و آنچه بیش از آموزش به آن نیاز دارند پایداری در صحنه‌های مقاومت است.

اسماعیلی عنوان کرد: ترویج فرهنگ پایداری نیازمند تقویت روحیه خودباوری و آن نیز مستلزم تقویت خداباوری است و در حقیقت همین عامل سبب سرافرازی نیروهای پدافند هوایی ارتش در صحنه‌های مختلف عملیاتی شده است.

فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به رونمایی از دستاوردهای جدید این نهاد اظهار کرد: در تاریخ 10 شهریور امسال رادارهای جدید و سامانه‌های هوشمندی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هستند رونمایی می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به رزمایش‌های پدافند کشور نیز گفت: حوزه‌های عملیاتی پدافند ارتش شامل تمام کشور می‌شود و ارتش، سپاه، بسیج و ناجا نیز در آن دخیل هستند. اما حوزه رزمایشی این نهاد تنها در بخشی از کشور اجرا می‌شود.

وی از برگزاری رزمایش جدید پدافند هوایی کشور در نیمه دوم مهرماه تا اوایل آبان خبر داد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش با اشاره به تقارن افتتاح مسجد امام حسن(ع) با روز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور عنوان کرد: نیروهای بسیجی ما علی‌رغم تمام کمبودها در دوران دفاع مقدس علیه دشمنان جنگیدند و در این میان نقش مساجد در بسیج و اعزام رزمندگان مثال‌زدنی بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
  دریادار خادم بیغم :حضور ارتش در حیاط خلوت آمریکا/ ارتقای موشک‌ها و اژدرها در زیردریایی فاتح  <-CategoryName->   
 
 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص استفاده از پهپادهای رزمی در نداجا گفت: رزم، یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در نیروهای مسلح است و ما همیشه به فکر آن هستیم و انواع پهپادها نیز در این خصوص در نداجا وجود دارد.

خبرگزاری فارس: حضور ارتش در حیاط خلوت آمریکا/ ارتقای موشک‌ها و اژدرها در زیردریایی فاتح/ تجهیز نداجا به پهپادهای رزمی
 

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروزه با حضور مستمر در آبهای دوردست، دیگر به عنوان یک نیروی راهبردی شناخته می‌شود که مهمترین ماموریت آن، حفاظت از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی است.

اعزام یگانهای شناوری به ماموریت‌های طولانی مدت، اعزام زیرسطحی‌های سنگین به دریای سرخ، طراحی و ساخت انواع یگانهای سطحی و زیرسطحی، تعمیر و نگهداری زیردریایی‌های سنگین موجود در ارتش و البته احیا و گسترش فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع در حوزه های تجاری و نظامی، تنها بخشی از توانمندی‌های متخصصان صنعت دفاعی و کارکنان خدوم نیروی دریایی ارتش است که هر کدام از این دستاوردها گامی بزرگ در حوزه خودکفایی، علی رغم تحریم های سنگین در این حوزه محسوب می‌شود.

در همین راستا، خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در گفتگو با امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بررسی برخی دستاوردها، برنامه و سطح آمادگی این نیرو برای صیانت از منافع کشورمان در آبهای بین المللی پرداخته است این گفتگو، موضوعاتی نظیر ساخت تجهیزات و سامانه‌های جدید دریایی، نحوه مقابله با پروژه ایران هراسی در منطقه، آخرین وضعیت جدیدترین هواپیماهای گشت دریایی نداجا، استفاده از پهپادهای جدید و ... را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

111-317.jpg

آرمان نوشت: یکی از همین شب‌ها بود که به آرمان خبر رسید محمدباقر قالیباف راهی پاستور و دفتر حسن روحانی شده که اکنون رئیس‌جمهور است.

به گزارش ایسنا، آرمان در ادامه نوشت: به هر حال شاید این خبر در نظر اول کمی عادی و طبیعی جلوه کند چنانکه کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم با حضور در دفتر روحانی، پیروزی او را تبریک گفته بودند و حتی محمدرضا عارف روز یکشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و رای اعتماد به 15 وزیر او از میان 18 وزیر را تبریک گفت.

بالاخره رسم معمول در ایران و شاید برخی کشورهای جهان به همین ترتیب است و رقبا پس از پیروزی یکی از کاندیداها به او تبریک می‌گویند که معروف‌ترین تبریک به پیام ناطق‌نوری خطاب به سیدمحمد خاتمی در سال 76 بازمی‌گردد.

اما حضور قالیباف در دفتر روحانی ظاهرا از این نوع نبوده است چراکه او پیش‌تر پیروزی حسن روحانی را به او تبریک گفته بود.

 

چرا به پاستور رفت؟

قالیباف به‌خوبی می‌داند که حضور او در شهرداری احتمالا دوام چندانی ندارد و کمتر از یک ماه دیگر عمر قانونی ریاست او در شهرداری به پایان می‌رسد. حالا او تلاش دارد تا بار دیگر فرصتی را فراهم آورد که بتواند یک دوره دیگر حضورش به‌عنوان شهردار در بهشت تمدید شود که طی روزهای گذشته بسیاری به این نتیجه رسیدند او دارای آنچنان اقبالی در انتخاب مجدد نیست.

اما او می‌داند برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور باید در مسند مسئولیتی اجرایی باشد. شنیده‌های آرمان حاکی از آن است که قالیباف در دیدار با روحانی عنوان کرده که تمایل دارد در مسند دولتی به رئیس‌جمهور کمک کند و هر کجا که رئیس‌جمهور صلاح بداند حاضر به همکاری است.

از سویی یاران قالیباف هم در همین راستا حرکاتی را آغاز کرده‌اند چنانکه حسین مظفر گفته است: «اگر محمدباقر قالیباف در کابینه آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسائل اجرایی دارند، می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد و اطمینان دارم که اگر آقای قالیباف در کابینه جناب آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.»

این اظهارات مظفر تاییدکننده همان شنیده‌های آرمان است و پیداست که اظهارات او زمینه‌ساز حضور قالیباف در دفتر روحانی بوده است.

می‌توان درباره چرایی حضور قالیباف و مذاکره او برای تصدی سمت دولتی را در این اظهاراتش در تیرماه سال 92 یافت که گفته بود: «همه پست‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ای برای جهش افراد باشد تا به پست‌های بالاتر انتصابی یا انتخابی برسند، اما موضوع این است که سازوکاری سالم بر این روند حاکم باشد.

در دو دوره‌ای که این روند تجربه شد و یکی ازآنها موفق و یکی ازآنها ناموفق بود، حرف وحدیث درمورد آن بسیار زیاد است.»

قالیباف در کدام کرسی می‌نشیند؟

با توجه به رایزنی‌های قالیباف با روحانی گمانه‌های زیادی برای کرسی‌ای که به او سپرده می‌شود، مطرح است. یکی از این گزینه‌ها که به واقعیت بیشتر نزدیک است، مشاور است.

برخی نیز معتقدند روحانی شاید او را به‌ عنوان رئیس سازمان بنیادشهید منصوب کند چراکه او علاقه زیادی به این کرسی دارد و در اکثر سخنرانی‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند.

به نظر می‌رسد استاد دانشگاه تهران این روزها به‌دنبال یک کرسی خالی است که به اندازه او باشد و بتواند در سایه آن به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دهد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
   
 

111-317.jpg

آرمان نوشت: یکی از همین شب‌ها بود که به آرمان خبر رسید محمدباقر قالیباف راهی پاستور و دفتر حسن روحانی شده که اکنون رئیس‌جمهور است.

به گزارش ایسنا، آرمان در ادامه نوشت: به هر حال شاید این خبر در نظر اول کمی عادی و طبیعی جلوه کند چنانکه کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم با حضور در دفتر روحانی، پیروزی او را تبریک گفته بودند و حتی محمدرضا عارف روز یکشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و رای اعتماد به 15 وزیر او از میان 18 وزیر را تبریک گفت.

بالاخره رسم معمول در ایران و شاید برخی کشورهای جهان به همین ترتیب است و رقبا پس از پیروزی یکی از کاندیداها به او تبریک می‌گویند که معروف‌ترین تبریک به پیام ناطق‌نوری خطاب به سیدمحمد خاتمی در سال 76 بازمی‌گردد.

اما حضور قالیباف در دفتر روحانی ظاهرا از این نوع نبوده است چراکه او پیش‌تر پیروزی حسن روحانی را به او تبریک گفته بود.

 

چرا به پاستور رفت؟

قالیباف به‌خوبی می‌داند که حضور او در شهرداری احتمالا دوام چندانی ندارد و کمتر از یک ماه دیگر عمر قانونی ریاست او در شهرداری به پایان می‌رسد. حالا او تلاش دارد تا بار دیگر فرصتی را فراهم آورد که بتواند یک دوره دیگر حضورش به‌عنوان شهردار در بهشت تمدید شود که طی روزهای گذشته بسیاری به این نتیجه رسیدند او دارای آنچنان اقبالی در انتخاب مجدد نیست.

اما او می‌داند برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور باید در مسند مسئولیتی اجرایی باشد. شنیده‌های آرمان حاکی از آن است که قالیباف در دیدار با روحانی عنوان کرده که تمایل دارد در مسند دولتی به رئیس‌جمهور کمک کند و هر کجا که رئیس‌جمهور صلاح بداند حاضر به همکاری است.

از سویی یاران قالیباف هم در همین راستا حرکاتی را آغاز کرده‌اند چنانکه حسین مظفر گفته است: «اگر محمدباقر قالیباف در کابینه آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسائل اجرایی دارند، می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد و اطمینان دارم که اگر آقای قالیباف در کابینه جناب آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.»

این اظهارات مظفر تاییدکننده همان شنیده‌های آرمان است و پیداست که اظهارات او زمینه‌ساز حضور قالیباف در دفتر روحانی بوده است.

می‌توان درباره چرایی حضور قالیباف و مذاکره او برای تصدی سمت دولتی را در این اظهاراتش در تیرماه سال 92 یافت که گفته بود: «همه پست‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ای برای جهش افراد باشد تا به پست‌های بالاتر انتصابی یا انتخابی برسند، اما موضوع این است که سازوکاری سالم بر این روند حاکم باشد.

در دو دوره‌ای که این روند تجربه شد و یکی ازآنها موفق و یکی ازآنها ناموفق بود، حرف وحدیث درمورد آن بسیار زیاد است.»

قالیباف در کدام کرسی می‌نشیند؟

با توجه به رایزنی‌های قالیباف با روحانی گمانه‌های زیادی برای کرسی‌ای که به او سپرده می‌شود، مطرح است. یکی از این گزینه‌ها که به واقعیت بیشتر نزدیک است، مشاور است.

برخی نیز معتقدند روحانی شاید او را به‌ عنوان رئیس سازمان بنیادشهید منصوب کند چراکه او علاقه زیادی به این کرسی دارد و در اکثر سخنرانی‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند.

به نظر می‌رسد استاد دانشگاه تهران این روزها به‌دنبال یک کرسی خالی است که به اندازه او باشد و بتواند در سایه آن به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دهد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, توسط محمد چراغی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :